پرواز جنگنده آمریکایی برای کمک به اوکراین به نفع ناتو نیست

سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر اینکه برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع آمریکا و ناتو نیست، گفت دور زدن تحریم ها علیه روسیه با عواقب مواجه می شود.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واشنگتن درباره تحولات اوکراین گفت: فرماندهان دفاعی آمریکا در حال تماس و رایزنی با اوکراین و ناتو برای نحوه تجهیز کی یف به جنگنده هستند به طوری که ایجاد تنش نکند اما بعید به نظر می‌رسد این جنگنده‌ها از پایگاه‌های آمریکا به پرواز درآیند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس سامانه دفاع هوایی به اوکراین می‌دهد

زلنسکی تسلیم آمریکا و نئونازی ها شده است/ تأکید بر خلع سلاح کی یف

«جن ساکی» افزود: همچنان درباره مسائل لجستیک مربوط به انتقال جنگنده از لهستان به اوکراین سؤالاتی وجود دارد. واشنگتن به هیچ عنوان مخالف برنامه لهستان برای تجهیز اوکراین به جنگنده نیست. برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع ما و ناتو نیست.

وی در ادامه مدعی شد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که چین به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پایبند است. ارزش روبل روسیه به کمترین حد خود رسیده است و اقتصاد روسیه در پی تحریم‌های بین المللی علیه این کشور وارد حالت انفعال شده است.

جن ساکی افزود: قیمت سوخت از زمان آغاز لشکرکشی روسیه به اوکراین افزایش یافته است. هر کشوری که تلاش کند تحریم‌های بین المللی علیه روسیه را دور بزند، با عواقب آن مواجه خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی گفت: ما از تصمیم شرکت‌هایی که فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. اگر مسکو دارایی‌های شرکت‌های غربی که فعالیت خود را در مسکو متوقف کرده‌اند، مصادره کند تدابیر ویژه ای را علیه آن اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد.
  • NL ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.-___ اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس