ویژه ها

در هشت سال گذشته علیرغم محدودیت گسترده در صنعت هسته ای و علیرغم مذاکره مستقیم با آمریکا و امضای توافق، نهایتا تحریم ها ۲ برابر شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** الان بهترین زمان برای «معامله موشک های ایرانی» با آمریکاست!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «توافق چند مرحله‌ای و مساله پساتوافق» به قلم «یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب نوشت: «امریکا مخالف رفع کامل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است و استمرار بخشی از تحریم‌ها را برای تداوم گفت‌وگوها ضروری می‌داند... احتمالا ایران اجازه پیدا خواهد کرد که غنی‌سازی را تا محدوده ۵ درصد ارتقا دهد که به نسبت قبل افزایش نسبی در این حوزه است. امریکا هم در گام نخست اجازه خواهد داد دارایی‌های مسدودی ایران در سایر کشورها، عودت داده شود و در مرحله بعد زمینه ورود ایران به بازار نفت فراهم می‌شود.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به نظر می‌رسد دو طرف پذیرفته‌اند که تفاهم را به صورت چندمرحله‌ای دنبال کنند. یعنی ایران به صورت گام به گام بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود را محقق کند و در نقطه مقابل، ایالات متحده نیز روند لغو تحریم‌های هسته‌ای را به صورت چند مرحله‌ای انجام دهد. این محتمل‌ترین گزاره‌ای است که از منظر تحلیلی برای تشریح وضعیت موجود می‌تواند به کار گرفته شود

در ادامه این مطلب آمده است: «به نظر می‌رسد مقاومت امریکا برای لغو مرحله به مرحله تحریم‌ها برآمده از این راهبرد کلی است که ایالات متحده مایل است بعد از احیای برجام، زنجیره گفت‌وگوها را همچنان استمرار بخشیده و پیرامون سایر موضوعات منطقه‌ای، موشکی و ... با ایران گفت‌وگو (حتی به صورت غیرمستقیم) کند

الان بهترین زمان برای «معامله موشک‌های ایرانی» با آمریکاست! / «ماهیگیری کاسبان تحریم» از آب گل آلود جنگ اوکراین

توافق گام به گام، دقیقا بازی در پازل آمریکا است. آمریکا در پی آن است تا با وعده لغو تحریم ها، مولفه های قدرت ایران را یکی پس از دیگری از کار بیندازد. به عبارت دیگر آمریکا در پی آن است تا با ابزار مذاکره، به همان هدفی برسد که از جنگ یا تحریم دنبال می کرده است. نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف اینجاست که برخی رسانه های اصلاح طلب با عادی انگاری مذاکره حول توان موشکی و قدرت دفاعی ایران، آن را جزو لوازم لغو تحریم ها معرفی می کنند. این در حالی است که «عبرت اوکراین» در مقابل دیدگان افکارعمومی است.  

همصدایی بخشی از جریان اصلاح طلب با آمریکا و اسرائیل برای تعمیم برجام به توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران به بهانه لغو تحریم ها در حالی است که حتی رسانه های غربی نیز بر شکست تحریم ها علیه ایران اذعان کرده اند. برای نمونه نشریه «نیویورکر» - ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۶ دی ۱۴۰۰) در گزارشی به قلم «رابین رایت» از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: «تحریم‌ها علیه ایران فرسوده شده‌اند، بدون آنکه نتایج مدنظر آمریکا را محقق کرده باشند.» بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است.

افزایش صادرات روزانه نفت و میعانات گازی، دسترسی به بخشی از منابع ارزی در کشورهای خارجی، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای، واردات بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان‌ترکمنستان، ایران و آذربایجان، افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان، عملیاتی‌سازی پروژه خط آهن شلمچه- بصره و پروژه خط آهن اسلام‌آباد- تهران- استانبول و... تنها بخشی از اقدامات ایران در ماه‌های اخیر است. این در حالی است که در این مدت، هیچ تغییری در راستای کاهش تحریم‌ها ایجاد نشده بود.

واقعیت این است که تحریم‌های ضدایرانی مثل بومرنگ عمل کرده و آمریکا را دچار خسران و خسارت کرده است. به همین خاطر «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - مرداد ۱۴۰۰ - در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی اعتراف کرد: «کارزار فشار حداکثری علیه ایران به طرز بدی شکست خورد و به منافع آمریکا هم آسیب زد.»

به این نکته توجه کنید که وقتی می‌گوییم تحریم‌ها فرسوده و منسوخ شده، منظورمان این نیست که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران هیچ تأثیری در امور کشور ندارد؛  اقدام آمریکا در تحریم مردم ایران، اقدامی جنایتکارانه و غیرقانونی و غیرانسانی است و این اقدام بر کشور تأثیر دارد اما به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، تحریم‌ها در بیشترین حالت حداکثر ۲۰ الی ۳۰ درصد تأثیرگذار است.

حالا یک سؤال در ذهن ایجاد می شود و آن اینکه؛ اگر تحریم ها فرسوده و منسوخ شده است، پس مذاکرات وین حول تحریم‌ها چرا انجام می‌شود؟ و چرا ما در پی لغو کامل تحریم‌ها هستیم؟ در پاسخ باید گفت که آمریکا از تحریم به‌عنوان ابزاری نامشروع در جهت سلطه‌گری، غارت و زورگویی علیه دیگر دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کند. هر چند که ابزار تحریم، فرسوده و مستهلک شده است،  اما ما به‌دلیل آنکه اصل و اساس این اقدام را غیرمشروع و غیرانسانی و غیرقانونی می‌دانیم، از «مذاکره» به‌عنوان یک روش برای کنار رفتن آن بهره می‌بریم.

اما قطعا مذاکره فقط یکی از راه‌حل‌هاست و در حد خود می‌تواند نتایجی داشته باشد و نباید همه تخم‌مرغ‌ها در سبد مذاکره گذاشته شود. چرا که آمریکا به سبب آلودگی و اعتیاد به ابزار تحریم، حاضر نیست این ابزار غیرقانونی و غیرانسانی را کنار بگذارد.

به عبارت دیگر مذاکره صرفا یکی از روش‌ها برای کنار رفتن تحریم است و برای تکمیل آن باید راه‌حل‌هایی داشته باشیم که اهرم تحریم را برای همیشه از دست دشمن خارج کنیم و آن چیزی نیست جز رویکرد «خنثی‌سازی تحریم».

** سانسور نقش غرب در بحران اوکراین توسط جریان تحریف

«محمدرضا خباز» فعال اصلاح طلب و از مدیران دولت روحانی در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «اوضاع داشت به سوی وقوع یک جنگ جهانی پیش می‌رفت ولی اروپایی‌ها و آمریکا وارد جنگ نشدند و اعلام کردند به وسیله تحریم‌ها، روسیه را سر جای خودش می‌نشانیم. اگر آنها به حمایت از اوکراین وارد جنگ می‌شدند چه بسا که دنیا وارد جنگ جهانی سوم شده بود.»

الان بهترین زمان برای «معامله موشک‌های ایرانی» با آمریکاست! / «ماهیگیری کاسبان تحریم» از آب گل آلود جنگ اوکراین

جنگ در هر نقطه از جهان محکوم است و باید متوقف شود. چه بمباران زنان و کودکان یمنی توسط آل سعود با پشتیبانی آمریکا و اروپا، چه جنایت اسرائیل علیه مردم فلسطین- و آن هم با حمایت آمریکا و اروپا- و چه جنگ در اوکراین. اما مسئله اینجاست که جریان غربگرا چشمان خود را بر نقش آمریکا و اروپا در بحران های مختلف در جهان و از جمله بحران در اوکراین بسته است.

براساس مستندات منتشر شده سیاست های تنش آفرین آمریکا در حداقل یک سال گذشته منجر به جنگ اوکراین شده است. براساس تحلیل های منتشر شده، آمریکایی ها اساسا دنبال برپایی چنین جنگی بودند تا به مقاصد خود در اروپا دست یابند و بتوانند بیش از گذشته، هزینه تامین امنیت اروپا را از طریق خود اروپایی ها کسب کنند.

در هفته های گذشته  تنش آفرینی تا حدی پیش رفت که دولت اوکراین به مناطق جدایی طلب حمله کرد و سرانجام روس ها را ناگزیر به اتخاذ واکنش سخت تر کرد. در مرحله اول، روسیه اقدام به شناسایی استقلال دو منطقه لوگانسک و دونتسک کرد اما پس از آنکه حملات دولت اوکراین به این مناطق ادامه یافت، مسکو نیز پاسخ های متقابل داد.

رهبر معظم انقلاب- ۱۰ اسفند ۱۴۰۰- فرمودند: «امروز اوکراین قربانی سیاست بحران‌سازی آمریکا است زیرا آمریکا بود که با دخالت در مسائل داخلی اوکراین، راه انداختن اجتماعات و ایجاد کودتای مخملی و رنگی، حضور سناتورهای آمریکایی در اجتماعات معارضان و جابجا کردن دولتها، این کشور را به این نقطه کشاند... ما در اوکراین طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم، اما علاج بحران در صورتی ممکن است که ریشه‌های آن شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین، سیاستهای آمریکا و غرب است که باید آن را شناخت و بر اساس آن قضاوت و اقدام کرد

** «ماهیگیری کاسبان تحریم» از آب گل آلود جنگ اوکراین

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «اکنون با ماجرای اوکراین زمان آن است که در همان وین با نشان‌دادن انعطاف و تعامل عقلانی در مقابل گذر از بهانه انحرافات نسبت به تعهدات نقض‌شده ان‌پی‌تی که موجب سال‌ها واماندگی و انزوا و تحریم شد، بتوانند در شرایطی که اروپا برای تنوع‌بخشیدن کم‌خطر به منابع تأمین انرژی، نیاز بسیار به جایگزینی نفت و گاز ایران به جای بخشی از نفت و گاز روسیه دارد، بکوشند با استقلال کامل، به جای آنکه آتش‌نشان روسیه شوند، بتوانند با رفع تحریم، بخشی از بازار نفت و گاز ایران را که روسیه با بهره‌مندی از انزوا و غیبت ایران از بازار نفت به سود خودش مصادره کرد، بار دیگر به دست آورند. این کار با مذاکره پشت دری با میدان‌داری ‌روسیه تحریم‌شده، امکان‌پذیر نیست. به رویارویی مستقیم‌تری نیاز ‌دارد

همچنین «احمد نقیب زاده» فعال اصلاح طلب که پیش از این پیشنهاد کاهش بُرد موشک های ایرانی برای کسب رضایت اروپا را مطرح کرده بود، در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «جنگ اوکراین می‌تواند کل مسیر طی شده مذاکرات تا به اکنون را به شکست بکشاند، آن هم در شرایطی که اکنون با شروع جنگ اوکراین بهای جهانی نفت به بالاتر از ۱۰۰ دلار رسیده است. چرا نباید در این شرایط با احیای برجام و لغو تحریم ها از منافع فروش نفت استفاده کنیم و قدری به بهبود معیشت مردم بیندیشیم!؟ واقعا سایه سنگین عشاق و سینه چاکان پوتین در داخل کشور اجازه نفس کشیدن را به جریان رسانه ای و حتی دیپلماسی کشور نمی دهد.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «البته امکان حذف روسیه از مذاکرات وین عملا امکان پذیر نیست. چون از یک طرف قطعاً ایران به دلیل وابستگی و سرسپردگی بیش از حد به سیاست‌های روسیه به خصوص در مذاکرات وین اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و از طرف دیگر روسیه به دلیل بازی کردن با کارت ایران خود را از مذاکرات وین بیرون نخواهد کشید. اما در این بین می توان با کم کردن میزان وابستگی دیپلماتیک در جریان مذاکرات به طرف روسی و گفت وگوی مستقیم با طرف آمریکایی فضا را برای سوء استفاده روسیه به صفر رساند. شود، اینبار هم روسیه در مصاف با غرب احتمالا بازنده خواهد بود

الان بهترین زمان برای «معامله موشک‌های ایرانی» با آمریکاست! / «ماهیگیری کاسبان تحریم» از آب گل آلود جنگ اوکراین

اصلاح طلبان مدعی هستند که «سایه سنگین عشاق و سینه چاکان پوتین در داخل کشور اجازه نفس کشیدن را به جریان رسانه ای و حتی دیپلماسی کشور نمی دهد.» این ادعا در حالی است که طیف غربگرا و سینه چاکان ترامپ و بایدن و اوباما در هشت سال گذشته با نسخه پیچی خود در سیاست خارجی و اقتصاد، کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کردند.

یکی از شاهکارهای جریان غربگرا در ۸ سال گذشته این بود که دلار ۳ هزارتومانی را تحویل گرفت و آن را تا ۳۲ هزارتومان نیز افزایش داد. یکی دیگر از شاهکارهای جریان غربگرا، افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن بود و...

جریان اصلاح طلب تاکنون به دفعات طیف مقابل را متهم به کاسبی از تحریم کرده است. این در حالی است که این لقب کاملا برازنده همین طیف است. برای نمونه قطعنامه ۱۹۲۹ در سال ۸۹- در سالگرد فتنه ۸۸- یکی از مصادیق کاسبی از تحریم توسط جریان موسوم به اصلاح طلب است.

روزنامه لس آنجلس تایمز ۲۸مهر ۸۸ از زبان «جان‌ هانا» مقام آمریکایی فاش کرد: «مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به سران جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم باید بصورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن». بر همین اساس قطعنامه سنگین ۱۹۲۹ دقیقا در سالگرد فتنه ۸۸ و با هدف کمک به فتنه گران به ملت ایران تحمیل شد.

در حال حاضر رژیم تحریم های ایران که هنوز پس از امضای برجام برداشته نشده است، ریشه در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دارد. تمام تحریم های یکجانبه ای که اکنون به عنوان تحریم های موثر علیه ایران از آنها یاد می شود (تحریم های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است.

در یک نمونه دیگر در هشت سال گذشته علیرغم محدودیت گسترده در صنعت هسته ای و علیرغم مذاکره مستقیم با آمریکا و امضای توافق، نهایتا تحریم ها ۲ برابر شد.

با اینحال علیرغم کارنامه سیاه افراطیون اصلاح طلب در فتنه ۸۸ و کارنامه غیرقابل دفاع اصلاح طلبان در دولت روحانی، حالا کاسبان تحریم در پی ماهیگیری از آب گل آلود بحران اوکراین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    69 2
    برخی مطالب روزنامه اعتماد تکرار حرف های رسانه های غربی است
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      20 0
      از گفته ها و نوشته های اصلاح طلبان چنین بر می آید که هدف بیشتر آن است که نشان دهند هنوز در صحنه هستند حتی اگر تحلیل ها بیشتر آبکی و بی مایه باشند! تقریباً تمام تحلیل ها فقط جنبه پرکردن صفحات روزی نامه های شان دارد و بس! به گونه ای که هرگز در رسانه های معاند خارجی هم با این که با این نظرات همسو و همسود هستند، به این تحلیل ها به سبب بی مقداری شان استناد نمی شود! البته همان رسانه ها هم دست کمی از این روزی نامه ها ندارند!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      17 0
      اصلاح طلبان فکر میکنند امنیت اتفاقی میباشد هر کشوری که با امریکا بر سر قدرت دفاعی خود گفتگو کرد بعداز اینکه دیگر عقیم شد مورد حمله قرار گرفت
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      17 0
      باید ظریف و حسن روحانی محاکمه شوند بخاطر تصمیماتی که بعد تحریم ترکیه توسط روسیه گرفتند. این دو نفر در ایران از مهمترین دلایل وقوع کشتار سربازان وطن در خان طومان توسط ترکیه هستند. حالا دوباره تیم مسموم اصلاح طلبی، به دنبال تکرار همان خباثت است. اگر دفعه قبل دادگاهی می شدند حالا به چرندیات دوباره دهانشان باز نمی شد.
    • !! IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 0
      چون هدفش ؛ جلب " اعتماد " غرب است !!
    • دیده بان IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      هم آمریکا شام خورده هم هرکسی که از داخل بخواهد پالس بدهد برای مذاکرات موشکی و و و .... امنیت ملی تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست و اگر هم کسی بخواهد عادی انگاری کند و بحث چنین مذاکراتی را پیش بکشد با مشت آهنین ملت روبرو خواهد بود. بی ....هم حدی دارد... اوکراین نمونه ی عینی مذاکره در باب امنیت ملی و لوازم آن هست... نمی بینید؟ کور و کرید؟ جیره خواران وطن فروش خجالت بکشید ... بس است دیگر...
  • DE ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    37 5
    ایالات متحده مایل است بعد از احیای برجام، زنجیره گفت‌وگوها را همچنان استمرار بخشیده و پیرامون سایر موضوعات منطقه‌ای، موشکی و ... با ایران گفت‌وگو (حتی به صورت غیرمستقیم) کند تا این شرطی شدن زندگی مردم که بیشتر از هر جنگی ایران را و فرهنگ کاری و امید مردم‌و‌از همه مهمتر تولید نسل را برهم زد و‌متوقف کرد برای همیسه بماند و ملت ایران همیشه با دلهره و اضطراب و شک و تردید زندگی کنند. امریکا به هر تر تیبی شده میکوشد امید به آینده را در ملت ایران نابود کند و این وظیفه را سالهاست به عهده ستون پنجم خود رفرمیست های غربگدا و اشرافیون و اطلاح تبه کاران گذاشته است.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      9 0
      مطلب عالی بود
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      7 2
      و اگر ایران قبول نکرد باز تحریم دوباره
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      10 0
      دقیقا، احسنت
  • SE ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    14 0
    اعتماد مطلب جوزف مولایانکی را به جای یوسف مولایی جا زده چون مگر میشه یکایرانی اینقدر خائن باشه
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 0
      میبینید که هستن . ترجمه حرفهای تندرو ترین سناتورهای امریکایی و صهیونیستها توی رسانه هاشون به زبان فارسی منتشر میشه . با این تفاوت که صدای امریکا و بی بی سی و ... با سوبسید داخلی کار نمیکنن .
  • حامد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    13 0
    به قول شیمون پرز صهیونیسم: اصلاح طلبان و حامیان فاسدتر از آنها سرمایه های اصلی ما در ایران هستند.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 10
    این کار رو هم مجبور می‌شیم بکنیم. وقتی انرژی هسته‌ای رو دادیم رفت و حتی رئیسی هم دو دستی تقدیم کرد رفت یعنی فردا روزی بیشتر فشار بیارن موشکی رو هم می‌دیم می‌ره. رئیسی که دیگه همراستا و هم جهت با سپاه هم هست
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 1
    این نویسند خیانت کار هستند میخاهید ساکت باشید
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    16 0
    "عبرت اکراین" امنیت مردم قابل معامله نیست. حتی اگر کسی حرفشو زد باید زد تو دهن خائنش
    • حاجی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 11
      من الان میخوام تو دهن تو بزنم بگو کجای زود باش
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    14 0
    سلاح ناموس سرباز مدافع میهن است - بحث سلاح نیروهای مسلح در اختیار روزنامه ها و حتی دولت هم نیست - موشک سلاح دفاعی است و بازدارنده و سلاح نیز ناموس سرباز شناخته می شود و سر ناموس معامله ای صورت نمی گیرد - یحتمل روزنامه اعتماد را گروهی بی اطلاع از هستی انسانها اداره می کنند -
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    11 0
    اصلاح طالبان سربازان دنیای استعمار هستن.سربازانی مفت و نوکر که با خیانت به خودی زمینه استعمار ملت خویش رو به دست قدرت های استکباری فراهم میکنن..بهش میگن استعمار نوین یعنی استعمار مغز مردم یک سرزمین به جای خود سرزمین و سپس غارت آن.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 0
    اگر الان زمان پهلوی بود و ما زیر چتر آمریکا بودیم شبه بمب هسته‌ای بالای سر تهران بود. این اصلاح طلبان فکر می کنند روابط با آمریکا همیشه به نفع ماست.
    • SE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      شبح بمب هسته ای
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    11 0
    بابا سخنان بیهوده نوکران غربگدا را بازنشر نکنید اینها نوکرند و مواجب بگیر والسلام
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 0
    آرزوی برجام موشکی را آمریکا و دوستانش(بویژه روزنامه اعتماد) ان شاالله تا ابد به گور خواهند برد.
  • DE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    11 0
    قانونی در مجلس محترم تصویب بشه که هیچ حزب و دسته سیاسی حق حراج امنیت و قوه دفاعیه رو به هیچ عنوان نداشته باشه و هر متخلفی مورد مجازات و جریمه و زندان قرار بگیره. در مورد رسانه ها هر نویسنده و خبرنگاری که با قلم یا عمل اراده کرده باشد که زیراب امنیت ملی قوه دفاعیه کشور ایران رو به هر فرم و سبکی بزنه و قصد حراج امنیت ایرانیان در عرصه دفاعی رو داشته باشه دادستان و دادگاه این متخلف رو مجرم شناخته و برایش برحسب میزان جرم، جریمه و تنبیه مالی و زندان تعیین بفرمایند. تا این فتنه ها پاگیر جامعه نشه.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      7 0
      احسنت
    • هاشمی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 2
      اینجا ایرانه
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    6 0
    ایران عزیز امروز برگ های برنده فراوانی در مقابل اجانب و گرگ های بین المللی پیش رو دارد و به برکت میدانی که حاج قاسم سلیمانی عزیز برای ایران ترسیم نمود دشمنان خبیث متوجه شدند که ایران مقتدر قابل ترد بین المللی و دفع جهانی نیست لذا بایستی با ایران شکست ناپذیر محترمانه و منطقی و مودبانه در میز مذاکره نشست و گفتگو کرد آنهم فقط در مورد موضوع هسته ای و لا غیر . اگر رزیم تروریستی آمریکا و اذنابانش تصور می کنند که بایستی در موضوعات دیگری از قبیل صنایع موشکی و پهبادی و حضور در منطقه و حمایت های همیشگی از گروه های مقاومت و .... گفتگو نمود بدون تردید کور خوانده اند . این مسائل جزء خطوط قرمز و لا ینفک ایران اسلامی و مقتدر است و هرگز این خواب دشمن تحقق نخواهد یافت . ما در دهه ماضی تجربه زیادی را از کشور هائی همچون لیبی و عراق و سوریه و افغانستان و یمن و .... درس آموخته ایم بدیهی است که مسئولین ما هیچگاه و در تحت هیچ شرائطی با عوامل اقتدار و بازدارنده های امنیت ملی و منطقه ای و حتی بین المللی ایران اسلامی با احدی معامله و مذاکره نخواهند نمود .
  • نیما IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    9 0
    معامله موشکهایی ایران با آمریکا محال است اصلاح طلبان از این توهم دربیایند
  • مهدی اسدی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 0
    سلام علیکم : این یوسف مولایی که در روزنامه اعتماد قلم فرسایی کرده واقعا ایرانی است یا عامل آمریکا ؟!
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      6 0
      انشا الله دچار مجازات الهی خواهد شد
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 0
    چرا دولت این شاخه سیاسی گروهک منافقین (افساد طلبان,,) را پیش هم پالگیهایشان. در آلبانی نمی فرستد. تا کی باید با این وطن فروشان مدارا کرد
  • بوسجين IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    10 0
    تاريخ عبرت انگيز است اگر عاقلانه به ان نگاه كنيم من با اين گفته ياد سلطان حسين صفوي افتادم كه تاج تخت رادوستي تقديم محمود افغان كرد تا شايد براي خوشايند او جند روز زندگي ذلت باري داشته باشد اما با اين كارش جنان بحراني در كشور ايجاد كرد كه همه طمع در كشور كردند حالا برخي از هيجان جنان سر از پانمي شناسند امريكا در مذاكرات حرفي نمي زنند اينها از داخل به ان سر خط مي فرستند نمي دانم يا خاين هستند يا ساده لوح بيسواد كه مي خواهند در زماني پيشرفته ترين تسليات در اختيار منطقه شده كشور بي دفاع در مقابل انها به اميد امريكا رها شود قول قرار هاي امريكا را در برجام و از ان طرف در ماجراي اروپاي شرقي و اوكراين ديديم واقعا خجالت اور و ذلت اور است از مشرق هم خواهش ميكنيم اينگونه ادعا را منتشر نكند
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    8 0
    آنانکه در سراسر جهان امکانی برای نظر دهی دارند ، همنوا عقیده دارند آمریکا زیاده خواه هست و آتشی که اروپا را برگرفته ، همه زیر سر آمریکاست ، ، اکنون قصد دارند انواع سلاح ها از حمله موشک های ضد تانک و هوائی در کنار امثال بیرق دار ترکی که از قبل و اخیرا و در حال رسیدن به اکراین هستند ، اگر حتی امکان تحویل موشک با بردهای متفاوت هم وجود داشت دریغ نمی کنند ، منظور یک کشور متحد غرب را حمایت نظامی می کنند ، برای چی ، بگفته . برای دفاع ، آنوقت این با هوش های وطنی که چنین بیانات مشعشع لابد از ضمیرروشن شان تراوش می کند ، دائم با احساس وطن پرستی و طبعا دانائی ادعائی ( روشنفکر) . خواهان تقدیم دودستی امکانات دفاعی برای کسب لبخند رضایت ارباب و کدخدا ، ، کاش این ها با رسانه ها که تعریف شان میکنند و وقت و برنامه در اختیارشان برار می دهند ، همین حواسته را از عربستان و امارات هم بکنند . نه یکدفعه بلکه مانند اینحا دوام دار و اشخاص گوناگون ، چرا دنبال خرید سلاح و موشک هستند ، مگر دوستان آمریکا و اسرائیل نیستند ، از چین هم میخرند ، هر جا که بفروشند . اگر تحویل تان گرفتند و در نشریات این کشورها نظرات شما راجع به آنها هم بنشر رسید . یا میگویند ، این دیوانه را از کجا پیداش شده . و تمام . دیگران نیز به حماقت شما می خندند ، اگر بابت سخن و درج آن پولی گیرتان میاد هم ، آدم عاقل اینکارها را نمیکنه .
  • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 2
    با سلام الان بهترین زمان برای معامله با آمریکا است بروید جلو و بوق بزنید .
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    10 0
    امریکاغلط میکندبااصلاح طلبهاوبرعکس.
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    6 0
    کش میشد غرب زده‌ها را بسته بندی کنیم صادر کنیم به آمریکا. از دستشون خلاص بشیم اونها هم به امید دلشون برسند
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    بعضی از این غرگدایان بعلت فسادی که انجام داده اند تاحال باید محاکمه میشدند متاسفانه عدم محاکمه انها باعث شده مردم به مسیولین نظام با چشم تردید نگاه کنند
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 0
    اصلاح طلبان را به آمریکا می دهیم با یه ۲۰ لیتری بنزین اشانتیون روش تا هر وقت خواستند این بی مصرف ها را آتیش بزنند.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 0
    سردبیر روزنامه ی اعتماد یه وطن فروشه.لعنت خدا به هر چی خائنه به وطنه.
  • صدوقی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    6 0
    مشکل اصلی ایران مثل سایر ممالک افساد طلبان
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    اتابك اقا برعكس الان دو دستى بايد موشك هايمان را بچسبيم نه امريكا نه روسيه به خودمان متكى باشيم
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    خدایا چرا اینقدر این اصلاحاتچیا تهوع آورن.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    اگه گفتهای اصلاطلبها درمورد مذاکره حقیقت داشته باشه. یقینا باقری وهمراهانش هم مثل تیم مذاکره قبلی یا واقعا جاسوسن ویا توسط امریکا وارو پا خریده شده اند
  • رضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 0
    من فکر می کنم اکثر اصلاح طلبان جاسوس های اسرائیلی هستن و قصد دارن باعث تجزیه و مرگ مردم ایران بشوند بهتره هرچه سریعتر دستگیر بشن
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 13
    از نظر عامه مردم، کاسبان تحریم همانهایی هستند که تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا جلوی توافق با غرب و آمریکا را بگیرند و متاسفانه موفق هم بودند. آنها در این مسیر از تمامی ابزارهایی که در اختیار داشتند استفاده کردند و خواهند کرد. فحش و بد و بیراهش را هم نثار روحانی و رفقای او کردند. بیچاره ما ملت که مجبوریم این وسط از هر دو طیف تو سری بخوریم و به به چه چه هم بکنیم.
    • DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      6 5
      چند تا مانند سران اصلتحطلب و اشرافیون اگر در لشکر کورش اگر بودند الان نامی از ایران نمانده بود.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 1
    من حالم از هرچی اصلاحاتیه بهم می خوره ما از شیفتگان غرب انتظاری جز خیانت نداریم اما در دولت جدید هم کماکان بار گرانیها بر پشت مردم سنگینی می کنه. پس کی ارزونی میشه؟ کی دوباره جوانها امید به خانه دار شدن پیدا می کنن؟
  • DE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    الان بهترین زمان برای «معامله موشک‌های ایرانی» با آمریکاست! / بهتره غربگداهای بدبحت فلک زده شیتیل بگیر بجای فکر کردن به موشک فقط مانند همیشه به فکر تُشک شون‌ باشن.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    ما منتظر شاه جهانیم. خدایا ما از تو مهدی ع رو میخواهیم. همین الان همین الان همین الان. لطفا لطفا لطفا،‌ التماست میکنیم، التماست‌میکنیم‌، التماست‌میکنیم
  • احد IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 40
    برای همین دولت فشار آورده به مردم قیمت اجناس چهل برابر کردید هر وقت هم شکایتی میشه میگن تحریمیم خوبه خودشون رسوا میکنند
  • خسرو IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    12 0
    با توجه به آمدن گروسی به ایران در روز شنبه اصلاح طلبان پیشاپیش جاده صاف کن غرب در خلع صلاح موشکی و واگذاری امور منطقه ای به غرب شده اند آیا پس از این اقدامات حضرات حاضر هستند با خانواده در ایران زندگی کنند و یا با توجه به دریافت اعانات غربی ها که قبلا هم گرفته اند بلا فاصله از ایران فرار خواهند کرد
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 0
    آقایان غربگرا و غربگدای تحت عنوان اصلاح طلبی اگر این حرف ها رو نزنند جیره و مواجب شود نمی رسه بنابراین این حرف های صد من یه غاز اصلاح طلبی که بوی غربگدای این حضرات را میدهد را زیاد بهش اهمیت ندین
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    آقایان غربگرا و غربگدای تحت عنوان اصلاح طلبی اگر این حرف ها رو نزنند جیره و مواجب شود نمی رسه بنابراین این حرف های صد من یه غاز اصلاح طلبی که بوی غربگدای این حضرات را میدهد را زیاد بهش اهمیت ندین اینها بالاخره باید یه کاسه گدایی جلوی غربی ها دست بگیرند که چهارتا سکه بندازن توش / کاسه گدایی این حضرات هم روزنامه هاشونه و برخی از مقاله های اون روزنامه ها هم اعلام بینوایی و بدبختی شونه که دل غربی ها رحم بیاد چند سکه بخور نمیر بندازند تو این کاسه ها ؛))
  • عبدالله IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 0
    گروهک موسوم به اصلاح طلب که واقعا افساد طلب و پادوهای غرب هستن ....میکنن در این باره نظر بدهن . این موجودات باید ....خون بگیرند.البته به موقع محاکمه میشن.
  • انیر IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    غرب پرست سازمان یافته بدون جیره و مواجب از انان ممکن نیست
  • DE ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    17 0
    اگر انقلاب نشده بود بسیاری از غربگداهای لاتچری اکنون هنوز پشت هفت کوه سیاه مشغول کاشتن شلغم و برداشت چغندر بودند
    • حیدر صالح IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      نه بابا اینا عرضه کاشت هم ندارند شاید دربون سفارتی یا دربون کافه
  • سیامک DE ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    30 0
    کشورهای استعمارگر هر کشوری را که اشغال کردند و استثمار کردند ،متاسفانه بعد از ترک آن کشورهای بطوربسیار هوشیارانه و زیرکانه مقداری از آثار خودشان را هم در آن کشورها بر جای گذاشتند تا بدنوسیله روزی دوباره توسط همان برجای مانده شان مجددأ برای استثمار کردن به آن کشورها بازگردند
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 25
    دو طیف فکری اصلاح طلب و اصول گرا یکی با وابستگی به غرب دیگری با تفکرات متحجرانه طی چند دهه ضربات بر ایران و انقلاب وارد کرده اند
  • نام آشنا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    37 0
    منظور این روزنامه اینست که بهترین زمان برای اضافه کردن برد موشک های ایران است که به 2000 کیلومتر محدود شده است میباشد.
  • مجید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 33
    الان بهترین زمان برای فروش اسلحه به اوکراین هست.
  • ن IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 51
    چراازکیهان انتقادنمی کنی؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    بعضی ها عاشق اند و حتی از قهر و غضب معشوق شان لذت می برند!
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    14 0
    هم تووهم اربابت ... تا برجام موشکی بهت نشون بدیم
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    ای اصلاح طلبان که الگوی شیطان هستید وشیطان از شما درس میگیرد به خود اییدومانند ابلیس مردم را گمراه وکافر نکنیدوشیطان بزرگ را کدخدا نگیرید انها اگر به ما خدای ناکرده به فرض محال دست یابند مانند انقلاب کلیسا اول خائنها را به درک واصل میکنند
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    30 0
    نبایدبزاریم بلای اوکراین به سرمابیایداگردزداواختلاسگراونوکراومواجب بگیرایه اسراییل رودستشونوکوتاه کنیم ازتوکشوروبیت المال قویترین کشوروملت ازهمه لحاظ میشیم
  • کامران IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    52 0
    اصلاح طلبها و روزنامه های آنها کاملا در خدمت صهیونیستها هستند و به راحتی در ایران برای صهیونیستها تبلیغ میکنند و با در دست گرفتن اداره کشور بوسیله اداره دولت و مجلس ایران را طبق خواست صهیونیستها به سمت نابودی میبرند.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    21 0
    اصلاح طلبان از هیچ‌چیز عبرت نمیگیرند چچن خود مجری اهداف دشمن هستند شکرد انها فقط فریب افکار داخلیست
  • اسماعیل IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    80 0
    اصلاح طلب = بی غیرت
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    22 0
    سلام به شما وهمه خوانندگان وقتی نتانیاهو سوتی میده وافشا میکنه که افساد طلبان ببخشید به ظاهر اصلاح طلبان امید اسراییل در ایران هستند دقیقا به همین دلیل است.مذاکره بر سر موشک وحذف امنیت مردم ایران!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    کاسب تحریم کیه؟؟؟ اگر به کاسبیه که در دوره شما بیشترین واردات و کمترین تولید در کشور انجام شده .این کاسبی تحریمه. اگر حرفی میزنید به مصادیقش هم فکر کن، روی هوا حرف نزن
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    61 0
    تا کی این پادوهای غربگدا را بالجن پراکنی تحمل کرد و توی دهن نجسشون مشت نکوبید
  • مجید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 54
    ایران درباره موشکهایش معامله نمیکند چطور حامیان روسیه انتظار دارنداوکراین خلع سلاح شود؟؟!!!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    35 0
    واقعا آیه شریفه صم بکم عمی فهم لایجعون در خور کامل اصلاح طلبان است
  • بهرام US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    44 0
    اصلاح طلبان اشتباه میخورند مسایل دفاعی قابل مذاکره نیست هرکسی در مورد مسایل دفاعی مذاکره کند شرف ندارد باید ایران را قدرتمند تر کرد
  • علی US ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    35 0
    این اصلاح طلبان از خود آمریکا برعلیه منافع ملی ایران بیشتر حرف میزنند خائنین مسلمی که حقیقتا ضد ایران و ایرانی هستند و اگر کوروش را هم مطرح می‌کنند چون او را یهودی فرض میکنند ازش طرفداری می نمایند انتشار سخنان سخیف و بی ارزش اینها هم خیانت به ملت ایران است
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    سلام به شما وهمه خوانندگان وقتی نتانیاهو سوتی میده وافشا میکنه که افساد طلبان ببخشید به ظاهر اصلاح طلبان امید اسراییل در ایران هستند دقیقا به همین دلیل است.مذاکره بر سر موشک وحذف امنیت مردم ایران!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    تحلیل ها اگر بر اساس مشاهدات و سابقه تاریخی باشند مفیدند، اما زمانیکه هدف دنباله روی منافع شخصی یا گروهی باشد، بریدن شیشه توسط شیشه است. غرب این عملیات را خوب می‌شناسد، شناسایی می‌کند و بکار می‌گیرد و کشور را ب انحراف می‌کشاند.
  • نیما IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    48 0
    معامله موشک هایی ایران محال است ازاین اصلاح طلبان از این توهم بیرون بیایند
  • !! IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    9 1
    لیبرال اصلاح طلبان ؛ عمله های داخلی غرب !!
  • ایرانی اصیل IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    59 0
    خبیث تر از ...طلبان در داخل در زمان حال پیدا نمیشود
  • بوسجين IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    19 2
    من نه اصول گرا هستم ونه اصلاح طلب چرا كه ان دوجريان مصلحتي باندي خويشاوندي را عامل انحراف انقلاب از مسيرش و اين مشكلات كشور مي دانم خود را. يك ايراني مي دانم دلبستگي به ماواي خود و جامعه اي در ان بزرگ شدم كه در فطرت هر انساني كه داراي تفكر و انديشه دارند بلاخره وجود دارد
    • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      فک کنم اینبار یکی از موشک های جنگ اوکراین کمانه کرده خورده به منزل این بنده خدا از خواب پریده
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • قاسم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 0
    قوه قضاییه جواب بده روحانی و همدستانش چه کاری بایستی انجام میدادن تا محاکمه بشن
  • !! IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    این حقیران ذلیل ؛ فقط بلدند ، برای کدخدا ، دم تکان دهند !!
  • علی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    تحریم ها به علت تحریکات دلواپسان ۲ برلبر شده هزینه ایران چقدر بوده ؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    اصلاح طلبان در جریان فتنه 88پای در مسیری گذاشتند که فکر می‌کردند سریع به مقصد می‌رسند ولی بعد از 12 سال مثل اربابشان شکست خورده و مایوس خود را به در و دیوار می‌زنند شاید راه فراری پیدا کنند ودر این راه از فدا کردن مردم و مملکت هیچ أبایی ندارند وگرنه می‌دانند از دست دادن اقتدار یک کشور مساوی مرگ آن کشور است و اگر نمی‌دانند احمق هستند.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    موشک سلاح وناموس ما است کورشود چشم بدخواهان درمقابل گرگهای زمانه اقتدار موشکی باید باشد موشک خط قرمز است یادگار شهید حسن طهرانی مقدم است روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس