لهستان جنگنده های خود را در اختیار اوکراین قرار می دهد

لهستان اعلام کرده است که این کشور آماده است فوراً تمام هواپیماهای میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان در اختیار نیروی هوایی اوکراین دهد.

به گزارش مشرق، دولت لهستان اعلام کرده است که این کشور آماده است فوراً تمام هواپیماهای میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان با درخواست ایالات متحده در اختیار نیروی هوایی اوکراین جهت دفع حملات روسیه قرار دهد.

لهستان همچنین گفته است که از آمریکا می‌خواهد تا هواپیماهای دست دوم با قابلیت‌های عملیاتی مشابه را در اختیار این کشور قرار دهد و این کشور آماده است فوراً در مورد شرایط خرید این گونه جنگنده‌ها به توافق برسد.

دولت لهستان همچنین از سایر کشورهای ناتو و دارندگان هواپیماهای میگ -۲۹ خواسته است که اقدام مشابه را برای کمک به اکراین انجام دهند.

این اقدام لهستان به دنبال هفته‌ها مذاکرات و گفتگوهای پشت صحنه در لندن بین نخست وزیر لهستان و بوریس جانسون صورت گرفته است.

این تصمیم لهستان پس از آن صورت گرفته که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، حمایت واشنگتن را از امکان ارائه هواپیماهای جنگی توسط لهستان به اوکراین ابراز کرده بود. بلینکن در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا آمریکا با ارسال هواپیمای نظامی لهستان به اوکراین موافقت می‌کند، گفت: «برای این کار چراغ سبز نشان داده شده است.»

وی افزود: «در واقع، ما اکنون با دوستان لهستانی خود در مورد اینکه اگر تصمیم به انتقال این جنگنده‌ها به اوکراینی‌ها بگیرند، برای رفع نیازهای آنها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، صحبت می‌کنیم.»

«وی افزود که واشنگتن و متحدانش گام‌های بیشتری برای ارائه آنچه که اوکراینی‌ها برای محافظت از خود نیاز دارند، برمی دارند.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 4
    امریکا میخواد کل اروپا رودرگیرکنه با روسیه هردوطرف تضعیف بشن وحالشو ببره..عجب موزیه این امریکاااااا
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 0
      یعنی میخوای بگی ارباب روسیه که خیلی باهوشه گول امریکا رو خورد به اوکراین حمله کرد؟ این چه اربابیه که خودش گول دشمن فرضی رو میخوره؟
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    12 9
    میگ 29 به درد نمیخوره دو تا اف16 فقط دو تا اف16 بدید به اوکراین کل نیروی هوایی ارتش متجاوز کمونیست رو به کل نابود میکنه
  • mojtaba SE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    9 5
    لهستان گور نداره که کفن داشته باشه..برای اینکه یک ادای در بیاره و بگه ما هم مثلا هستیم !!
    • هیچکس IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      تو چرا خودتو پاره میکنی؟؟
  • CA ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    10 6
    زلنسکی با دلقک بازیهایش اوکراین را به باد داد، حالا نوبت دلقک لهستانیه تا لهستان را هم به فنا بده.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 9
    درود به لهستان ننگ بر پوتین وروس اشغالگر
  • DE ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 3
    لهستان اعلام کرده است که این کشور آماده است فوراً تمام هواپیماهای میگ -۲۹ خود را به صورت رایگان در اختیار نیروی هوایی اوکراین دهد.//خخخ خدا خدا میکنه روسها این میگ ها را سرنگون کنند چون درهر حال قطعه یدکی بهش نمیدهند و بعدش از امریکا میره جت جنگی امریکایی میخره.
  • فراهانی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 2
    چرا لهستان هم به وعده های نسیه آمریکا عمل کرد؟؟؟؟؟؟ «یه قرون بده آش به همین خیال باش»
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 1
    جنگ جهانی داره شروع میشه شک نکنید نهایش 30روز دیگه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهود سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد.
    • ایرانی DE ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      آورین
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    لهستان گشنه زدن هلیکوپتر رومانی، درسی برای تو بود ولی نفهمیدی.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 1
    آقای کارشناس نظامی از کجا به این نتیجه رسیدی که دوتا اف 16 برای اوکراین کافیه فقط کافی وارد فضای اوکراین بشن اونوقت ببین میگ 25 سوخو 34 و 35 مثل پشکل ازشون بریزن زمین،چه جماعت ابله و نادونی تو این سایتها کامنت میزارن.
  • Reza IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    درصورت پرواز جنگنده از یکی از کشورهای عضو ناتو جهت انجام ماموریت نظامی روسیه می تواند پایگاه را هدف قراردهد. این عمل یعنی ورود ناتو به جنگ تلقی می شود که در وهله اول برای قاره اروپا دردناک خواهد بود اما روسیه باید ضربه اساسی را به محرک اصلی آمریکا وارد کند .زیرا این آمریکاست که روسیه به چالش کشیده نه اروپا.اگر روسیه دراین وضعیت قدرت نظامی آمریکا به چالش بکشد درآینده قدرت خدشه دار شده آمریکا بیشتر آسیب پذیر خواهد شد .وامنیت روسیه تامین می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس