صدراعظم آلمان: تحریم انرژی روسیه، رکود اروپا را در پی خواهد داشت

صدراعظم آلمان در واکنش به درخواست‌ها برای تحریم واردات نفت و گاز روسیه گفت که این اقدام به معنای رکود اقتصادی در آلمان و سراسر اروپا خواهد بود.

به گزارش مشرق از پولیتیکو، صدراعظم آلمان طی اظهاراتی در بوندستاگ (پارلمان این کشور) گفت که برلین روزی به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان خواهد داد اما قطع وابستگی یکباره و به شکل ناگهانی ضربه‌ای برای اقتصاد آلمان است که هنوز آماده آن نیست.  

وی ضمن هشدار نسبت به بیکاری گسترده و ورشکستگی صنایع مختلف در این کشور اظهار داشت: ما به این وابستگی (به نفت و گاز و ذغال سنگ روسیه) با سرعت هرچه تمام‌تر پایان خواهیم داد؛ اما اگر این کار را در عرض یک روز انجام دهیم کشور ما و کل اتحادیه اروپا با رکود اقتصادی مواجه می‌شود.  

شولتس با اشاره به اینکه تحریم‌ها نباید به کشورهای اروپایی آسیب بزند، افزود: حقیقت این است که تحریم‌ها تاکنون هم به بسیاری شهروندان آسیب زده است و فقط شامل افزایش قیمت گاز نمی شود.  

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شماری از کشورهای اروپایی به ویژه در شرق اروپا خواستار تحریم سریع واردات انرژی روسیه به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه در پی درگیری اوکراین و روسیه شده اند.  

صدراعظم آلمان اظهار داشت: روند کاهش وابستگی به انرژی روسیه آغاز شده است و ما در حال تامین منابع دیگری برای عرضه گاز، نفت و ذغال سنگ هستیم. منابع ما در ماه های آینده بیشتر خواهد شد و برای تحقق این امر در حال ساخت پایانه های بیشتر دریافت گاز طبیعی در غرب اروپا با سرعتی بیشتر از قبل هستیم.  

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین که از قریب یک ماه قبل (۲۴ فوریه، ۵ اسفند) آغاز شد، هنوز ادامه دارد و مذاکرات برای یافتن راهی به منظور پایان آن نیز به نتیجه نرسیده است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ف GB ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    همین الان اروپا در رکود است...
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      انشالله نابودی اروپا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس