کد خبر 1354988
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
وزارت امور خارجه آلمان نمایه

صدر اعظم آلمان با تأکید بر لزوم توقف جنگ اوکراین، گفت پوتین باید درک کند این جنگ آینده روسیه را نابود می‌کند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در پارلمان آلمان تصریح کرد که برلین تمامی اقدامات لازم را برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین انجام می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله» آلمان، شولتز در این خصوص گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمانی که صلح دوباره در قاره ما حاکم شود».

وارد رویارویی مستقیم با روسیه نمی‌شویم

شولتز به نمایندگان پارلمان آلمان تأکید کرد گرچه ناتو وارد یک رویارویی نظامی با روسیه به دلیل حمله به اوکراین نخواهد شد اما در عوض به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو ادامه خواهد داد.

صدر اعظم آلمان به درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین اشاره کرد و گفت که برلین از این طرح یا اعزام نظامی برای مداخله در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.

وی همچنین به مسئله فرار اوکراینی‌ها به کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و ادامه داد که آلمان در پذیرش پناهجویان اوکراینی با چالش بزرگی مواجه است اما کشورهای اتحادیه اروپا همبستگی زیادی در مورد حمایتشان در مورد این مسئله نشان داده‌اند و «پناهجویان در اینجا مورد استقبال قرار می‌گیرند».

بیشتر بخوانید:

سفر قانون‌گذاران آمریکایی به اروپا برای گفت‌وگو در خصوص اوکراین

شولتز: علی‌رغم آن‌که آلمان در کنار کی‌یف ایستاده است اما درخواست‌ها از ناتو برای کمک به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا اعزام «نیروهای حافظ صلح» به اوکراین را تأیید نمی‌کند.

شولتز سپس در ادامه گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه باید درک کند که حمله او به اوکراین نه تنها آن کشور بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند و از پوتین خواست تا فوراً جنگ را متوقف کند.

وی همچنین در ارتباط با طرح‌ کشورهای اروپایی برای قطع وابستگی به نفت و گاز روسیه گفت که اروپا به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان می‌دهد اما این کار یک شبه امکانپذیر نیست و صدها هزار شغل و کل بخش صنعتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: «تحریم ها نباید بیشتر از رهبری روسیه به کشورهای اروپایی آسیب برساند».

صدر اعظم آلمان در بخشی دیگر از سخنان خود به درخواست برخی کشورها برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: « اتحادیه اروپا باید به عنوان بخشی از راهبرد خود برای تأمین صلح منطقه‌ای، از کشورهای بالکان غربی که تلاش دارند به این اتحادیه بپیوندند، حمایت کند».

وی در این خصوص گفت: «در شورای اروپا که تاکنون به این اندازه مصمم نبوده است، فردا و پس فردا با یک راهبرد جدید امنیتی موافقت خواهیم کرد».

صدر اعظم آلمان همچنین در اظهارات خود مدعی شد که علی‌رغم حملات روزانه نیروهای روس در اوکراین، در حقیقت حمله پوتین به اوکراین متوقف شده است و تصریح کرد که «کی‌یف می‌تواند بر روی کمک ما حساب کند».

شولتز در این خصوص گفت: «تهاجم پوتین علی‌رغم همه‌ ویرانی‌هایی که هر روز به وجود می‌آورد، به بن بست خورده است و رهبر روسیه باید این حقیقت را بشنود که جنگ نه تنها اوکراین، «بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند».

صدر اعظم آلمان تأکید کرد علی‌رغم آن‌که آلمان در کنار کی‌یف ایستاده است اما درخواست‌ها از ناتو برای کمک به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا اعزام «نیروهای حافظ صلح» به اوکراین را تأیید نمی‌کند.

شولتز در این خصوص می‌گوید: «هرچقدر هم که سخت باشد، ما تسلیم آن نخواهیم شد» و افزود که آلمان خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای و ناتو را نخواهد پذیرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسين DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    صدر اعظم فعلى آلمان و تمامى صدر اعظمهاى آلمان بعد از جنگ جهانى دوم تا اين يارو اولاف شولتز مترسك و عروسك خيمه شب بازى آمريكا ،فرانسه و انگليس بوده و هستند،آلمان در عرصه سياست جهانى نه تنها هيچگونه نقشى ندارد بلكه توان اجراى چنين نقشى را هم ندارد،تنها نقشى كه آلمان در عرصه سياست بين الملل دارد نقش دلالى و يا پيام رسانى دارد و يا بعبارتى ديگر پستچى است نه بيشتر ،اين چرنديات و هجوياتى كه صدر اعظم آلمان بر زبان مياورد در جهت برآوردن خواسته هاى اربابان آمريكائى و انگليسى و فرانسوى است و تا حدودى هم مصرف تخدير گونه داخلى دارد نه بيشتر .
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    جنگ بیشتر آلمان را نابود می کند چون روسیه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. روسیه از صادرات انرژی برای واردات کالاهای بنجل اروپای غربی استفاده می کرد و از امروز از خودش و چین استفاده می کند.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    4 0
    آلمان این بار از تاریخ خداحافظی می کند چون با دم شیر بازی می کند
  • US ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 1
    تنها کشوری که میتواند در برابر روسیه بایستد ترکیه است ،همانطور که درسوریه جلوی روسیه ایستاد،اروپاییها فقط حرف میزنند ،عملا کاری نمیکنند ،حتی تحریم ها هم دروغ است
  • سید IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    اگر جنگ اوکراین آینده روسیه را نابود خواهد کرد، خوب این همان هدفی است که یانکی ها و هم پیمانان ناتویی شان سعی داشتند با الحاق اوکراین و دیگر همسایگان روسیه به آن دست یابند! پس چرا اکنون خواهان متوقف شدن آن هستند!؟ آیا به نوعی احساس خطر از شکست اوکراین در وجود اعضای اصلی ناتو دیده نمی شود؟!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    2 0
    بنظر که فعلا این المانی ها هستند که باید 4 برابر بابت قیمت گاز باید بفروشند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    2 0
    پس این همه مدت اتحادیه اروپا چکار میکرده فقط به کشورهای ضعیف میتونه زور بگه جرات میکنید با روسیه در بیوفتید دمار از روزگارتان درمیاره. ترسوها تو این روزگار جایی ندارند
  • ف GB ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    2 0
    بر عکس جنگ اکراین ثابت کرد باید از سیطره دلار خلاص شد..آینده روسیه بهتر و قویتر می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس