پس لرزه عملیات‌های استشهادی فلسطینیان/ هراس اسرائیل از وقوع « نبرد شمشیر قدس ۲»

در پی افزایش عملیات‌های استشهادی فلسطینیان در قدس اشغالی، محافل صهیونیستی نسبت به انفجار اوضاع در سراسر فلسطین و وقوع نبرد شمشیر قدس ۲ هشدار دادند.

به گزارش مشرق، از حدود یک سال پیش همه گزارش‌های رسانه‌های امنیتی و اطلاعاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که زمان انفجار اوضاع در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی نزدیک است؛ چیزی که مقامات رژیم اشغالگر به شدت از آن می‌ترسند.

در حال حاضر نیز محافل صهیونیستی پیش بینی می‌کنند که زمان انفجار اوضاع در سراسر فلسطین به ویژه با توجه به تشدید اوضاع در قدس اشغالی و شهرهای کرانه باختری و همچنین اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بسیار نزدیک باشد. بر همین اساس کابینه رژیم صهیونیستی به همه نهادهای سیاسی و امنیتی دستور داده تا برای روز انفجار آماده شوند.

بیشتر بخوانید:

حماس و جهاد: تشدید عملیات‌ استشهادی گواه پایبندی به مقاومت فراگیر است

این ترس صهیونیست‌ها چیزی است که روز گذشته توسط روزنامه عبری زبان «هآرتص» فاش شد. این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که پلیس اسرائیل و سرویس امنیتی این رژیم در حال آماده شدن برای رویارویی با سناریوی احتمالی تشدید اوضاع در اراضی فلسطین اشغالی طی سه ماه آینده هستند؛ به ویژه همزمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و سالگرد نبرد «شمشیر قدس» (جنگ ۱۲ روزه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در مه ۲۰۲۱).

بیشتر بخوانید:

اعلام آماده‌باش گردان «جنین» علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش روزنامه هآرتص، پلیس و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی این بازه زمانی را محتمل‌ترین دوره برای شعله‌ور شدن اوضاع در اراضی فلسطین می‌دانند. هآرتص به برخی ارزیابی‌های امنیتی اشاره می‌کند که طبق آن محافل صهیونیستی معتقدند اگر حوزه درگیری‌ها همچنان در قدس اشغالی باقی بماند این مسئله منجر به تشدید اوضاع امنیتی در سایر مناطق نخواهد شد. اما همین رسانه صهیونیستی ادامه داد، با توجه به ارزیابی‌های غلط اطلاعاتی سال گذشته محافل اسرائیلی در خصوص اینکه درگیری‌های قدس به سایر مناطق فلسطین کشیده نمی‌شود، ممکن است این بار نیز محافل اسرائیلی در ارزیابی‌های خود اشتباه کرده باشند و درگیری‌ها به نوار غزه برسد.

این رسانه صهیونیستی به حوادثی اشاره کرد که سال گذشته آغاز شد سپس به ماه رمضان کشیده شد. به ویژه اینکه در این ماه فلسطینیان حضور خود را در مسجدالاقصی افزایش می‌دهند و از آنجایی که مراسم متعدد یهودیان صهیونیست نیز در ماه جاری و آینده آغاز می‌شود، احتمال تنش و درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها بالا می‌رود و همین مسئله می‌تواند منجر به انفجار اوضاع در قدس اشغالی و سپس سایر مناطق فلسطین گردد. به ویژه اینکه فلسطینیان در ۱۰ مه سالگرد نبرد شمشیر قدس را گرامی می‌دارند.

روزنامه اسرائیلی هآرتص ادامه داد که اکنون نظامیان اسرائیلی در سه مرکز اصلی قدس یعنی محله الشیخ جراح و باب العامود و مسجدالاقصی مستقر هستند و به ویژه میدان باب العامود همچنان منبع بالقوه درگیری‌هاست و اقدامات تحریک آمیز پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در آنجا ادامه دارد. همین مسئله ممکن است انگیزه‌ای برای شعله ور شدن اوضاع و همچنین ایجاد تحولات جدید در قدس اشغالی بعد از عملیات‌های استشهادی اخیر فلسطینیان باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در ادامه تاکید کرد، بعد از قدس، تمرکز نظامیان اسرائیلی روی منطقه «النقب» و «اللد» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ است؛ چراکه این دو منطقه نیز تهدید بزرگی در زمینه انفجار اوضاع محسوب می‌شوند؛ به ویژه با توجه به نزدیک شدن روز «زمین» و بزرگداشت شهدای فلسطینی که در مه سال گذشته در نبرد شمشیر قدس به شهادت رسیدند.

از طرف دیگر همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری علیه فلسطینیان، محافل این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند که این تجاوزات مستمر منجر به آغاز دور جدیدی از تنش‌ها با نوار غزه شود.

یک مقام ارشد صهیونیست در این زمینه اعلام کرد که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل به شدت از سناریو تشدید اوضاع با نوار غزه می‌ترسد.

این مقام صهیونیست که نامش فاش نشده از نزدیکان نفتالی بنت به شمار می‌رود و تاکید می‌کند که گاهی نمی‌توان از ورود به یک جنگ جدید اجتناب کرد اما این جنگ نباید در نتیجه تحریکات سیاسی اتفاق بیفتد.

از طرف دیگر چندین گروه و شخصیت فلسطینی طی دو هفته گذشته درباره تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه محله الشیخ جراح و ساکنان آن و توطئه برای یهودی سازی قدس هشدار داده و تاکید کردند که اسرائیل با آتش بازی می‌کند.

در همین راستا «خالد ابوعرفه» وزیر اسبق امور قدس اشغالی اعلام کرد که رژیم اشغالگر تجاوزات و جنایت‌های خود را علیه ملت فلسطین و زمین و مقدسات ما در سراسر فلسطین تاریخی افزایش داده است. به ویژه این جنایت‌ها علیه اسرا و فلسطینیان ساکن قدس اشغالی با شدت بیشتری دنبال می‌شود. رژیم صهیونیستی از سرگرمی دنیا به جنگ روسیه و اوکراین برای تشدید تجاوزات خود علیه فلسطینیان سوء استفاده می‌کند.

وی افزود، رژیم اشغالگر از شرایط داخلی فلسطین و بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی، برای یهودی سازی قدس اشغالی و تشدید اقدامات جنایتکارانه خود در قبال فلسطینیان سوء استفاده می‌کند.

وزیر اسبق امور قدس اشغالی نسبت به عواقب تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرا و مردم فلسطین به ویژه در محله الشیخ جراح قدس هشدار داده و با اشاره به نزدیک شدن سالگرد نبرد شمشیر قدس تاکید کرد، اشغالگران باید آتش‌هایی را که یک سال قبل در سراسر اراضی اشغالی شعله ور شد به یاد بیاورند. ملت فلسطین و در راس آنها اهالی قدس بدون هیچ گونه تردید و تعللی آماده فداکاری برای دفاع از مقدسات و زمین و حقوق و هویتشان هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    ما احتیاج به تیم های ترور برای فرماندهان ارتش اسراییل داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس