کد خبر 1370291
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
پایان روزه سکوت؛ طرح صدر برای خروج عراق از بن بست سیاسی

جریان صدر پس از سکوت رسانه ای تقریبا یک ماهه می گوید در دو روز آینده طرحی را برای پایان دادن به بن بست سیاسی این کشور ارائه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که ماه هاست تشکیل دولت عراق با کشمکش بین دو طرف (ائتلاف سه گانه جریان صدر-الحلبوسی- بارزانی و چارچوب هماهنگی شیعی و همپیمانان) در وضعیت بلاتکلیفی است و چند بار نیز نشست های پارلمان عراق برای تعیین رئیس جمهور این کشور به حد نصاب نرسیده است، جریان صدر می گوید طرحی دارد که تشکیل دولت را تسریع خواهد کرد.

«رسول الحلفی» نماینده جریان صدر در گفت و گو با رسانه های عراقی گفته است که سید مقتدا صدر روز سه شنبه نشستی را با نمایندگان جریان صدر در «الحنانه» نجف داشته است.

وی افزود: صدر در طول دو روز آینده طرحی را ارائه خواهد داد که «گذرگاهی برای حل بحران ناشی از تاخیر در تشکیل دولت عراق خواهد بود.»

الحلفی تصریح کرد: این طرح از سوی ائتلاف سه گانه از جمله جریان صدر به طرف دوم یعنی چارچوب هماهنگی و مستقل ها ارائه خواهد شد.

او گفت: این طرح به تفاهم جمعی با چارچوب هماهنگی و مستقل ها با هدف تجمیع حد نصاب کامل برای انتخاب رئیس جمهور و سپس تکلیف شخصی برای تشکیل دولت (معرفی نخست وزیر) خواهد پرداخت.

اشاره این عضو جریان صدر، احتمالا به یارگیری جدید از داخل چارچوب هماهنگی با هدف شکستن یک سوم ضامن است (یک سوم تعطیل کننده ای که پارلمان را با عدم حضور در جلسات از حد نصاب می اندازد و فرآیند تشکیل دولت را تا برطرف شدن نگرانی سایر طرف ها یا توافق لازم در وضعیت معلق نگه می دارد.)

الحلفی ادامه داد: مهلتی که صدر به چارچوب هماهنگی داده بود (۴۰ روز) نزدیک به پایان است بدون اینکه چارچوب هماهنگی بتواند دولت را تشکیل دهد و به این ترتیب، طرح صدر مطرح خواهد شد تا به بن بست پایان دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    طرح عراق برای خروج صدر از بن بست سیاسی بهتر بود برای تیتر....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس