کد خبر 1351699
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
پنتاگون: روسیه در حال گسترش حملات خود در اوکراین است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت: موشک های روسیه که یک پایگاه نظامی اوکراینی را در نزدیکی مرز لهستان هدف قرار دادند، نشان دهنده گسترش اهداف در اوکراین از سوی نیروهای روسی است.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا گفت: این سومین مرکز نظامی یا فرودگاهی است که روس‌ها در چند روز گذشته در غرب اوکراین به آن حمله کردند. بنابراین واضح است، حداقل از نظر حملات هوایی، آنها در حال گسترش اهداف خود هستند.

وی در پاسخ به سوال احتمال حمله روسیه به کاروان های نظامی در لهستان که حامل کمکها برای اوکراین هستند، گفت: حمله به یکی از ما به مثابه حمله علیه همه ما درنظر گرفته می شود. به همین دلیل است که ما درحال جابجایی نیروها، توانایی ها و تجهیزات در جناح شرقی ناتو هستیم تا اگر لازم باشد از هر وجب قلمرو ناتو دفع کنیم.

سخنگوی پنتاگون در خصوص احتمال حمله شیمیایی در اوکراین گفت: ما در حال حاضر نشانه ای از حمله قریب الوقوع شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین نمی بینیم اما از نزدیک درحال پیگیری هستیم.

وی با این حال گفت که ارائه کمک به اوکراین ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: ما به ارائه تجهیزاتی که اوکراینی ها به آنها نیاز دارند و از آنها به خوبی استفاده می کنند، ادامه خواهیم داد. می دانیم این کمک ها موثر هستند و اوکراینی ها از آنها استفاده می کنند.

کربی ادامه داد: اوکراینی ها جهان را تحت تاثیر قرار داده اند. آنها بدون شک روس ها را تحت تاثیر قرار داده اند. نیروهای روسیه به دلیل عدم پیشروی خود در نتیجه مقاومت اوکراینی ها به صورت فزاینده ای سرخورده و ناامید شده اند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    آره ارواح بابات یانکی ،با گذشت زمان همه چی معلوم میشه.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    باید کیف را پودرش کنند با موشک های گراد والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس