زلنسکی نمایه

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به حمله روسیه به پایگاه نظامی این کشور در نزدیکی مرز لهستان بار دیگر خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع از طرف ناتو شد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی با اشاره به حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان به ناتو هشدار داد که قلمروی اعضای این سازمان ممکن است به زودی از طرف ارتش روسیه مورد حمله قرار بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی مناطق غربی اوکراین تا کنون از حملات روسیه در امان بود، حمله هوایی شنبه شب و روز یک شنبه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان نشان داد که روسیه جنگ را به عمق مناطق غربی نیز کشانده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا روسیه را بابت اصابت موشک‌ به ناتو تهدید کرد

اوکراین اعلام کرد که در نتیجه حمله به این پایگاه در شهر لویو ۳۵ نفرکشته و ۱۳۴ نفر مجروح شده‌اند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به مقامات ناتو گفت: اگر آسمان اوکراین را نبندید حمله به قلمروی شما، به قلمروی ناتو و خانه‌های شهروندان ناتو فقط به مساله زمان وابسته است.

وی با این مقدمه بار دیگر خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست کی‌یف برای اعمال منطقه پرواز ممنوع را رد کرده و آن را عامل تشدید تنشها و احتمال وقوع جنگ همه جانبه میان ناتو و روسیه خوانده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تحریمهای غرب علیه مسکو خواستار اقدامات بیشتر علیه روسیه شد. 

زلنسکی پیش از این درباره کمکهای آمریکا به اوکراین و توانایی واشنگتن برای کمک به کی‌یف گفته بود، مطمئنم جوبایدن رئیس جمهور آمریکا کار بیشتری می‌تواند انجام دهد. مطمئنم می‌تواند و دوست دارم باور کنم که او قادر به انجام این است. 

وی افزود: سال گذشته من هشدار دادم که اگرتحریمهای پیشگیرانه علیه روسیه وضع نکنید ممکن است به سمت جنگ برویم. و ما درست پیش بینی کردیم. 

رئیس جمهور اوکراین روسیه را به حمله به کاروانهای بشردوستانه و جلوگیری از ارسال کمکها به غیرنظامیان متهم کرد. هرچند که وی اعلام کرد که ۱۲۵ هزار نفر دیگر موفق به تخلیه شهرها شده‌اند. 

ولودیمیر زلنسکی با اشاره به مذاکرات میان اوکراین و روسیه نیز گفت: هدف ما این است که در این مبارزه، در این مذاکرات سخت، به نتیجه لازم برای امنیت و آرامش در اوکراین برسیم.

رئیس‌جمهور اوکراین چند روز پیش در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز در خصوص شروط کرملین مبنی بر این که باید اوکراین پیوستن به ناتو را رها کند، کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت بشناسید و همچنین استقلال دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد تا عملیات نظامی روسیه در اوکراین متوقف شود، گفتهبود: این یک اولتیماتوم دیگر است و ما آماده اولتیماتوم نیستیم، اما راه‌حل‌هایی را برای این سه مورد داریم. کاری که رئیس‌جمهور پوتین باید انجام بدهد این است حرف زدن را متوقف کند و گفت‌وگو را به جای ماندن در حباب اطلاعاتی بدون اکسیژن آغاز کند. فکر می‌کنم این جایی است که او قرار دارد، او در این حباب است و مشخص نیست چه میزان از اطلاعاتی که می‌گیرد واقع‌بینانه است. 

زلنسکی در ادامه سخنرانی خود همچنین بار دیگر خطاب به مردم کشورش گفت که آنها در این جنگ پیروز خواهند شد و از این روزهای سیاه عبور خواهند کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    این حرف ها فایده ندارد . کم کم زلنسکی می فهمد چه لطمه ای به زندگی مردم اوکراین زده است و نباید با دشمنی که قدرت مقابله ندارد درگیر می شد .
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • بهرام IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام اینکه خداوندفرمودیهود حق تشکیل حکومت رانداردحالا درک کنید! دنیارا دریک قدمی جنگ جهانی ویرانگرونابود کننده قرارداده خودطرف می گه حتی قبل ازشروع جنگ به اروپاوآمریکاگفتم روسیه راتحریم کنید!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    خفه شو بابا 200 نفر طبق آخرین آمار، دیگه مزدوران با ترس و لرز وارد اوکراین میشن و موقع عزیمت رسانه ها ازشون قهرمان نمی سازن.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    التماس نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس