کد خبر 1362239
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
خط‌ونشان جدید گانتس برای حزب‌الله لبنان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در لافی گزاف مدعی شد بشار اسد با قطع روابط با ایران می‌تواند به عنوان بخشی از منطقه باقی بماند(!)

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که رژیم صهیونیستی روزهای بحرانی کم سابقه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی و حتی پایتخت خود سپری می‌کند، «بنی گانتس» گفت که اگر بشار اسد بخواهد بخشی از منطقه باشد و به اتحادیه عرب بازگردد، باید رابطه خود با ایران را قطع کند.

او در نشست «مرکز سیاست خاورمیانه واشنگتن» اظهار داشت: اسرائیل با همکاری واشنگتن و شرکای منطقه‌ای خود درصدد تقویت همکاری‌های اطلاعاتی علیه تخلفات ایران است.

گانتس گفت: ما اخیرا شاهد افزایش بی‌ثباتی در سوریه هستیم. من شاهد فعالیت‌هایی میان دمشق و برخی از کشورهای اتحادیه عرب هستیم. اگر بشار اسد بخواهد به عنوان بخشی از منطقه باقی بماند، باید روابط منفی خود را با ایران و اقدامات تروریستی ایرانیان در سوریه متوقف کند.

وی در ارتباط با ایران گفت: بر اساس اطلاعات ما، ایران به غنی ‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و در آستانه غنی ‌سازی به میزان ۹۰ درصد قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که این کشور را در آستانه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار داده است.

وی افزود: اعمال فشار جهت دستیابی به توافق با تهران خوب است اما اگر به توافق خوب دست نیابیم، در آن صورت باید ایرانیان را به عقب‌تر از آنچه که هم اکنون در آن قرار دارند، برانیم. باید طرح جایگزین را فورا فعال کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ارتباط با فعالیت‌های ایران در منطقه نیز گفت: ما در صدد گسترش همکاری اطلاعاتی با آمریکا و چه بسا تشکیل یک ائتلاف به منظور مقابله با تخلفات ایران هستیم. دستیابی به چنین توافقی می‌تواند بر شکاف‌های امنیتی که ایران از آنها سوءاستفاده می‌کند، سرپوش بگذارد.

اظهارات گانتس علیه سوریه و ثبات آن در حالی است که رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر به ویژه چند ماه گذشته، بی‌ثبات‌ترین دوره خود را سپری کرده و به جز حملات موشکی و سایبری موفقیت‌آمیز جبهه مقاومت به مراکز صهیونیستی، پایتخت و برخی شهرهای دیگر اسرائیل هم میدان عملیات شهادت‌طلبانه جوانان غیور فلسطینی علیه اشغالگران بوده‌اند. در همین حال، نشریه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: همه شواهد نشان می‌دهد احتمالا تنش‌های بیشتری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و داخل خط سبز (فلسطین اشغالی) روی خواهد داد. کسانی که چنین دیدگاهی دارند آن را به فرا رسیدن ماه رمضان ارتباط می‌دهند. در شرایطی که اسرائیل برای مقابله با موج خشونت‌ها در کرانه باختری یا مرزهای غزه آماده شده بود، به شکلی غیرمنتظره با سه حمله در عمق خاک خود مواجه شد که ۱۱ کشته برجا گذاشت. بحران اخیر ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد. ایندیپندنت می‌افزاید:اسرائیل و فلسطینی‌ها و دیگر کشورهای جهان همگی می‌دانند اوضاع در آستانه تشدید تنش‌ها و وقوع برخوردهای گسترده نه تنها در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۶۷ بلکه در داخل اسرائیل است. از زمان بحرانی شدن اوضاع در منطقه شیخ جراح در شرق قدس، عرب‌های ساکن این مناطق بر اعتراضات خود افزوده‌اند. اسرائیل صورت مسئله را پاک می‌کند و تدابیری امنیتی اتخاذ می‌کند که موجب تشدید خشونت می‌شود. حوادث احتمالی آینده صرفا صفحه دیگری به کتاب برخورد بین قدرتی کاملا مسلح و مردمی که فاقد رهبری یکپارچه برای مقابله با تنش‌ها هستند، خواهد افزود. یادآور می‌شود در حالی که ظرف کمتر از سه هفته، ۱۴ صهیونیست در عملیات شهادت طلبانه مقاومت فلسطین به هلاکت رسیدند، مرور میزان وحشت زدگی صهیونیست‌ها برای وزیر جنگ لافزن این رژیم ضروری است:

- «اور هلر» خبرنگار نظامی صهیونیست: داخل یکی از خودروهای زرهپوش ارتش بودم که وارد شهر جنین شد. باورم نمی‌شد بیش از ۱۰۰۰ جوان با پرتاب سنگ و بطریهای مواد آتش زا علیه ما شعار می‌دادند. یک پسر جوان فلسطینی درحالیکه سنگهای بزرگی در دست داشت با مشت به در جیپ نظامی ما کوبید و خشمگینانه به افسر ما گفت: «لعنتی درو باز کن»! خیلی عجیب است. این نسل اصلا از ارتش و اسلحه ما نمی‌ترسند. با وجود اینکه هفت نفرشان با گلوله واقعی مجروح شده بودند و ما با صدها سرباز و بیش از ۵۰ زرهپوش و بولدوزر وارد شدیم. چرا نباید از اینها بترسیم!؟

- منشه امیر سردبیر رادیو رژیم صهیونیستی و عضو موساد: این عملیات‌ها بحران سیاسی در اسرائیل به وجود آورده و اوضاع را وخیم‌تر کرده. اسرائیل به زودی فلج خواهد شد!

- مجله «اسرائیل دیفنس» به قلم «ژنرال شبتای بریل»: نگرانی اسرائیل از وقوع نبرد با یکی از جبهه‌های دشمن خود همزمان با خطر و نگرانی از هزاران موشکی که حزب‌الله لبنان در اختیار دارد، رو به افزایش است. ارتش معتقد است که نیروهای مقاومت و گروه‌هایی که دارای دشمنی دیرینه با اسرائیل هستند، خود را برای وارد کردن ضربات سخت و دردناک بر پیکره نیروهای زمینی ارتش اسرائیل، با هدف اعزام تابوت‌های حامل سربازان اسرائیلی به تل‌آویو آماده کرده‌اند. دشمن خطرناک اسرائیل، حزب‌الله لبنان با ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار موشک، آماده شلیک روزانه ده‌ها موشک علیه اهداف اسرائیلی است.

- گزارش ارزیابی سالانه مؤسسه مطالعات امنیتی دانشگاه تلاویو (INSS) در سال ۲۰۲۲، جهت ابلاغ به نهادهای اسرائیل، تحویل اسحاق هرتزوگ رئیس‌این رژیم داد. در این سند تصریح شده: «سه تهدید بزرگ سال ۲۰۲۲ برای اسرائیل، بترتیب ایران، اوضاع در حال جوشش کرانه باختری و تهدیدات اجتماعی در جامعه صهیونیستی است. چالش اصلی، پاسخ یکپارچه به هر سه تهدید است».

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارنوت: «همه سناریوها در سال ۲۰۲۲ برای اسرائیل بد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    7 30
    باشه، اگر شماها بودید.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      4 0
      فلسطینی ها معتقدند این آخرین ماه رمضانی است که رژیم غاصب کودک کش می بینه............
  • افشین IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    26 3
    اگه ابله نبودن که این روزگارشون نبود
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      6 0
      لاف در غربت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • RO ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    41 6
    رژیم نجس و شیطانی صهیونیسم داره خودش دست و پا می زنه شمارش معکوس هلاکت و فلاکتشون در دنیا توسط محور مقاومت زده شده انوقت می گوید بشار اسد باید برود اخه .. نجس تمام دنیا سعی کرد بشار اسد برود ایران گفت باید بماند و ماند شما چقدر در توهم بسر می برید
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    97 4
    خدایی جنسش خوب بوده حالا چی میزنی جنرال
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    30 3
    برو به ...
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    6 0
    اگه کشورهای عربی بخواهند نوکر نباشند و برای خودشون آقا باشند باید رابطه شون رو با اسراییل کودک کش و ارباب آمریکایی اش قطع کنند/ و الا مجبور خواهند بود برای اب خوردن هم از اسراییل با جمعیت ۸ میلیون نفری که در تامین امنیت خودش هم مثل درازگوش تو گل مونده اجازه بگیرند ؛)) / همون بهتر که سوریه جزو کشورهای عربی نباشد که در پی بهبود روابط با رژیم کودک کش و نژاد پرست صهیونیستی هستند /ی بشار الاسد با ایران رابطه داشت و ماند اما بعضی از سر سپردگان و اعتماد کنندگان به آمریکا و دیکتاتور های عربی _ آفریقایی مثل بن علی در تونس ، قذافی در لیبی ، صدام در عراق ، حسنی مبارک در مصر و... الان کجا هستند !!؟ در زباله دان تاریخ / حالا کدوم بهتره رابطه با ایران یا رابطه با رژیم صهیونیستی و رژیم تروریستی آمریکا !!؟ ؛)) / پس ی وزیر جنگ صهیونیستی بتمرگ سرجات و خفه شو
  • فرهاد IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    لعنت بر اسراییل خبیث،اما به هیچ کشور عربی نمیشه اعتماد کرد
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    یکم دیر از خوا بیدار شدی خوشگله...
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    5 0
    یکم دیر از خواب بیدار شدی
  • ابراهیم IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 0
    اسراییل بزودی نابود خواهد شد
  • نیما IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    6 0
    رژیم صهونیستی خودش رفتنی است
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    از دلغکی زلنسکی به ایشون هم سرایت کرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس