کد خبر 1344534
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۲۸ سالروز کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل/ هشدار حماس به سران صهیونیست

حماس در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و هشتمین سالروز کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم(ع) به سران تل‌آویو هشدار داد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره تداوم تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی سرزمین فلسطین هشدار داد.

حماس امروز جمعه به مناسبت ۲۸ امین سالروز کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم (ع) سران تل آویو را مسئول پیامدهای تعرضات به مقدسات اسلامی فلسطین خواند.

این جنبش اعلام کرد که جنایات و تجاوزات دشمن صهیونیستی مشمول زمان نمی‌شود و ملت فلسطین به راه مبارزه و مقاومت تا زمان برچیده شدن بساط اشغالگری ادامه می‌دهد.

حماس از گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی خواست تا از رهگذر انجام فعالیت های مشترک در چارچوب راهبرد ملی مبارزاتی مبتنی بر مقاومت جامع و فراگیر، انسجام و وحدت ملی و جبهه داخلی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

حماس همچنین از ملت فلسطین خواست تا به روند فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی خود علیه دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان یهود شدت بخشد.

از سوی دیگر «احمد بحر» نائب رئیس پارلمان فلسطین گفت که کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم (ع) گواهی بر ماهیت تروریستی و نژاد پرستی رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

احمد بحر امروز جمعه به مناسبت ۲۸ امین سالروز کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم تاکید کرد که نظامیان و شهرک نشینان یهود همچنان از سکوت مرگبار محافل و مجامع بین المللی در راستای تداوم و شدت بخشیدن به تجاوزات و جنایات شان علیه ملت فلسطین و نقض قوانین سوء استفاده می‌کنند و دست به تجاوزات و جنایات نژاد پرستانه علیه ملت فلسطین می زنند.

وی ضمن هشدار درباره تداوم سکوت مجامع و محافل بین‌المللی و برخی رژیم‌های عربی در قبال این تجاوزات، اعلام کرد که چنین اقدامی موجب تشویق دشمن صهیونیستی به تشدید تجاوزاتش علیه ملت فلسطین می‌شود.

این مقام فلسطینی خواستار تحرکات گسترده مجامع و محافل بین‌المللی در راستای منزوی کردن رژیم صهیونیستی و محاکمه و مجازات سران آن شد.

 ۲۸ سال پیش در چنین روزی یک یهودی تندروی به نام «باروخ گلداشتاین» در حالی که فلسطینیان ساکن شهر الخلیل نماز صبح را در مسجد حضرت ابراهیم این شهر اقامه می‌کردند، به رگبار بست که در پی این تجاوز ۲۹ تن از آنان به شهادت رسیده و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.  

تجلیل حماس از مشارکت گسترده فلسطینی‌ها در کمپین ندای «فجر عظیم»

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیت المقدس از مشارکت گسترده فلسطینیان؛ به ویژه ساکنان اراضی اشغالی ۴۸ در کمپین «ندای فجر عظیم» و حضور گسترده آنان در نماز صبح مسجدالاقصی تقدیر کرد.

این جنبش اعلام کرد که این مشارکت مفهوم واقعی همبستگی و همدلی در مقابله با دشمن صهیونیستی و سیاست‌های تجاوزگرانه آن را به تصویر کشید.

«محمد حماده» سخنگوی حماس در قدس تاکید کرد که لبیک گفتن آحاد فلسطینیان به ندای فجر عظیم و اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی نشانگر عمق باور آنان به این واقعیت است که تنها راه مقابله با اشغالگران صهیونیست و طرح های شهرک سازی و یهودی سازی، پایداری و مقاومت فراگیر است.

وی تصریح کرد که این مشارکت همچنین حامل این پیام است که قدس و مسجدالاقصی مایه تقویت وحدت ملی و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در زمینه آزادسازی و بازگشت است.

 فلسطینیان ساکن شهرها و شهرک های کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ در چارچوب کمپین «ندای فجر عظیم» راهی مسجد الاقصی شدند و نماز صبح را در این مکان مقدس به جا آوردند.

گروه‌ها و جریان‌ها و تشکل‌های فلسطینی در بیت المقدس از چندین ماه پیش به منظور خنثی سازی توطئه‌های دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی‌سازی اماکن مقدس اسلامی و عربی در سرزمین فلسطین طی فراخوان‌هایی، فلسطینیان را به حضور  در نماز صبح مسجدالاقصی دعوت می‌کنند.

این فراخوان‌ها امروز همزمان با ۲۸ امین سالروز کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد حضرت ابراهیم (ع) به دست باروخ گلدشتاین شهرک نشین تندروی یهودی صورت می‌گیرد.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه نیز امروز جمعه نماز صبح را در مساجد این مناطق اقامه کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در قدس و«بیت لحم»

شماری از نظامیان صهیونیست صبح امروز جمعه به شهرهای قدس و بیت لحم حمله کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان این حملات ۳ فلسطینی را بازداشت کردند و با تعدادی از فلسطینیان درگیر شدند.

 از سوی دیگر گروهی از نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الامعری» در جنوب شهر رام الله یورش برد.

منابع محلی اعلام کردند که، اشغالگران صهیونیست با یورش به این اردوگاه ۲ جوان فلسطینی را ربودند.

این تجاوز در ادامه سرکوبگری‌های نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری صورت می‌گیرد. 

حماس: آزادی «القواسمی و ابوهواش» دستاوردی بزرگ است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی «مقداد القواسمی و هشام ابوهواش» از زندان صهیونیستی را تبریک گفت.

حازم قاسم طی بیانیه‌ای، آزادی این دو اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی را یک دستاورد بزرگ خواند و تاکید کرد که این دستاورد تاکیدی بر قدرت و اقتدار ملت فلسطین در زمینه واداشتن دشمن صهیونیستی به آزادیشان با توسل به تمامی شیوه ها و ابزارهای موجود و اصرار این ملت بر ادامه راه مبارزه و مقاومت تا زمان تحقق آزادی بزرگ در زمینه بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین است. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    درود بر فلسطین یمن لبنان عراق سوریه. مرگ بر اسرائیل. مرگ بر امریکا. مرگ بر متحدان آن ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس