رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد

رئیس پارلمان عراق با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است. 

ساعتی پیش بود که «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از نمایندگان این جریان در پارلمان عراق خواست تا استعفای خود را به رئیس پارلمان ارائه دهند.

وی در ادامه به همپیمانان پارلمانی جریان صدر گفت: «به همپیمانان خود در مجلس می‌گویم که شما از همپیمانی با ما آزاد هستید».

رهبر جریان صدر در ادامه گفت: «استعفای نمایندگان جریان صدر، فداکاری در راستای رها شدن ملت از سرنوشت مبهم است».

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، پنجشنبه پیش از نمایندگان عضو فراکسیون صدر در پارلمان خواست که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند.

وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفت: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد».

رهبر جریان صدر ضمن اعلام اینکه انسداد سیاسی در عراق «ساختگی» است ، افزود، نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفاء هستند.

 جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    4 1
    حالا چه میشه ؟بهتره بقیه هم استعفا بدن رای گیری دوباره و بادقت انجام بشه.
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 3
    وقتی با تقلب وکلک رای میاری باید هم استعفا بدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس