کد خبر 1352163
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
تاکید اردوغان و شولتز بر لزوم آتش بس فوری در اوکراین

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور ترکیه در دیداری در آنکارا بر لزوم آتش بس فوری در اوکراین و ایجاد راهروهای امن برای خروج غیر نظامیان تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان که امروز (دوشنبه) به ترکیه سفر کرده است با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه پیرامون تحولات اخیر در اوکراین گفتگو کرد.

شولتر آتش بس فوری در جنگ اوکراین را از روسیه درخواست کرده و بعد از دیدار با اردوغان گفت: من و اردوغان کاملا در مسئله محکومیت اقدامات خشونت آمیز روسیه در جنگ اوکراین اتفاق نظر داریم.

این دو مقام اروپایی همچنین توافق کردند که باید فورا آتش بس و راهروهای امن برای غیرنظامیان ایجاد شود.

اردوغان هم با وجود جنگ اوکراین خرید تسلیحات بیشتر از روسیه را رد نکرده و در دیدار با صدر اعظم آلمان گفت: هنوز برای اظهار نظر زود است و باید دید آینده چه خواهد داشت. ترکیه می خواهد روابط خود را با روسیه و اوکراین حفظ کند.

اردوغان همچنین اعلام کرد که تلاش ها برای دستیابی به آتش بس پایدار باید همچنان ادامه یابد. هر دو بر وحدت ناتو در برخورد با روسیه و فضاهای دوستانه و خوب در مذاکرات مستقیم تاکید کردند.

اردوغان بارها تلاش کرده خود را به عنوان یک میانجی در جنگ اوکراین نشان دهد و موضع بی طرفانه خود را حفظ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قادر IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    14 0
    ترکیه شده سازمان ملل واسه خودش هنه به قدرت اردوغان پی بردند در این یک هفته گذشته سران 14 کشور برای مذاکره به ترکیه رفتند
    • حسین IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      8 0
      وقتی سران مملکت سیاست بلد باشن کشور به سوی پیشرفت میره و فرودگاه نیمه افتتاح شده شهر غیر پایتختت، هر 20 ثانیه یه پرواز بلند میشه... وقتی هم سیاست مدارات به دنیا کری خوانی کنن حتی به هواپیماهات هم سوخت نمیدن چه برسه رئیس جمهور کشورها بیان.... البته شاید بورکینافاسو و گینه استوایی سر بزنن
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 6
      ترکیه سازمان ملل نشده اخبارش اینطوری پخش‌ میشه، چون هیچی نداره فقط تبلیغاته مثل تبلیغات بیرقدارش ویا تبلیغات قبل جنگ اکراین که همه فکر میکردند امراین یک حامی قوی‌بنام ترکیه داره مه جلوی روسیه می‌ ایسته، ولی اخرش دیدیم ترکیه حتی از تحریم های روسیه هم حمایت نکرد.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      10 0
      ترکيه تنها کشوری در جهان هست که میتونه مرکز ارتباط بین غرب و شرق باشه. یعنی علنا نمیگه با غرب همراه میشه یا شرق و زیر یک بلوک مشخص نمیره واسه همین هر دو طرف ازش کمک میگیرن
    • نصرالدین IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      3 2
      به ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ آفرین .... ترکیه همش تبلیغاته حتی این سران سایر کشورهایی هم که میان ترکیه همشون تبلیغاتن در حقیقت بدل این شخصها اومدن ترکیه و یا شاید هم فتوشاپ هستش نیومدن .... حتی بایراکتار هم در حقیقت پهپاد موفقی نیستش و شاید اصلا وجود خارجی ندارد همش فوتوشاپه.... اصلا ترکیه جعلی هستش و تاریخی نداره یعنی تا همین صد سال پیش خالی از سکنه بوده و مردم ترکیه قبلش اسمی نداشتن صدساله بهشون میگن ترکیه...
  • ناشناس IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    13 0
    ترکیه چه خبره یکی میاد یکی میره؟؟
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    8 0
    والله ترکیه شده شاه کلید سیاسی غرب و شرق همه در کاخ اردوغانو میزنن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    7 0
    تاریخ قدرتها را میسازد درود بر مسلمین در هر قومیت و ملیت و به امید آزادی قدس العزیز قبله گاه اولین اسلام
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 1
      ترکیه آرزوی ورای آزادسازی فلسطین دارد. احمق که تا بحال نفهمیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس