کد خبر 1354960
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
بمباران استان«الجوف» توسط سعودی/زخمی شدن شماری از غیرنظامیان یمنی

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی پنتاگون گفت که واشنگتن فراموش کرده که چطور با همپیمانان خود شهرهای یوگسلاوی ، عراق و لیبی را بمباران می‌کردند.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده امروز (چهارشنبه) در واکنش به انتقادات غرب به ویژه آمریکا از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به کنایه گفت که پنتاگون فراموش کرده که چطور هواپیماهای آمریکا و ناتو شهرهای یوگسلاوی ، عراق و لیبی را بمباران می‌کردند.

ببینید:

تصاویری که نمایشی و توخالیه

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اظهارات آنتونوف در واکنش به اظهارات اخیر «جان کربی» سخنگوی پنتاگون بود که در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفته بود که نیروهای مسلح روسیه مرتکب جنایت جنگی در اوکراین شده‌اند.

سفیر روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای که بر روی کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه قرار داده بود، نوشت: «احساس می‌شود که پنتاگون فراموش کرده است که چگونه در همین سال‌های اخیر، هواپیماهای ایالات متحده و همپیمانان ناتو این کشور شهرهای یوگسلاوی، عراق و لیبی را بمباران کردند».

وی سپس ادامه داد: «واشنگتن جنایات فاحش ارتش و مزدوران آمریکایی در افغانستان و سوریه را نیز به یاد نمی‌آورد. نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند».

تجاوز ناتو به یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ به مدت ۷۸ روز به طول انجامید. رهبری ائتلاف ناتو استدلال کرد که دلیل اصلی عملیات با نام رمز «نیروی متحد» جلوگیری از نسل‌کشی آلبانیایی‌های کوزوو بود. بنا بر گفته منابع ناتو، هواپیمای ناتو ۳۸ هزار سورتی پرواز و ۱۰ هزار حملات بمباران انجام داد که در آن بمباران بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر کشته شدند و ۱۰ هزار نفر دیگر که دوم سوم آنها غیرنظامی بودند، مجروح شدند و ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت برجای ماند.

طبق این گزارش، در طی سه ماه بمباران، نیروهای ناتو ۱۵ تن اورانیوم ضعیف شده را در بمب و گلوله بر صربستان پرتاب کردند و پس از آن، نرخ سرطان این کشور به رتبه اول در اروپا رسید. در ده سال اول پس از بمباران، حدود ۳۰۰۰۰ نفر به سرطان مبتلا شدند و تخمین زده می شود که ۱۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ نفر از آنها فوت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    12 0
    خدا آمریکا را لعنت کند
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 2
    راست میگه!! آمریکا مثل روسیه نبود که اوکراین بهش حمله کنه!! اصلا آمریکا بود که کشتار سربرنیتسا رو رقم زد!!! آمریکا بود که به کویت حمله کرد و عراق برای دفاع رفت!!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    آمریکا پیشتاز درجنایت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس