بیش از یک میلیون اوکراینی وارد لهستان شدند

شمار پناهجویان اوکراینی که از زمان حمله روسیه وارد خاک لهستان شده‌اند از یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش مشرق، مرزبانی لهستان اعلام کرد شمار پناهجویان اوکراینی که از زمان حمله روسیه وارد خاک این کشور شده‌اند از یک میلیون نفر گذشت.

بیشتر بخوانید:

برای پناهجویان سوری جا نداشتید اما برای اوکراینی‌ها همه چی فراهم شد؟+فیلم

گارد مرزی لهستان با انتشار یک پیام توییتری این موج پناهندگان را «یک میلیون تراژدی انسانی» توصیف کرد.

پیش از این سازمان ملل متحد شمار کل پناهجویان اوکراینی که این کشور را برای پیدا کردن سرپناه به مقصد کشورهای همسایه ترک کرده‌اند بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر تخمین زده بود.

حدود دو هفته پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پی درخواست رسمی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای حمایت روسیه در مقابله با ارتش اوکراین، از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس در جنوب شرق اوکراین خبر داد. پوتین تاکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و توضیح داد که هدف روسیه محافظت از افرادی است که طی هشت سال مورد سو استفاده و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    ترسوها الفرارررررررررررررررررررررررررررررخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه نمی خواهد کیف راتصرف کند بلکه می خواهد دولت زلنسکی را بترساند تا شروط را رعایت کنند این حرکت روسیه یک اشتباه تاریخی است چون تلفات روسیه را در روزهای آینده افزایش خواهد داد چون افزایش هواپیماهای سرنگون شده همه نشان دهنده حضور سریع نیروهای داعش و جنگجویان اموزش دیده خارجی با دوش پرتاب ها در خاک اوکراین برای افزایش هزینه پیروزی روسیه است و روسیه نباید این اشتباه را مرتکب شود و سریع باید کیف را تصرف نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس