روسیه اوکراین

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم درخواست‌های مکرر مقامات کی‌یف از غرب برای برقراری منطقه پرواز ممنوع برفراز این کشور، واشنگتن باز هم با این درخواست مخالفت کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید:

نشست مجدد شورای امنیت درباره بحران اوکراین

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت آمریکا تصمیم خود مبنی بر غیرممکن بودن انتقال جنگنده های میگ-۲۹ به اوکراین را تغییر نداده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای بایدن: پوتین جنایتکار جنگی است

وی دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داد: «انتقال جنگنده‌ها به اوکراین ممکن است اشتباهاً به عنوان تشدید تنش توسط روسیه تلقی شود».

بیشتر بخوانید:

واکنش مسکو به اظهارت بایدن در مورد پوتین

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود را در مقابل کنگره شنید، اما تصمیم خود را بر اساس ارزیابی های پنتاگون تغییر نداده است.

بر اساس این گزارش، ساکی تاکید کرد که از دیدگاه دولت آمریکا، انتقال جنگنده‌ها به طور قابل توجهی توانایی نیروهای اوکراینی را در برابر روسیه تغییر نمی‌دهد.

وی همچنین بار دیگر تکرار کرد که آمریکا منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام آمریکایی توضیح داد: «بایدن این تصمیم را بر اساس منافع امنیت ملی ما اتخاذ کرد. همانطور که قبلاً گفتیم منطقه پرواز ممنوع، ما و ناتو را ملزم می‌کند که هواپیماهای روسیه را ساقط کنیم. ما هیچ علاقه ای به آغاز درگیری جنگ جهانی سوم نداریم».

ساکی اما افزود که واشنگتن درخواست‌های زلنسکی را درک می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که آمریکا تفاوتی بین ایجاد منطقه پرواز ممنوع «بشردوستانه» و «نظامی» بر فراز اوکراین نمی‌بیند، زیرا هر دو گزینه منجر به تشدید درگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا از نتایج بدیهی این آتش افروزی است. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • DE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    زلنسکی از خداشه ومیخواد جنگ جهانی سوم راه بیافته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس