آمریکا به وجود تاسیاست تسلیحات شیمیایی در اوکراین اعتراف کرد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که اوکراین دارای «تاسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی» است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که اوکراین «تأسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی» دارد و واشنگتن نگران است روسیه آنها را تصرف کند.

پیش از این نیز، وزارت دفاع روسیه گفته بود که از نزدیک برنامه‌های تسلیحات بیولوژیک را که توسط پنتاگون در کشورهای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسعه داده شده، زیر نظر دارد.

ببینید:

فیلم/ موشک باران مواضع ارتش اوکراین

فیلم/ سیستم‌ توپخانه‌ای"Msta-S" روس در اوکراین

در گزارش اسپوتنیک گفته شده که طبق یافته‌های جدید، «شبکه ای» متشکل از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در خاک اوکراین تشکیل شده است.

ببینید:

فیلم/ تخلیه مردم اوکراین از شهر سومی

ویکتوریا نولند در این ارتباط و در جریان جلسه استماع سنا درباره اوکراین گفت: «اوکراین تأسیسات تحقیقات بیولوژیکی دارد که در واقع ما اکنون کاملاً نگرانیم که نیروهای روس به دنبال کنترل آنها باشند، بنابراین ما در حال کار با اوکراینی‌ها هستیم که چگونه می‌توانند از سقوط هر یک از این مواد و تأسیسات تحقیقاتی به دست نیروهای روسی جلوگیری کنند.»

بیشتر بخوانید:

ادامه تلاش ارتش روسیه برای محاصره شهر کی‌یف +تصاویر و نقشه

در این گزارش گفته شده که اسنادی از آزمایشگاه‌های تحقیقات بیولوژیکی اوکراین در مورد نابودی فوری پاتوژن‌های خطرناک، از جمله سیاه زخم، وبا و طاعون در ۲۴ فوریه دریافت شد که می‌تواند سرپوشی بر نقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC) از سوی اوکراین باشد.

همچنین «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، با بیان اینکه پنتاگون در ادامه آزمایش‌های بیولوژیکی مخفی خود با آغاز جنگ در اوکراین با مشکلاتی روبرو بوده است، گفت: «اکنون اسناد توسط متخصصان نظامی نیروهای حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه در حال تجزیه و تحلیل است.»

به گفته کوناشنکوف، این تأسیسات در اوکراین در حال توسعه اجزای سلاح‌های بیولوژیکی بودند. این مقام نظامی روس گفت: «با شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین، پنتاگون نگرانی‌های جدی در مورد افشای انجام آزمایش‌های مخفی بیولوژیکی در خاک این کشور دارد و برای جلوگیری از افشای حقایق نقض ماده ۱ کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد ممنوعیت سلاح‌های باکتریولوژیکی و سمی توسط وزارت بهداشت اوکراین، دستورالعمل‌های حذف فوری ذخایر ذخیره شده پاتوژن‌های خطرناک به همه آزمایشگاه‌های زیستی این کشور ارسال شده است.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    خوب پس روسیه راست می‌گفت!!! دم جناب پرزیدنت پوتین گرم که اینکارو کرد وگرنه معلوم نبود دوسال دیگه این دلقک صهیونیست به دستور اربابای یانکیش تو روسیه و ایران و سوریه و... از این سلاحهای بیولوژیکی استفاده نمیکرد!!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    درودصدهادرودهزاران درودبرپوتین
  • DE ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    کشورهای اروپایی اگر میخوان اروپا سوریه دوم نشه ،سلاح های شیمیایی اکراین رو بسرعت از بین ببرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس