کد خبر 1348175
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: جنگ اوکراین و موضع‌گیری‌های کابینه رژیم صهیونیستی درباره آن، تبدیل به یک بحث چالش‌برانگیز در عرصه داخلی این رژیم شده است. درحالی‌که نخست‌وزیر و وزیر خارجه این رژیم ابتدا با مواضعشان به دنبال اجتناب از برانگیختن خشم هر دو طرف بودند به‌مرور مواضع خود را به نفع اوکراین تغییر دادند.

 یکی از استدلال‌ها در خصوص مواضع ابتدایی آن‌ها این بود که اسرائیل برای مقابله ایران در سوریه به روسیه نیاز دارد و آمریکا و غرب باید ملاحظات این رژیم را درک کنند. در پس‌زمینه این موضع، تمایل رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط مناسب با تمام قدرت‌های بزرگ  نهفته است؛ رویکردی که دشواری پیشبرد آن در چنین مواقعی آشکار می‌شود.

 علاوه بر فشارهای ایالات‌متحده و سطح روابط با اوکراین، افکار عمومی و همبستگی زیاد مهاجران روس‌زبان صهیونیست با اوکراین عاملی دیگری بود که مقامات این رژیم را که سعی داشتند رویکرد نتانیاهو در اتحاد با پوتین را ادامه دهند واداشت تا موضعی همسو با غرب علیه روسیه و به نفع اوکراین اتخاذ کنند.

 زئیف الکین وزیر مسکن که خود اصالت اوکراینی دارد و به‌اصطلاح «متخصص پوتین» محسوب می‌شود از عدم آمادگی دولت برای احتمال حمله روسیه به اوکراین و نداشتن برنامه برای اسکان یهودیان اوکراینی انتقاد کرده است و انتقادات از نتانیاهو نخست‌وزیر سابق به دلیل اتحادش با پوتین به‌شدت افزایش یافته است.

 پیامد مثبت این بحران برای اسرائیل موج مهاجرت یهودیان از اوکراین و روسیه به اسرائیل قلمداد می‌شود. موج ورود نیروی کار ماهر و دارای تحصیلات عالی به فلسطین اشغالی پس از فروپاشی شوروی که نقش مهمی در تغییر توازن جمعیت یهودی- فلسطینی و تقویت اقتصاد این رژیم داشت تجربه‌ای مثبت تلقی می‌شود که می‌تواند تکرار شود.

 نگرانی عمده رژیم صهیونیستی اما تأثیر بحران اوکراین بر پرونده هسته‌ای ایران به دلیل افزایش قیمت نفت و نیاز غرب به نفت ایران و در نتیجه افزایش احتمال رفع تحریم‌ها علیه ایران است؛ گرچه اکنون روسیه ممکن است به منظور جلوگیری از تضعیف اهرم انرژی خود مانع از احیای برجام شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 37
    هرچه اباد کنند اسراییل را خوب است... چون بزودی جبهه مقاومت همه شان را بیرون میکنند... وهمه چیز می ماند برای مردم فلسطین
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    52 0
    اولا رژیم صهیونیستی نه واسرائیل
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    پس از آغاز جنگ اوکراین ، آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد به کشورهای اروپایی یورش برد. و بدین ترتیب ؛ آمریکا موفق می شود نسل جدید گاوهای شیرده چشم آبی را به خدمت اقتصاد خود درآورد.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    پس از آغاز جنگ اوکراین ، آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد به کشورهای اروپایی یورش برد. و بدین ترتیب ؛ آمریکا موفق می شود نسل جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را به خدمت اقتصاد خود درآورد.
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    یهودیان اوکراینی علاقه چندانی به مهاجرت به سرزمینهای اشغالی نشان نمیدادند و با این جنگ صهیونیستها امیدوار شدند که چند صد هزار یهودی زیبا رو اوکراینی را جذب سرزمینهای اشغالی بکنند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    تیم قوی مذاکره کننده‌ی ایران به غربی‌ها فهماند که ان‌شاءالله دیگر از خطوط قرمز کشور عقب‌نشینی نخواهیم کرد؛ اکنون مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است. اکنون بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    راه نجات بشریت از گمراهی و تاریکی اول پناه بردن به ذات مقدس پروردگار و بعد میانه روی و اعتدال در هر امری . افراط در هرکاری اعم‌ از خوردن و خوابیدن کار کردن و حتی عبادت و محبت کردن مردود و تباه کنندس. افراط در اسلام میشود داعش افراط در وطن پرستی میشود هیتلر افراط در فوتبال میشود کشتار در مکزیک و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس