کد خبر 1362589
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
صدر اعظم آلمان هم قید سفر به اوکراین را زد

به دنبال اقدام تازه اوکراین و امتناع از پذیرش رئیس جمهور آلمان، صدر اعظم آلمان نیز گفت که قصد ندارد در آینده نزدیک به کی‌یف سفر کند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان با ابراز تعجب از عدم پذیرش رئیس جمهور این کشور از سوی مقام‌های اوکراین، گفت که قصد ندارد در آینده نزدیک به کی‌یف سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، شولتز در مصاحبه با شبکه رادیویی «آربی‌بی»   به سفر چند روز قبل از شروع جنگ به کی‌یف و تماس «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با خود اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که امتناع کی‌یف از پذیرش «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان اقدامی گیج کننده  بوده است.

این در حالی است که «سرهی لشچنکو» مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش‌ها مبنی بر رد پیشنهاد سفر رئیس جمهور آلمان به اوکراین  توسط زلنسکی را رد کرد.

رئیس جمهور آلمان روز سه شنبه شب از لغو سفر خود به کی‌یف بنابر تصمیم مقام‌های اوکراین خبر داد. گفته شد که  کی‌یف این سفر را به دلیل نزدیک بودن مواضع رئیس‌جمهور آلمان به روسیه لغو کرده است.

 اشتاین‌مایر در این زمینه گفت: «ظاهراً این چیزی بود که در کی‌یف تمایلی به آن وجود نداشت.»

شبکه خبری  «دویچه‌وله» در این زیمنه گزارش کرد  نو که اوکراین در روزهای اخیر به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آلمان انتقاد کرده و گفته که او در سمت قبلی‌اش به عنوان وزیر خارجه آلمان نقشی محوری در بهبود روابط مسکو و برلین داشته است.

اشتاین مایر در روزهای گذشته در چرخشی ملموس، خواستار تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به «جنایات جنگی» علیه روسیه شد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آلمان چندی قبل در پیامی گفته بود که تحریم‌ها علیه روسیه، زیان‌هایی جدی متوجه آلمان کرده‌ و روزهای سخت‌تری در راه خواهند بود.

اخیرا در آلمان گزارش ها و مقالاتی  منتشر شد که اشتاین مایر را  در حال گفت وگوی دوستانه   با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه نشان می‌داد.  

 رئیس جمهور اوکراین نیز چندی قبل  «آنگلا مرکل» صدر اعظم سابق آلمان را به خاطر مخالفت با ورود اوکراین به ناتو  مورد انتقاد قرار داد. کشورهای ناتو از جمله آلمان در سال ۲٠٠٨ وعده پذیرش اوکراین را دادند، اما به گفته زلنسکی، آلمان در دوران مرکل به نفع روسیه خود را عقب کشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس