کد خبر 1353059
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
زلنسکی نمایه

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما گفت مسیر مذاکرات دشوار است.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مذاکرات با روسیه را دشوار ارزیابی کرد.

زلنسکی در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما مسیر مذاکرات دشوار است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت دوباره کاخ سفید با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین

وی در پاسخ به این سوال که آیا با نگرانی‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های آمریکا درباره احتمال شروع‌شدن جنگ جهانی سوم موافق است، گفت: «کسی نمی‌داند، شاید هم همین الان شروع شده باشد. چه فرقی دارد که جنگ جهانی سوم شروع شود وقتی که اوکراین سقوط کرده است؟ هیچکسی نمی‌داند».

بیشتر بخوانید:

گلایه رئیس‌جمهور اوکراین از وعده‌های غرب+فیلم

به نوشته «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، رئیس‌جمهور اوکراین اظهار داشت: «ما از فرزندان و اموال خود دفاع می‌کنیم و شهروندان بی‌دفاعی در مقابل اشغال روسیه ایستاده‌اند. گذرگاه‌های امن امروز فعال نبودند زیرا نیروهای روسی تیراندازی را متوقف نکردند».

زلنسکی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «ارتش روسیه بیشتر از تلفاتش در چچن و افغانستان متحمل خسارت شده است. علی‌رغم تلاش ارتش روسیه برای ممانعت از عملیات، امروز توانستیم ۶ هزار شهروند از جمله دو هزار کودک را تخلیه کنیم».

وی ادامه داد: «باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود و ما باید دفاع هوایی داشته باشیم تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم. ما برنامه‌ای برای بازسازی کشور بعد از جنگ داریم و هر شهروندی که خانه‌اش تخریب شده، قول بازسازی آن را می‌دهیم».

این در حالی است که پیش از این «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل نیز می‌گویند رأی‌گیری شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه درباره اوکراین روز جمعه برگزار می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا از نتایج بدیهی این آتش افروزی است. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • DE ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    زلنسکی جنگ طلب فتنه گر صهیونیست ! اخه چه تخم دوزدهایی برای اروپا و امریکا گذاشتی که طبق طبق انتظارات عجیب وغریب از اونا داری؟
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس