علت یورش 150 شکارچی به تالاب میانکاله چه بود؟/ آیا این رفتارغیرقانونی مصداق محاربه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از دستگیری بیش از ۵۰۰ شکارچی متخلف در این استان طی یکسال اخیر خبر داده است. علت تعداد زیاد دستگیرشدگان شکار چیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قصه ناتمام مردی که نماد اعتماد مردم به نظام اسلامی شد

دریای تشییع حاج‌قاسم و فرعون باز مغروق

"بازگشت فرقان"؛ خطری که باید جدی بگیریم/ دریای تشییع حاج‌قاسم و فرعون باز مغروق

رسول منتجب‌نیا، از فعالان اصلاح‌طلب در یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: اعتماد و بی‌اعتمادی دو پدیده‌ای هستند که بدون علت و دلیل نه درست می‌شوند و نه زائل می‌گردند. آن زمان که مردم به نظام اعتماد کردند صداقت، ایمان، اخلاص و خدمت مسئولان را دیدند. اکنون نیز که می‌بینیم مردم اعتمادشان نسبت به روندها و عملکردها ضعیف‌ شده!

او می‌افزاید: مردم احساس می‌کنند که خودشان چیزهایی می‌خواهند و مطالباتی دارند و مسئولان چیزهای دیگری را دنبال می کنند وقتی که کار به اینجا برسد و بی‌اعتمادی به وجود آید دیگر حرف، صحبت، نصیحت و موعظه برای مردم کارساز نیست بلکه آن را هم مردم حمل بر بی‌صداقتی می‌کنند. بنابراین این مساله باید ریشه‌یابی شود و امر بغرنجی نیست. برخی سوء استفاده‌ها، اختلاس، حقوق‌ها و املاک نجومی و... باعث شده تا نوع نگاه مردم مقداری تغییر کند و اعتماد آنها خدشه‌دار شود.[۱]

*عجیب اینجاست افرادی که در زمان تشییع میلیونی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی روی دست‌های مردم ایران زنده بوده و این رخداد را از نزدیک لمس کرده‌اند اما امروز به هر دلیلی تقلا می‌کنند تا این حقیقت تاریخی را درز گرفته و سپس مدعی بی‌اعتمادی مردم ایران به نظام اسلامی شوند!

البته این تقلای مذبوحانه قابل درک است زیرا اگر آنها به این تشییع میلیونی اشاره کنند آنگاه دیگر ملاتی برای سیاه‌نمایی و ادعای بی‌اعتمادی مردم به نظام در دست آنها نخواهد بود.

در بحث اشاره‌های منتجب‌نیا به مقولاتی مثل اختلاس و حقوق‌های نجومی و املاک نجومی گفتنی‌های جالبی وجود دارد.

از جمله اینکه مسئله املاک نجومی یک دروغ موهوم و ادعای ثابت نشده است که تماما نتیجه پروپاگاندای اصلاح‌طلبان برای تخریب وجهه مدیریت جهادی انجام شد. پس اگر هم کسی به غلط دچار آسیب ذهنی از این مسئله شده؛ بایستی مقصّر را در سلک دوستان آقای منتجب‌نیا جست!

در بحث حقوق‌های نجومی هم خوب است مردم ایران بدانند که رسوایی پرداخت این حقوق‌ها متعلق به همان دولتی است که آقای منتجب‌نیا زمانی اعلام کرده بود خود را جزو فدائیانش می‌داند. [۲]

پس باز هم اگر کسی به واسطه مسئله پرداخت حقوق‌های نجومی دچار تألم خاطر شده این مسئله هم به دستپخت آقای منتجب‌نیا و دوستان ایشان در ستاد جریان چپ برمی‌گردد.

اینکه مردم عزیز ایران مستنداً بدانند ریشه مشکلات کجاست؛ از مصادیق "جهاد تبیین" است.

***

دستگیری ۵۰۰ شکارچی متخلف در یک استان!

"بازگشت فرقان"؛ خطری که باید جدی بگیریم/ دریای تشییع حاج‌قاسم و فرعون باز مغروق

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۵۰۶ نفر شکارچی متخلف امسال در این استان دستگیر و از آنان ۳۳۵ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

مهران نظری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی امسال تعداد ۷۱۱ تخلف زیست‌محیطی ثبت کرده که طی آن بیش از ۳۳۸ اسلحه مجاز و ۲۶ اسلحه غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

وی اظهار کرد: در عملیات های سالجاری تعداد ۵ هزار و ۳۱۶ قطعه ادوات شکار شامل قایق، تور صیادی و ماهی گیری، الکترو شوکر، تورهای زنده گیری و سایر ادوات از شکارچیان متخلف کشف شده است.

آذربایجان‌غربی دارای افزون بر ۶۸۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده است که ۱۰۲ هزار هکتار آن متعلق به منطقه مراکان خوی می‌باشد. حدود ۱۰۰ محیط بان مسوولیت حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.[۳]

*دستگیری این تعداد شکارچی آنهم فقط در یک استان جای تأملات بسیار دارد.

مسئولان ذیربط در این باره بایستی بررسی کنند که اقبال به شکار و تخلف در این زمینه ناشی از بازدارنده نبودن مجازات‌هاست یا به دلیل سودی که به جیب شکارچیان می‌رود؟

البته شکار بعضا با قصد لذت‌جویی نیز انجام می‌شود که این مسئله هم نیاز به کار فرهنگی و اقناع افکار عمومی دارد.

چه اینکه بر اساس احکام شرع مقدس اسلام، شکار لهوی حرام است. [۴]

این مسئله واضح است که زیاد شدن تعداد شکارچیان غیر مجاز نه تنها موجب آسیب‌های زیست‌محیطی فراوان خواهد بود بلکه جان محیط‌بانان را نیز به خطر خواهد انداخت.

***

هشدارهای متواتر پیرامون ظهور نوفرقانیسم در ایران

"بازگشت فرقان"؛ خطری که باید جدی بگیریم

"بازگشت فرقان"؛ خطری که باید جدی بگیریم/ دریای تشییع حاج‌قاسم و فرعون باز مغروق

مدتی است که حرکات تند و افراطی برخی مدعیان عدالتخواهی؛ سبب‌ساز بروز هشدارهای مختلف در فضای سیاسی کشور شده است.

هشدارهایی که البته پس از حرکت عجیب یک گروه مدعی عدالتخواهی در دانشگاه مبنی بر فراخواندن مقام معظم رهبری به دانشگاه برای پاسخگویی، رنگ و روی جدی‌تری یافت. [۵]

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع از اساتید حوزه و دانشگاه مدتی قبل در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری فارس در این رابطه گفته بود: باید جریان عدالتخواه را با فکر و گفتمان غربال کرد. برخی الفبای این کار نمی‌دانند اما با شانتاژ رسانه‌ای پیش هستند. افراد دلسوز عدالت باید این رفتارها را مدیریت کنند. گاهی از رفتارهای برخی از این‌ها بوی گروه فرقان به مشام می‌رسد. گروه فرقان، به زعم خود افراد دلسوز و انقلابی بودند که قرآن، دین و اسلام را تنها در جهاد می‌دیدند. مسیر عدالتخواهی امروز به این سمت است و می‌بینیم که این افراد روزی مقام معظم رهبری را هم انکار و تکفیر خواهند کرد بنابراین افراد دست به قلم باید جلوی این انحرافات را بگیرند. [۶]

میثم مطیعی، از فعالان فرهنگی و تبلیغی نیز به تازگی در یک توییت نوشته است:

"گول نسخه‌های جعلی عدالتخواهی را نخوریم! مراقب باشیم به اسم عدالت‌خواهی، از ولایت‌فقیه که ولایتِ فقاهت و عدالت است، جدا نشویم.

راه را گم نکنیم! "[۷]

محسن هاشمی‌رفسنجانی هم نفر بعدی است که اخیراً طی یادداشتی در این رابطه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، ضمن بازخوانی پرونده ترورهای گروهک فرقان در دهه ۶۰ نوشته است:

"در جریان محاکمات –دستگیرشدگان فرقان-، معلوم شد افرادی کج‌اندیش و با انحرافات عقیدتی و ایدئولوژیکی افراطی بودند که به سادگی جوانان را فریب داده و به بازی می‌گرفتند. گفته شد گروه التقاطی و تروریستی فرقان در سال ۵۶ به رهبری طلبه جوانی به ‌نام اکبر گودرزی شروع به فعالیت کرده است. گودرزی ادعای تفسیر قرآن داشت و در مساجد به تفسیر قرآن می‌پرداخت و از همین جلسات جذب نیرو می‌کرد. ولی با توجه به فضای دهه ۵۰ که غلبه مخلوط گفتمان کمونیستی و ارزشی در بین بسیاری از گروه‌های مبارز رایج شده بود، باعث قبول اصول التقاطی شد؛ لذا گروه فرقان مانند گروه مجاهدین خلق از این جهت مستثنی نبود. به عقیده شهید مطهری عقاید انحرافی فرقان نشان از افکار مادی- مارکسیستی داشت. گفته می‌شد گودرزی که هنوز ۲۵ سال هم نداشت چندین جلد تفسیر قرآن نوشته بود و اصولا فرقان جزوات و کتاب‌ها را با نام مستعار منتشر می‌نمود و تمایلاتی به مجاهدین خلق و... و. داشتند و خود را به غلط مامور به پایان رساندن تلاش‌ها برای رهایی اسلام از اسارت آخوندیسم می‌دانست.

نگاهی به بینش آنها نسبت به شهید مطهری نشان می‌دهد که شهید مطهری را مخالف تفکر خود می‌دانستند چرا که شهید مطهری در کتاب علل گرایش به مادی‌گری التقاط و انحراف آنها را باز کرده و حتی قبل از انقلاب نیز شهید مطهری از طرف این تفکر تهدید هم شده بود، ولی چون نمی‌توانستند از نظر ایدئولوژیک با او به بحث بپردازند لذا برای جذب افراد و تخریب شهید مطهری و دیگران از مواردی استفاده می‌کردند که باید برای امروز هم درس‌آموز باشد. مثلا تحت تفکرات التقاطی به زندگی مخالفین خود در شمال شهر انتقاد می‌کردند و می‌گفتند که چرا خانه شهید مطهری یا هاشمی یا مفتح در شمال شهر تهران است و چرا شهید مطهری سوار ماشین بنز می‌شود یا چرا راننده دارد و... و امثال این حرف‌ها، لذا باید مواظب افکار نوفرقانیسم و سوءاستفاده از این افکار برای جذب جوانان بود. این افکار انحرافی در نهایت به اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای مرجعیت پیش خواهد رفت. خوشبختانه در اواخر سال ۵۸ حدود یک سال بعد از پیروزی، انقلاب از تهدید این افراط هم عبور کرد. ولی افراط‌های بعدی هم‌ چنان در کمین بوده و همچنان نیز هستند"[۸]

*هشدارها درباره تندروی عدالتخواهان تندرو و نزدیک شدن این تندروی‌ها به تفکر فرقان، به حد تواتر رسیده و شاهدیم که عقلایی از هر دو جریان راست و چپ کشور نسبت به این تندروی‌ها هشدارهای قابل تأملی می‌دهند.

فلذاست که می‌طلبد تا اهالی "جهاد تبیین" و مسئولان فکری و امنیتی جامعه نسبت به این قضیه حساس‌تر عمل کنند.

چه اینکه در تحرکات تندروانه برخی مدعیان عدالتخواهی می‌بینیم که این افراد تعریف خود از اسلام و انقلاب اسلامی را تعریفی مقدس پنداشته و منتقدان این تعریف را صراحتا ضد انقلاب و التقاطی می‌نامند.

شاهد مثال آنکه در بیانیه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران پس از گسترده شدن حجم انتقادات از اقدام نابجای پاسخ‌خواستن از رهبری در دانشگاه، می‌خوانیم: "بدفهمی و نافهمی‌های عمدی و غیرعمدی صورت گرفته از این دعوت توسط جریانات انقلابی‌نما، غیر انقلابی، ضدانقلاب و حتی انقلابی در جهت به حاشیه راندن نفس موضوع و ابعاد مثبت آن بوده است! "[۹]

و یا همینطور در یادداشت چند سال قبل یکی از اعضای سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی بود که خواندیم:

"گفتمان عدالتخواهی نه مانند انقلابی‌نماها براساس اندیشه های التقاطی و خود اجتهادی و یا نگاه‌های کاریکاتوری به دین، عدالت و ولایت، که موجب دگردیسی فکری آن‌ها و دوری از اندیشه و سیره عملی امام راحل و رهبر معظم انقلاب گردیده، بلکه براساس یک منظومه فکری عمیق و چارچوب دار که از امامین انقلاب اسلامی بهره گرفته شده، متکی است و عدالتخواهان براساس آن گفتمان اصیل یعنی اسلام ناب می‌اندیشند و عمل می کنند. [۱۰]

بدیهیست هنگامی که از نظر اینان طرف مقابل مشتی ضد انقلاب و مشتبّث به التقاط باشند؛ علی‌الاصول مانیفست فرقان و بحث لزوم حذف و تکفیر نیز می‌تواند در نظر اینان جدی باشد.

و این حقیقتی است که همانطور که اشاره شد مورد رصد و دقت فعالان سیاسی و فرهنگی کشور نیز قرار گرفته است و توجه ویژه مسئولان ذیربط را طلب می‌کند.

در تفکرات نزدیکان این جریان همچنین دیده می‌شود که خود را قوه قضائیه و قهریه منفصل نیز می‌دانند، معتقد به اجازه شرعی برای توهین به افراد هستند و در حکم صادر کردن برای فساد یا مجازات افراد؛ نه به قانون و نه به استنادات دستگاه‌های قضایی ملتزم نیستند.

در این زمینه البته پرونده چند قتل زنجیره‌ای در دهه ۸۰ نیز وجود دارد که کسانی از اسلاف تندروی مدعی عدالت با نسخه‌برداری اِخباری از برخی سخنان مذهبی اقدام به مجازات و قتل برخی افراد خطاکار کردند.

این فکت‌ها و نشانه‌ها و اشاره‌ها حکایت از آن دارد که "خطر نوفرقانیسم" جدی است و اگر با تندروی‌های فکری این افراد مقابل نشود؛ بسا که خون برخی رجال تبیینی و مدیران جهادی کشور نیز در ترورهایی خوداجتهاد با هدف "پاکسازی مسیر انقلاب! " بر زمین ریخته شود.

هشدارها را جدی بگیریم...

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/332153

2_ http://fna.ir/a1hzoo

3_irna.ir/xjHBcS

4_https://fa.shafaqna.com/?p=1313417

5_mshrgh.ir/1217434

6_http://fna.ir/4u1ii

7_mshrgh.ir/1342543

8_https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-539112

9_mshrgh.ir/916771

10_https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2354225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 3
    منتخب نیا هروقت افسارطلبهادولت دستشان بودبااتکابه امریکاملت رابیچاره کردند
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      5 0
      جناب منتجب نیا و دیگر اصلاحاتیون دیگر دست شما برای ما مردم کوچه وخیابان رو شده است شماها هیچ وقت دنبال خواسته های مردم نبودید ما مردم یک کشور مستقل قوی میخواهیم که عدالت محوری دران رعایت شده باشد اما این را متوجه شدیم که شما اصلاح طلب ها بهیچ عنوان عدالت محور نیستید شما تمامیت خواه میباشید در طول این چهل سه سال عمر انقلاب اسلامی بارها دولت و مجلس و قوه قضایه دست شما اصلاح طلب ها بوده چیزی که برای شما معنی ندارد مردم میباشد هرگاه شما اصلاح طلبان در قوه های مختلف قرار گرفتید فقط فکر خودتان اقازادهایتان و اقوام و فامیل خودتان و کلا قبیله خوتان بودید اصلامردم در دکترین شما جایی ندارد این وضعیت موجود اعم از اختلاسهای کلان اقازادگیهای بی بندبار ،رانت خواریهای کلان ،نجومی بگیران مدیران زمین خواری جنگل خواری دریا خواری و دیگر مشکلات معیشیتی که سفره مردم را درگیر کرده است قیمت نجومی مسکن بیکاری جوانان ،تورم بالا گرانی اجناس ضروری و تفاوت فاحش طبقاتی همه وهمه در دولت مورد حمایت صدرصدی شما علیه مردم انجام گردید وشما چشمتان را بستید وگو شهایتان را گرفتید و بخود مشغول شدید چرا این همه دروغ میگوئید اجازه بدهید مردم تنفس کنند مردم از شما سمی های اصلاح طلب خسته شده اند اجازه بدهید دولت مردمی دارد امید را به مردم کم کم باز میگرداند اجازه بدهید این همه سفسطه و مغلطه کاری برای چیست بروید اعمال و رفتار خود را واکاوی کنید نه دیپلماسی قوی و عزتمند خارجی داشتید نه عدالت داخلی داشتید ما مردم خوب میفهمیم در انتخابات ها پاسخ های لازم را گرفتید با اینکه اکثر شما میدانستید بازنده از مردم هستید باز انتخابات را تحریم کردید اما مردم پیروز شدند در طول تاریخ ایران حزب ها امدند و رفتند ودیگر اثری از انها نیست اما مردم ایران بادرک وفهم بالا وجود دارند و خواهند ماند
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    9 3
    سخنان منتجب نیا رفتار خوارج با حضرت علی علیه السلام را تداعی می کند
    • ساسان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      5 1
      متاسفانه حق با شماست هموطن! این آقایان همیشه کشور رو به سمت شکست و نابودی کشانده اند و مردم بواسطه این ظلم اصلاح طلبان سختی های زیادی را تحمل کرده اند اما؛ هرگز دادگاهی این جماعت را محاکمه و مجازات نکرده!!!!!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 3
    خدا نگذره از افسادطلبها
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    20 7
    یه چیز اصلاح طلب ها خیلی حال به هم زنه اینکه حرف و نظر خودشون رو تو دهن مردم میزارن. مردم اینجور فکر میکنن مردم اونجور فکر میکنن. در صورتی که همه چیزهایی که میگن زاییده ذهن و مریض خودشونه نه عموم مردم
    • یدالله IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      12 2
      افرین دقیقا
    • محمدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      9 2
      دقیقا
    • حاجیزاده IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      چیشون؟؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    12 2
    اگر امثال محسن هاشمی درباره عدالتخواهی موضع نگیرن چه کسی باید موضع گیری کنه !
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      4 7
      شما جواب میثم مطیعی رو هم بدی قبوله.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      7 1
      رطب خورده کی منع رطب کند! آقای رف... رطب را با بسته بندی و کارتن میبلعید.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    14 3
    بیچاره منتجب نیا بی اعتمادی مردم به عملکر کرد شخص خودش را و کم محلی مردم به خودش را بحساب نظام می گذارد و شخض خودش را نظام می داند خود شیفتگی نوعی بیماری روانی است بهتر است به روانشناس حاذق مراجعه کنید که قیاس بنفس می فرمائید آقای منتجب - مردم به امثال تو بی اعتماد هستند و به نظام اسلام ناب محمدی جمهوری اسلامی حضرت امام اعتقاد و اعتماد دارند
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      اگرهمه ثروت دزدی این جماعت از بیت المال در طول 40 سال پس از انقلاب مصادره به نفع مردم، می شد. دیگر چنین حرفهایی نمی زدند.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    .شما دیگه چرا این روحانیون از علایم ظهور آقا امام زمان هستند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    12 1
    درود بر حاج قاسم عزیز
  • ملک IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 7
    عدالتخواه نه عدالتخوار
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 1
    چرا روحانی نباید پاسخگو باشه..
  • جلالوند IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    14 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 1
    منتجب نیا درست می گوید ولی آنوری.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    11 1
    این اصلاح طلبان ، هشت سال مملکت را به قهقرا بردند، حالا مدعی هم شده اند، به خدا شرم و حیا هم خوب چیزیه.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    (شکار بعضا از روی لذت صورت می گیرد) جالب است در حالی که خود این سایت شکار لهوی را حرام میداند و قوانین ضعیف ایران هم در موارد غیر مجاز، آنرا تخلف می داند، برداشت سطحی و در موارد و .. شکار را موردی غیر مجاز دانستن نتیجه ای جز بار سنگین بر دوش محیط بانان و عدم مسولیت ملی آحاد جامعه و رسانه ها و قضات و قانون گذاران نتیجه ای جز حکم اعدام برای محیط بان ، حمله دسته جمعی شکارچیان اوباش به محیط بانان و جرایمی مالی که در حد قیمت گوشت هم نیست به دنبال نخواهد داشت.
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 2
    .......شما را به خون شهیدان قسم به داد اعتقاد جامعه برسید تا این قارچهای مسموم توان یارگیری بیشتر و نفوذ بیش از این را نداشته باند
  • بابایی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 3
    بی اعتمادی مردم محصول عملکرد غرب گرایان ودولت فخیمه اصلا ح طلبان در هشت سال گذشته است.
  • سیامک IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 1
    بوی تعفن اصلاح طلبان سالها از بین نخواهد رفت
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 8
    این عدالت خواهی از نوع خوارج است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 3
    چرا با این به اصطلاح گروه عدالتخواه که مشخصه سر در آخور غرب و اسرائیل و انگلیس دارن برخوردی نمیشه ؟؟؟
  • لاله IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 7
    درود بر مشرق
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    درود بر اصلاح طلبان بی وجدان فاسد!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 5
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • احمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    جالبه
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 2
    ..... آن زمان که مردم به مسئولان اعتماد کردند صداقت، ایمان، اخلاص و خدمت مسئولان را دیدند. اکنون نیز که می‌بینیم مردم اعتمادشان نسبت به روندها و عملکردها ضعیف‌ شده بی صداقتی و بی ایمانی و بی اخلاصی و رانتخواری و غارت بیش از ۳۲ سال در دست داشتن دولت توسط اصلاح طلبان و حزب اشرافی را دیدند. و تا این اعتماد برگردد باز میلیونها نفر بایستی سالها خون دل بخورند زجر بکشند فدا شوند تا بتوانند این تفکر محجر عقب افتاده قرون وسطایی ارباب رعیتی را از مغز غربگدایان و اصلاح طلبان و اشرافیون خارج کنند. انسان آزاد آفریده شده است نه نوکر غرب.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 0
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • علی اصغر از تهران IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 2
    خدا نکند این گروه افراطی دوباره بر گردد گروه فرقان اول انقلاب براحتی ترور میکرد
  • علی ابراهیم نژاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    ازسایت وزین مشرق انتظارمیرود درانتخاب واژه ها دقت بیشتری کند نوشتاراول درنقد سخن آقای منتجب نیا
  • سعید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    منتجب نیا کیه دیگه؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 1
    این حرکات برخی احساسی ست
  • احمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    آقای منتجب نیا به نظرتون علت ناراضی بودن مردم چه بوده جز اینکه شما غربی های... ای وضع را به وجود آوردید
  • تحصیل کرده حوزه و دانشگاه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 8
    بحث نوفرقانیسم حقیقتا جدی است.
  • س ه IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 1
    دو دانشمند و مغز متفکر اسلامی شهیدان مطهری و مفتح در کنار هاشمی؟؟؟!!! ، البته از حق نگذریم برخی در سازماندهی گروه‌های سیاسی لیبرالی و سرمایه داری اشرافی همفکر و همسو با خود کم‌نظیر بود
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    چیزی که عوض داره گله نداره
  • نادر جابری IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    تشییع شهیدسلیمانی فقط به خود شهید سلیمانی و عزتش پیش خدا برمیگرده.ملت ایران هیچوقت خیانت خیانتکاران رو فراموش نمی کنه.هر که باشه تو تاریخ گندش در میاد.
  • احمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 0
    گفتم: چه عرض کنم؟ یارو با ماشینش دنده عقب از کوه بالا می‌رفت! پرسیدند چرا اینجوری؟ گفت؛ ممکنه اون بالا جای دور زدن نباشه! بعد از نیم ساعت دیدند داره دنده عقب از کوه بر می‌گرده! پرسیدند چرا بازهم دنده عقب میای؟ گفت؛ آخه اون بالا جا بود، دور زدم! آقای منتجب نیا از این قماش است .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 4
    سرنوشتش هم مثل همان گروه فرقان میشه.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 0
    مرگ بر رانت باز و خائن به ملت
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    2 6
    باید جریان عدالتخواه را با فکر و گفتمان غربال کرد. برخی الفبای این کار نمی‌دانند اما با شانتاژ رسانه‌ای پیش هستند. افراد دلسوز عدالت باید این رفتارها را مدیریت کنند. گاهی از رفتارهای برخی از این‌ها بوی گروه فرقان به مشام می‌رسد.
  • ثریا IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 4
    دقیقا
  • گلابدره IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    درود بر سردار دلها
  • اکبر DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 1
    بحث اصلاطلب و غیره نیست عزیرم. بحث اینه که از بس بد عمل کردیم و به فکر مردم نبودید. جای فعالیت گروههایی مثل فرقان هم باز باز شده.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 4
    موافقم
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 4
    بله درسته
  • فرشاد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    خب جناب منتجب نیا بعد از رحلت حضرت امام (ره) که قدیسه شما افساد طلبان (هاشمی) شد رئیس جمهور و شماها را دور خودش جمع کرد و در خفا در دولت راهی جز قانون اساسی و رهبری رفت و سرمایه داری نوین را در ایران بنیاد نهاد امثال تو که اطرافش بودید چرا اجازه دادید اینکار بکند و اشرافی گری را رواج دهد
  • بیژن IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    سردار دلها تو قلب و جان مردم جا داره
  • DE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    اقای منتخب نیا شما با دوستان افسادطلب غرب پرست تون حساب ناپاک بازکردید. حساب شما با دادگاه الهی روز قیامت
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    اقاي منتجب نيا ، ظاهرا اين تخريب انجام شده توسط دوست گرمابه و گلستان شما ، حسن روحاني ، انجام شده ، اگر عذر خواهي بلد نيستيد لطفا لفاظي نفرماييد!! شما بدهكار مردم هستيد چون به اعتماد انها اسيب زديد
  • CA ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم بسم رب الحسین علیه السلام مشرق،سلام مراقب انعکاس متنهای مخاطبانت باش! منتجب نیا و یا محسن هاشمی، برای هرگروهی که باشند، به مهم ترین نکته اشاره کرده است که مانفست منافقین و ضد انقلاب را هدف قرار می دهد،که جز اصلی ارکان ایجاد انقلاب اسلامی است! یعنی حوزه مرحعییت دینی و اسلام و روحانییت!
  • حسين DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    پرسش ساده در ارتباط با پديده نو فرقانيسم اين است كه چرا افرادى نظير الويرى و اون "چريك پير" هنوز آزادانه ميچرخن؟
  • صادق IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    این دشمنی های گروه اصلاح طلب وسکولارکه سالهای متمادی براثرعدم برخورد ومحاکمه نسبت به خیانتها وچپاول بیت المال وجاسوسی برای غرب نتیجه اش همین موضعگیرهای وابسته به سرویس های اطلاعاتی غرب است که ضرورت دارد مسیولین برای پیشبرد انقلاب اسلامی حداقل دولت قبل رامحاکمه نماید وقداست اسلام را از خدشه دار کردن عدالت اسلامی مبرا نمایند
  • برزو IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام ممنون از مطلب زیباتون خواستم بگم مدت ها قبل استاد هادی پناهیان مدرس فلسفه، به صورت فلسفی و تاریخی خطر این گروه رو مکتوب کردن که اگر بخونید دریچه هایی خاص به روتون باز میشه...
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    مطالب خوبی را مطرح کرده اید، دست شما درد نکند. ولی آقای مشرق، در آخرین بخش از مطلب مربوط به "بازگشت فرقان" طوری صحبت کرده اید که گویا می خواهید ترس به جان "جهادگران تبیین" بیندازید. ضمنا" در این قسمت از مطالبتان از کلمه "فکت" بجای کلمه "واقعیت" استفاده کرده اید. لطفا" این کار را نکنید. در مورد منتجب نیا هم باید بگویم که بقول یکی از دوستان روحانی اینجانب "از کسی که کروبی را مرشد و راهنمای خود قرار می دهد انتظاری بیش از این نیست. کسانی هم که به امثال منجب نیا، خوئینی ها، حسن خمینی، مجید انصاری و امثالهم نزدیک می شوند فقط و فقط قصد سوء استفاده سیاسی از لباس روحانیت و اعتبار نداشته آنها را دارند. کاری که با خاتمی، هاشمی، حسن روحانی (و کمی تا قسمتی با ناطق نوری) کردند. لطفا" آنها رادر نوشتارهای خود گنده نکنید، که ضررش بیشتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس