پنتاگون نمایه

سخنگوی پنتاگون با خطرناک توصیف کردن هرگونه ارائه جنگنده‌های بیشتر به اوکراین، گفت بهتر است به این کشور موشک‌های زمین به هوا داده شود.

به گزارش مشرق، بعد از مخالفت چندباره آمریکا با برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، پنتاگون این بار با ارائه جنگنده به کی‌یف هم مخالفت کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه گفت واشنگتن از ارائه جنگنده‌های «میگ ۲۹» به اوکراین حمایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جهان؛‌ از جنگ یمن تا افغانستان و عراق

کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون توضیح داد: «[لوید آستین] وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود گفت که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند».

بیشتر بخوانید:

آمریکا: پیشنهاد لهستان موجب ایجاد نگرانی برای ناتو است

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه ارائه جنگنده های میگ به اوکراین خطرات زیادی را به همراه دارد، افزود: « ارزیابی اطلاعاتی نشان داد که انتقال جنگنده‌ها به اوکراین می‌تواند منجر به تشدید تنش بین روسیه و ناتو شود».

سخنگوی پنتاگون ضمن اشاره به اینکه وزیر دفاع آمریکا با همتای اوکراینی خود تماس گرفته، اظهار داشت: «ما معتقد نیستیم که [ارائه] هواپیمای بیشتر [به اوکراین] موثرترین پاسخ باشد. ما ارزیابی جامعه اطلاعاتی را جدی می‌گیریم و به دنبال گزینه‌های جایگزین هستیم».

کربی ادامه داد: «همکاری با سایر متحدانی که ممکن است بتوانند به سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین، مانند موشک‌های زمین به هوا، سکوهای شلیک و سیستم‌های ضد زره کمک کنند، از جمله این گزینه‌های جایگزین است».

وی در واکنش به اظهارات مقام‌های روسی مبنی بر پیداشدن مدارکی از پاتوژن‌های خطرناک در تأسیسات تحقیقاتی اوکراین، مدعی شد: «ما در اوکراین سلاح‌های بیولوژیک تولید نمی‌کنیم و این فقط تبلیغات مسخره و پوچ روسیه است».

بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: «از  بیش از ۷۱۰ موشک شلیک شده توسط روسیه به سمت اوکراین، تقریباً اکثر آنها در سایت‌هایی در بخش شرقی کشور هدف قرار گرفته‌اند».

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا روسیه از سلاح‌های «گرمافشاری» یا «ترموباریک» در اوکراین استفاده کرده، گفت: «هیچ مدرکی مبنی بر استفاده‌شدن این سلاح‌ها وجود ندارد. توانمندی‌های هوایی بزرگ روسیه توسط پدافند هوایی اوکراین کاهش یافته است».

پیش از این، «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن گفته بود دلیل اصلی نگرانی آمریکا برای اوکراین، دستیابی روسیه به «پاتوژن‌های» موجود در آزمایشگاه‌های بیولوژیک این کشور است. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 1
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس