کد خبر 1346260
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
خطیب زاده

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم تکرار نشدن خروج آمریکا از برجام، گفت ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه تاکید کرد که تهران برای توافق در مذاکرات وین، تا همیشه صبر نمی‌کند.

خطیب‌زاده: ایران برای توافق، تا همیشه صبر نمی‌کند

خطیب‌زاده در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا از برجام خارج شده است. ما باید مطمئن شویم که این اتفاق تکرار نمی‌شود».

وی سپس با کنایه به اظهارات غربی‌ها مبنی بر داشتن نقشه دوم در صورت حاصل نشدن توافق در وین، گفت: «هر کسی نقشه دوم خود را دارد، اما ثابت‌شده [نقشه‌های دوم] آمریکا توخالی است. لفاظی‌ها و بلوف‌زنی‌ها جواب نداده و نخواهد داد. تصمیمات جواب می‌دهند».

این دیپلمات ایرانی همچنین افزود: «توافق در دسترس است، اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد. ایران [به توافق] تمایل دارد، اما برای همیشه صبر نمی‌کند».

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دوشنبه شب در توییتی ضمن اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در این گفت‌وگوها گفت تا زمانی که بر سر همه چیز توافق حاصل نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    با تحریم هایی که روسیه را میترسونن ما شدیم دیگه چیزی ندارن بیان بجنگن تابهشون نشون بدیم ما کی هستیم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    احسنت، عجب تیکه ای انداخت به گاوچرونا!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 0
    آنها ساز دیگری می زنند ایران استخوان در گلو آنها شده است هیچ کشوری در طول تاریخ به اندازه ایران در مقابل غرب ایستادگی نکرده چه در سوریه و... آنها به خون ما تشنه هستند وما باید برایشان برنامه داشته باشیم یکی از آن برنامه ها دوستی وروابط عالی با همسایگان است ودیگری تهیه سلاح های راهبردی
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 3
    مگه برجام خسارت محض نبود پس چرا حالا نگرانید که دوباره از امریکا از برجام خارج بشه؟!!! بهتر که خارج بشه از خسارت محض!!!
    • خسرو IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      برجام روحانی هنوز هم خسارت محض است و در این قرارداد جدید که آمریکا دارد تو سرش میزند و باید آنرا بپذیرد با نا فرجام قبلی که در مجلس تشریفاتی در ۲۰ دقیقه تصویب کردند و با توجه به اعتماد به امضا کری همه چیز را نابود کردند و هیچی نگرفتند بجز چند تا عکس و فیلم دهن پر کن و نتیجه آنرا خودتان دیدید دولت سیزدهم که دستش خالی بود در دو ماه اول چقدر شما ها بد و بیراه گفتید که چرا پای امضا برجام نمیرود و پس از اینکه طبق قانون مجلس دستش را پر کرد و رفتند به وین باز طور دیگری حرف زدید
  • حمید اصلانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 13
    سلام جناب،خطیب زاده .لطفا با زبان دیپلماسی صحبت کنید .!؟ ایران برای توافق تا ابد صبر نمی کند ؟ یعنی چی ؟ خب صبر نکردی بعدش چکار میکنی؟ وآیا ما تا کنون چکار کردیم؟ در کدام ارصه به آمریکا ومردمش فشار آمده در این ۴۰ ساله که حالا شما با زبان تهدید صحبت می کنید؟
  • ايراني IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 3
    سياستمداران اوضاع ايران هم مثل اكراين نشود فكر نمي كردند پوتين به اكراين حمله كند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    مثل پوتین مرد باشید ؛ یک جهان رو اعم از آمریکا و ناتو اعیان و انصارش به چالش کشید مانند شما دنبال این وآن نیست لفاظی نکرد عمل کرد از توئیت های ظریف خلاص شدیم افتادیم تو توئیت امیرعبدالهیان ، لزومی هم به جنگ نظامی نیست فیفای غربی که برخلاف گفته اش درسیاست دخالت کرد یعنی به سیاست مردانش هم اعتمادی نیست ! همه می دانیم اما چرا مسئولان ما نمی‌دانند!؟ سوریه و عراق التماس می‌کنند و... برای سرمایه گذاری اما درک شود یا نشود این لفظ ها نوعی التماس برای غربی ها ست
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس