تکذیب توافق «هیئت هماهنگی» عراق با ائتلاف «صدر» برای تشکیل دولت

هیئت هماهنگی شیعی عراق اخبار منتشر شده در خصوص توافق بخشی از این هیئت با مقتدی صدر برای تشکیل دولت آتی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «هیئت هماهنگی شیعی» در عراق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر توافق بخشی از این هیئت با ائتلاف سه گانه به ریاست مقتدی صدر برای تشکیل دولت را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه هیئت هماهنگی شیعی عراق در این خصوص آمده است: اخباری که در رابطه با توافق بخشی از هیئت با مقتدی صدر برای تشکیل دولت آتی منتشر شده برای انحراف افکار عمومی است.

پیش از این، اعضای ائتلاف سه گانه موسوم به «نجات میهن» (متشکل از جریان‌های وابسته به مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی) نشست مشترکی را در اربیل واقع در اقلیم کردستان برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان نشست مشترک مذکور، آخرین تحولات سیاسی عراق به ویژه فرایند تشکیل دولت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جریان این نشست، ائتلاف نجات میهن بار دیگر بر موضع خود مبنی بر لزوم تشکیل دولت «اکثریت ملی» تأکید کرد.

پافشاری ائتلاف سه گانه بر تشکیل دولت اکثریت ملی به مثابه مخالفت این ائتلاف با طرح ابتکاری اخیر هیئت هماهنگی شیعی است؛ طرحی که بر لزوم تشکیل دولت توافقی تأکید دارد. هیئت هماهنگی معتقد است که دولت جدید باید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی در عراق تشکیل شود. با این حال، ائتلاف سه گانه که خود را اغلبیت ملی می‌داند، بر این باور است که تنها احزابِ ذیل این ائتلاف همراه با نمایندگان مستقل پارلمان حق دارند که نسبت به تشکیل دولت اقدام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس