فرانسه: پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای ایران در این هفته ضروری است

دستگاه دیپلماسی فرانسه از ضروری بودن خاتمه دادن به مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزارت خارجه فرانسه بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از لزوم خاتمه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه فرانسه  در این رابطه اعلام کرد که پایان دادن به مذاکرات هسته ای ایران در این هفته ضروری است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت، سفر آقای باقری به تهران همانند بسیاری از سفرهایی که ایشان داشت، برای انجام مشورت‌های لازم با تهران بوده است. شورای عالی امنیت ملی راهبری مذاکرات را بر عهده دارد و ریاست شورا بر عهده رئیس جمهور است ولذا سفر آقای باقری و جلساتی که داشتیم درباره موضوعات باقیمانده است.

خطیب‌زاده بیان کرد: «پیش نویسی از توافق آماده شده و لازم بود این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. برخی موضوعات باقیمانده است که آقای باقری دستور العمل‌هایی را لازم داشت که بتواند با طرف‌های مقابل صحبت کند. متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. آنچه ما در این چند روز انجام دادیم، در تمامی تماس‌ها  تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق ایران و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این‌که مواضع ایران تبیین شود».

این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: «الان در نقطه‌ای قرار داریم که فکر می‌کنیم ابهامی برای واشنگتن و اروپایی‌ها درباره این خطوط قرمز وجود ندارد. قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم و انتظار قطعی داریم که طرف‌های مقابل بیش از این کش ندهند.»

سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ «پیش نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش نویسی است که بالای ۹۷ و ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده و آنچه باقیمانده است مواردی است که باید مرتفع شود. در خصوص موضوعاتی در حوزه رفع تحریم‌ها، در حوزه تضامین و در حوزه برخی ادعاهای سیاسی در حوزه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشتیم فکر می‌کنیم اینها باید در یک بستر مناسب آماده شود.»

وی گفت: «همه طرف‌ها در وین هستند که در چارچوب منافع مشروع و آشکار خودشان، گفت‌وگوها را جلو ببرند. اولا ما در وین نیستیم که توافق جدید کنیم. توافق در سال ۲۰۱۵ انجام شده است و آن توافق را داریم. ما و ۱+۴ در وین حضور داریم که مطمئن شویم اگر آمریکا می‌خواهد مسیر بازگشتش به به برجام را طی کند که این مسیر یک روزه نخواهد بود باید راستی آزمایی شود و این مسیر پر راستی آزمایی برای آمریکاست. باید مطمئن شویم ورود مجدد آمریکا به برجام یا حضور در میز برجام همراه با انجام تعهدات رفع تحریمی آمریکاست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    12 0
    خواهشن مذاکره کنندگان لطفا دیگر دور این برجام را خط بکشید. برای ایران بجز دردسر و مشکل هیچ چیزی دیگری نداشته و نخواهد داشت. از همین الآن 100 درصد معلومه به اشکال مختلف و بهانه جویی های گوناگون آمریکا و نوچه هایش به محض اینکه ایران دستش از مواد غنی سازی شده خالی شد زیر هر توافقی خواهند زد حتی اگر تضمین بدهند. هدف آمریکا سر کار آوردن یک دولت مطیع غرب است که بمانند مثلا بحرین روابط عادی با اسراییل برقرار کند و .... غیر از این مطمئنا هیچ گونه امتیاز چه اقتصادی و چه سیاسی برای ایران در دستور کار غرب نیست. از کشوری که دارایی های مالی دیگر کشورها را بر خلاف منشور سازمان ملل کش میرود غیر از این نمیتوان انتظار داشت.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 1
      دلار داری نه ؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    حرف مفت زده فرانسه
    • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      مشکل دولت فلک زده فرانسه این هست که درگیر موضوع اوکراین هم شده است و به زعم خود می ترسد که طولانی شدن مذاکرات در این شرایط به نفع ایران بشود، از این رو خواهان جمع شدن مذاکرات در کوتاهترین زمان ممکن شده است!
  • FR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    خب پایان دهند دیگه
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    6 0
    خواهشن مذاکره کنندگان لطفا دیگر دور این برجام را خط بکشید. برای ایران بجز دردسر و مشکل هیچ چیزی دیگری نداشته و نخواهد داشت. از همین الآن 100 درصد معلومه به اشکال مختلف و بهانه جویی های گوناگون آمریکا و نوچه هایش به محض اینکه ایران دستش از مواد غنی سازی شده خالی شد زیر هر توافقی خواهند زد حتی اگر تضمین بدهند. هدف آمریکا سر کار آوردن یک دولت مطیع غرب است که بمانند مثلا بحرین روابط عادی با اسراییل برقرار کند و .... غیر از این مطمئنا هیچ گونه امتیاز چه اقتصادی و چه سیاسی برای ایران در دستور کار غرب نیست. از کشوری که دارایی های مالی دیگر کشورها را بر خلاف منشور سازمان ملل کش میرود غیر از این نمیتوان انتظار داشت.
  • علـی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    چی از این بهتــر؟! از جانیان غربی آبی برای ملت ایران گرم نخواهد شـد. هرکاری هم که ازشون براومده انجام دادن. دیگه چه غلطی میخوان بکنند؟! هیئت ایرانی باید زودتر جمع کنن بیــان. اون عوضی‌ها هم فعلاً برن گنـدی که توی اوکراین بالا آوردن جمع کنن...!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 1
      دلار داری نه ؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    10 0
    حسین آقای امیرعبداللهیان این فرانسه یه جفت چک نرو ماده لازم داره تا گنده تر از دهنش حرف نزنه. فنارسه ریغونه هم آدم شده. خفه خون بگیر دیگه.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    9 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    حتما با این حرف انتظار دارند ماست ها به کیسه شود و التماس کنیم و راضی به رضایت آنان شویم
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 0
    الان زمانی است که باید محکمتر در مقابل غرب ایستادگی کرد چون اینها گرفتار جنگ با روسیه هستند پس این ما هستیم که باید اراده خود را به آنها تحمیل کنیم
  • قربانعلی NL ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    این خطوط قرمز را مشخصا اعلام کنید.
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    فرانسه غلط کرده اطهار نظر میکند فرانسویان به گشادی دهان معروفند در اروپا ، ایران باید قدرت هسته‌ای شود ،مذاکرات و شرایط و غیره را بگذارند در کوزه آبش را بخورند ،اروپائیان و امریکا
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    20 0
    شک ندارم یه گند اساسی به امنیت و حیثیت مملکت می‌زنند و با درست کردن جو رسانه ای قهرمان سازی میکنن، اما چند وقت بعد چنان صداش دربیاد که..... ( مارو بگو چه خوش خیال، به اینا دل خوش کرده بودیم....!!! برید جمع کنید بزدلای ترسو، بجای اینکه ما واسه اون عوضیا خط و نشون بکشیم، اونا.....!!! اینم تو این اوضاع که میخوان زودتر پرونده ایران جمع بشه.....
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    32 0
    به مذاکره کنندگان پیشنهاد می‌کنم برای فرانسه یه بسته زرشک ببرن.
  • عماد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    بابا ترو خدا این برجام رو پاره کنید بریم به سمت هسته ای شدن ترو خدا یکم از تجربه دیگران درس بگیرید! ببینید بر سر اوکران چی اومد ! براچی نباید سلاح هسته ای داشته باشیم ! مهم ترین عامل بازدارنده از تجاوز در این قرن کنونی داشتن سلاح هسته ایه ...قرار نیست مثل امربکا بزنم تو سر یه کشور دیگه اما داشتنش مهمترین عامل بازدارنده در این دوران است ترو خدا این کارو نکنید .
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      نگران دلارهات هستی ؟
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    پیش نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش نویسی است که بالای ۹۷ و ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده و خدا را شکر کل مشکلات رفع شده و فقط آنچه باقیمانده است مواردی است که باید مرتفع شود. در خصوص موضوعاتی در حوزه رفع 2600 تحریم و کلا تحریم‌ها، در حوزه تضامین و در حوزه برخی ادعاهای سیاسی در حوزه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشتیم فکر می‌کنیم اینها باید در یک بستر مناسب آماده شود.». // بحمدالله ملالی نیست جز دوری شما که پاشین یه سر بیاین دورهمی ایران دیدارها تازه گردد. شیرینی و سوغاتی برو بچ یادتون نره . از مشکلات وین بگذریم مغبون میشیم منظور از شکلات های وین بگذارین داخل ساک بیارین ممونون میشیم.
  • DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    پیش نویس به صورت مشترک آماده شده و پیش نویسی است که بالای ۹۷ و ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگاشته شده ... فقی لغو تحریمها و تضمین ...مونده // این یک تله برای ایران است مانند قطعنامه 600 به دو کم یا همون 598 که چون مطمئتن بودند ایران قبول نمیکند به نفع ایران نوشتند تا بعد که به صدام دستور زدن بمب شیمیایی به تهران را دادند دنیا ما را جنگ طلب بخواند و حضرت امام رض نیرنگ آنان را به خودشان برگرداند. حالا هم دارند یمکقطعنامه مینویسند با 98 درصد اشتراک که موضوعات اصلی در آن نیست تا بتوانند ایران را جنگجو نشان دهند و بگویند بخاطر فقط 2 درصد اختلاف نظر ایران زد زیر قرارداد متاسفانه اینبار ولی نمیتوانیم و نباید قطعنامه شان را قبول کنیم . حالا هرچه خواستند بعدش بکنند. بیدار باشید. سر دشمن داخلی را در ایران به سنگ بکوبید اون 2 درصد هم حل میشود . تا چشم امید خارجی ها به پادوهای داخلی کدخداپرست و رعیتان ارباب حقه ها هست مشکلات برجامی حل نمیشود.
  • سید فروزان CH ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    دستگاه دیپلماسی فرانسه حافظ منافع رژبم اشغالگر است بر جام مرده ،اینها میگویند زنده باد برجام فرانسویان دهن کشاد شکر خوری زیادی میکنند ، بنشینند دور بک میز با انکلیس و امربکا ، تا می‌توانند شکر خوری کنند ایران بزرگ باید قدرت هسته‌ای و دارای بمب اتم باشد نزدیک به یک میلیون شهید و جانباز ندادیم که فرانسویان گنده دهنی کنند برای ما یک نمایشگاه از دشمنهای فرانسه در تهران برگزار کنند تا ملت آگاهتر شوند به این کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس