عکس/ انهدام  سامانه پدافند هوایی بوک اوکراین

سرنوشت اوکراین برای آنها که در فتنه ۸۸ و "آبان ۹۸" شعار براندازی دادند؛ نشان داد و اثبات کرد که در فرجام "اعتراض خیابانی" و جنگ با قانون؛ هیچ چیزی جز ناامنی، گرانی و جنگ وجود نخواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنچه باید درباره حکومت سست اوکراین بدانیم

عبرت‌های جنگ اوکراین برای ما

عبرت‌های جنگ اوکراین برای ما/ اقدام افشاگرانه رئیس سازمان انرژی اتمی

کشور روسیه سرانجام وارد فاز انتقام از اوکراین شد و گزینه جنگ را در مقابل "حکومت سست اوکراین" گذاشت.

اوکراینی که پس از انقلاب هیجانی سال ۲۰۱۴ به زعم خود از اتحاد با روسیه دست کشیده و به سمت آمریکا و اروپا گرایش یافته بود. اما نمی‌دانست در این تغییر فاز بین متحدان هژمونیک، روسیه هنوز هم یک ابرقدرت است و حکومت انقلابیون اوکراین نمی‌تواند چشم‌اندازهای امنیتی روسیه را به سخره بگیرد.

بر اوکراین چه گذشت که در این کشور یک حاکمیت سست روی کار آمد و جنگ وقوع یافت!؟

و سؤال مهمتر اینکه عبرت‌های جنگ اوکراین برای ما در ایران چیست!؟

* ۳ سال قبل در وبلاگ مشرق طی جملاتی پیرامون اوکراین نوشته بودیم:

"خوب بود که آقای درایتی توضیح می‌داد سرنوشت کشورهایی که مقاومت و دفاع را رها کردند و به وادادگی و تسلیم تن دادند چه شد؟...آیا از زندگی چند صد هزار نفر در قبرستان‌های مصر، از ناامنی افغانستان، از گسترش ایدز و ابولا و فقر در آفریقا و از ناامنی  در اوکراین و سست بودن حکومت تازه تأسیس این کشور چیزی می‌داند!؟ "[۱]

وبلاگ مشرق همچنین ۲ سال قبل نیز در تحلیلی درباره اوکراین نوشت:

"در جریان براندازی حکومت قانونی اوکراین در سال ۲۰۱۴ نیز شاهد بودیم که جریان مدعی پیشرفت و رفاه با مذاکره در این کشور! چگونه توانست شعارهای خود را به کرسی بنشاند و با تشویق حرکت خیابانی مردم؛ یک حکومت وابسته به آمریکا را روی کار بیاورد.

اما تنها چیزی که پدید نیامد پیشرفت و رفاه بود و کشور اوکراین عملا به کشوری با اقتصاد استقراضی بدل شد و آزادی مردم نیز نه تنها بیشتر نشد بلکه به تسویه حساب‌های خیابانی و بر صلیب کشیدن زنان حامله ختم شد و اوکراینی‌ها حالا به صراحت می‌دانند که در تیول آمریکا قرار گرفته‌اند.

جالب است که جامعه‌شناسان اوکراینی اکنون و چند سال پس از حرکت براندازی در این کشور، صراحتا از این می‌گویند که انقلاب اوکراین به نتایج مثبتی نیانجامیده و انقلاب لیبرال‌های این کشور به اهداف عنوان شده، نرسید. "[۲]

این اسناد از آنرو ارائه می‌شود که بدانیم نمی‌توان واقعه جنگ در اوکراین را دفعتا شناخت و آنرا تصمیمی ناگهانی پنداشت!

بلکه باید دانست مردمی که امروز برای خروج از کیِ‌یف صف بسته‌اند، در روزهای انقلاب سال ۲۰۱۴ به پرچمداری خانم تیموشنکو (بانوی نارنجی) اعلام می‌کردند که میدان اصلی کیِف را ترک نمی‌کنند و دولت وابسته به روسیه باید برود.

اما انقلاب اقتصادی اوکراین و به عبارت بهتر "فتنه اقتصادی" اوکراین که تماما با هدایت و حمایت آمریکا و اروپا در این کشور به وقوع پیوست؛ هیچ دستاوردی به جز ناامنی و اقتصاد ضعیف را در دامن به اصطلاح انقلابیون اوکراینی نگذاشت.

آنها به امید ویزای شینگن، مالکیت آپارتمان و تحصیل در کالج‌های اروپایی به اتحاد خود با روسیه لگد زدند و هیچیک از عقب‌نشینی‌های دولت یانکوویچ (دولت قانونی اوکراین) را نپذیرفتند.

آن روزها سناتور مک‌کین آمریکایی به همراه برخی دوستانش در میدان استقلال اوکراین حضور می‌یافت و بین معترضان نان پخش می‌کرد.

اما هیچکس متوجه نبود که در پس این آفرین‌گفتن‌ها، چیزی که نصیب اوکراین می‌شود تنهایی در روزگار جنگ است.

چه اینکه بدیهی بود آمریکا اگرچه از مردمی که خود را در ورطه مقابله با روسیه انداخته‌اند حمایت می‌کند اما هرگز تمایلی به درگیری نظامی مستقیم با کرملین ندارد و در روزگار جنگ دست از حمایت از اوکراینی‌های خواهان اتحاد با اروپا و آمریکا برمی‌دارد. که البته جنگ اخیر نشان داد این تحلیل درست است...

مسئله جالب‌تری هم در قبال حوادث سال‌های قبل اوکراین وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

و آن حمایت اصلاح‌طلبان ایرانی از انقلاب اقتصادی اوکراین است.

اردوگاه چپ ایرانی که به طرز کاملا اتفاقی(!) همواره در سمت منافع آمریکا موضع می‌گیرد؛ آنروزها تندتر از حتی انقلابیون اوکراینی مشغول حمایت از حرکات یورو میدان (لقب انقلاب اوکراین) بود. حرکت تنش‌زای مردم ناآگاه اوکراین را "آزادیخواهی" می‌خواند و حتی برای سردمداران اعتراض نیز نامه فدایت شوم می‌نوشت. [۳]

رخدادهای امروز اوکراین هرگز چیزی جدا از گذشته‌ی خودکرده‌ی مردم اوکراین نیست. مردمانی که پلیس دولت قانونی را با زنجیر می‌زدند، اعلام می‌کردند که لحظه‌ای از انقلابشان پا پس نمی‌کشند و خود را متحد آمریکا و جزئی از جامعه جهانی آمریکایی می‌دانستند.

اما در عرض چند ساعت از تمام انقلابشان دست کشیدند و گریختند و البته هیچ حمایتی هم از اروپا و آمریکا ندیدند.

حوادث اوکراین البته برای کشور ما نیز حاوی درس‌های بزرگی است.

شعارها و رفتارهای یورومیدان کیِف پیش از این در غائله دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و حتی در اغتشاشات زاینده‌رود هم توسط عده‌ای در خیابان‌های ایران به گوش رسید و دیده شد.

صاحبان آن شعارها و رفتارها باید از حوادث قبل و بعد از جنگ در اوکراین درس بگیرند و بدانند که راه حل مشکلات "رأی خوب" است نه "خیابان"!

چه اینکه سرنوشت اوکراین نشان داد و اثبات کرد که در فرجام "اعتراض خیابانی" و جنگ با قانون؛ هیچ چیزی جز ناامنی، گرانی و جنگ وجود نخواهد داشت.

***

"آنها" پدر مردم را درآوردند!

اقدام افشاگرانه رئیس سازمان انرژی اتمی

عبرت‌های جنگ اوکراین برای ما/ اقدام افشاگرانه رئیس سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و از وزرای دولت سابق، روز جمعه گذشته طی سخنانی در مسجد صاحب‌الزمان اصفهان گفته است: ضربه به پول ملی، ایجاد انحراف و فساد در رویه‌های مالی و اقتصادی کشور، بدبین کردن مردم و جوانان نسبت به مسئولان، سیاه‌نمایی و ساقط کردن نظام از جمله اهداف تحریم‌ها بود.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: کارشناسان استکباری اعلام کردند -که در- یک شب ۴۰ درصد به پول ملی ایران ضربه زدیم و اگر این کار چند بار دیگر تکرار شود جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود ولی کسانی که سنگربان بودند نقشه دشمن را نخواندند و برخی در داخل در همین پازل دشمن بازی کردند و با بالا بردن قیمت دلار به بهانه حمایت از صادرات پدر اقتصاد کشور و خانوار را درآورند.

اسلامی تصریح می‌کند: به‌رغم تولیدات بسیار، معادن و ذخایر و نفت ولی به دلیل غافل شدن از نقشه دشمن و کنترل نشدن طرح دشمن به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد شد و این نشان می‌دهد برخی اقدامات ما سیاسی بوده است. [۴]

*در صحبت‌های آقای اسلامی ۲ نکته به شدت قابل تأمل مشهود است:

اولی مسئولانی که وظیفه داشتند اما به زعم اسلامی نقشه دشمن را نخواندند و دومی کسانی که بصورت عالما عامدا قیمت دلار را با یک توجیه اقتصادی بالا برده‌اند.

معرفی این افراد به افکار عمومی، اقتراح پیرامون درست و غلط اقدامات آنان در پیشگاه مردم و تنظیم سندهای راهبردی به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه (اگر اشتباهی صورت گرفته)، از ضرورت‌های حکمرانی صحیح در قبال صحبت‌های آقای اسلامی است.

برخی معتقدند انزوای نخبگان و انزوای راهکارهایی که می‌توانند جلوی گرانی‌های بی‌ضابطه را بگیرند؛ از مسائلی است که در قبال افشاگری‌های اسلامی بایستی به آنها توجه کرد.

***

1_ mshrgh.ir/918755

2_ mshrgh.ir/1022373

3_ https://www.isna.ir/news/92121409879/

4_ irna.ir/xjHDsM

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 162
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    بایددیدچراآمریکانیامدکمک اوکراین برنامه چیه وروسیه هیچی نیست عددی نیست
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      76 60
      با این تحلیل بافی ها کمی از داغ خودت را تسکین بده! خوش باش!!!
    • علیرضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      آمریکا اونموقع ک جواب موشک بارون پایگاهشو نداد بیشتر از همیشه معلوم شد ک ببر بی دندانه
    • ابراهیم IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      50 68
      اللهم اشف کل مریض
    • NL ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      17 41
      آمریکا به تنهایی قادر به رویارویی با کل جهان است ولی دلیل نمیشه منافع خودش رو قربانی دیگران بکنه!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      12 29
      10:01 حواب حرف صریح ،کنایه نیست . شما امریکا دوستان چرا جواب کلام صریح را با کنایه میدیم
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      21 6
      من رفتم دیدم چرا نیامد از قرار معلوم پوشکها همه نم کشیده و به اندازه کافی هم پوشک جدید موجود نیست
    • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      11 9
      اگر قرار باشه آمريكا براي حمايت از هر كشور و موضوعي وارد درگيري بشه كه الان بايد همه جاي دنيا جنگ بود در ضمن آمريكا اگر زماني واقعأ بخواد وارد جنگ و درگيري بشه اول تمام عواقب و مسائل و سود و منفعت قبل و بعد از جنگ در نظر ميگيره
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 0
      درود بر ملت شجاع
    • علی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 15
      خبرگزاری رویترز جمعه شب به نقل از مقام‌های اوکراینی مدعی شد که تاکنون بیش از یک هزار نیروی روسیه در این کشور کشته شده‌اند. به گزارش رویترز، روسیه هنوز آماری از تلفات نیروهای خود منتشر نکرده است. از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرده است که تاکنون ۲۵ غیر نظامی در اوکراین کشته و ۱۰۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند. و با توجه به سقوط چند جنگنده و هواپیمای ترابری - چنانچنه این تعدادآمار تلفات درست باشد یک باخت برای روسیه محسوب می شود.
    • Nnnn IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      1 5
      اره عددی نیست
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      9 0
      این چند رو شماها خیلی عصابانی هستیدا
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 1
      آمریکا خودش مادر همه ی جنگ هاست امکان نداره در نقطه ای از دنیا جنگ بیفته و آمریکا در اون دست نداشته باشه.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      باید دید چرا امریکا چایخانه چیها ونوکران افغانی خودشو که بیست سال بازنو بچه خونه اونارو جارو وحتی برای خوش امد اربابان خودشون هرکاری حتی جاسوسی برعلیه ملت وکشور خودشون کردند .را نتنها درهنگام فرار تنها گذاشت بلکه ازچرخهای هواپیما اویزانشون کرد
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      غربگدا
    • امید IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      نگران نباش
    • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      اخبار صحیح را فقط باید صبح جمعه خواند . به جان جان کریه . برو بخون از نو بیا کامنت بنویس
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    33 14
    آقای اسلامی تند نرو چرا مسائل را به هم گره میزنی ریشه سقوط نرخ ارز در چاپ پول بدون پشتوانه و عملکرد بانکها است و حمایت از ارز ملی قبل از کنترل نقدینگی ظلم مضاعف به ملت است و اندک ذخایر ارزی کشور هم خارج میشود در ضمن در شرایط تحریمی اگر صادرات غیر نفتی نبود که تا الان نابود شده بودیم پس خواهشا به موضوعی که علم نداری ورود نکن
    • US ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 5
      تو مطلع تری یکی از فواید تحریم تولید سوپرتحلیلگران بیکار بود
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      57 6
      تند نرو !!! قطعا شما از جان بر کف آن و فدائیان روحانی و اصلاح طلب ها هستی که بی مسئولیتی و به رخ کشیدن دست گل دوستانتان را تند روی می دانی
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      11 0
      ایشون از زبان دشمن حرف زد و گفت 40درصد و در کنارش از خیانت داخلی ها گفت
  • ابوالفضل US ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    27 44
    منظورت اینه که شماها تا ابد باشید
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      10 0
      دقیقا منظورش همینه
    • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      13 16
      به کوری چشم منافقین ایران اسلامی تا ابد هست و انشاالله اتحاد جماهیر اسلامی
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 0
      اونا نمیدونم. ولی ان الله بالغ امره. خدا امرش رو به سر انجام میرسونه. هر کجا و توسط هرکسی که خودش بخواد. چه خوشت بیاد چه نیاد. تلاش بیهوده نکن.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      24 7
      منظورت اینه که شماها تا ابد باشید/// آب رو بریز اونجا که می سوزی (نه میسوزه! خخخخخخخخ)
    • امید IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      نگران نباش
  • رسول عباس زاده IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    21 42
    سلام عزیزان اکراین یک کشور مستقل نیست با ایران خیلی فرق دارد کشور ما یک کشور مستقل می باشد سیاست گذاریش مستقل می باشد ولی کشور اوکراین استقلالش شاید به 30سال نمی رسد آنهم مستقل نمی باشد وغرب و آمرکا به سیاست گذاریش نفوز کرده ما روستایی ها در زمان قدیم اکثرا بیشتر دعوا می کردیم بعضی از عشایر ها زرنگ بودند چون اینها در صحرا زندگی می کردند دسترسی به روستا و شهر کم بود ومایحتاج امر ـیششان به سختی بوجود می آمد وقتی به هم می رسیدیم اول می گفتند چه چوب دستی خوبی دارید ببینم مشتریم وقتی چوب دستی یک دهاتی را که گرفتند یعنی در هر کجا دیگر زور ندارد باید تسلیم شود حالا غرب آمریکاه همه حربه های اوکراین را گرفته چاره ای چون تسلیم دیگر ندارد
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      10 10
      ایران از بعد انقلاب مستقل و بعد از جنگ صدام و قوات دنیا علیه ایران ، وارد جرگه ابرقدرت های نظامی شده
    • پسرکدخدا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 39
      اقای رسول عباس زاده دامه برکاته!! سطر اول نوشته شما مارا به خنده واداشت!! ما کشور مستقلیم؟! بیدار شو برادر
    • علیرضا IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      جواب به (پسر کدخدا) عزیز من شما بایستی بیدار بشی نه ایشون. باه ایران مستقله. منتها شماها چون ابتدائی ترین سواد سیاسی رو هم ندارید و چشم و گوشتان همش به شبکه های معلوم الحال خارج از کشوره، طبیعی هستش که ایران رو غیر مستقل بدانید.
  • Hani IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 4
    کمتر ادعا کنید
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 4
    باز یک جنگ شد
  • فرید IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    52 22
    اوضاع اوکراین بهترین مدرک برای اثبات مزدور بودن افساد طلبان و تفهیم اتهام خیانت و صدور کیفر خواست عمومی علیه آنهاست، سرنوشت اوکراین دست این جماعت مزور رو برای مردم رو کرده، آقای قوه قضاییه تعلل نکن و از این فرصت طلایی برای ریشه کن کردن سرطان افسادات استفاده کن
    • NL ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      10 3
      اصلاح طلب ها فاسد هستند
    • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 8
      هیچ فرقی بین اصول گرا و اصلاح طلب نیست!!!بالفرض که اصلاح طلبها بد هستند....خب چرا صلاحیتشون تایید میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      8 0
      اوکراینی ها در عرض چند ساعت از تمام انقلابشان دست کشیدند و گریختند و البته هیچ حمایتی هم از اروپا و آمریکا ندیدند.
  • مجید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    17 10
    تعجب می کنم از طرز استدلال یک آدم تحصیل کرده در مورد قیمت دلار . این آقا بهتر است در مورد قیمت دلار وارزش برابری آن با ریال بیشتر تحقیق کنه بعد سخنرانی کنه .فقط یک جمله وآن اینکه ارزش واقعی دلار برای بانک مرکزی در مقایسه با ریال در پایان اسفند امسال بیش از 23 هزار تومان خواهد بود
  • نیما IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    35 35
    دل بستن به آمریکا غرب نتیجه جز این ندارد
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      1 4
      به روسيه و چين شرق چي؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      6 1
      الان کسانی که وابسطه به آمریکا بوی سوختن دماغشان میآید خخهخخخخه
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    54 58
    ایران هم بداخلاقی را از حد بگذراند ام یکا و غرب و عربها حمله خواهند کرد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      39 48
      کی باشند که بخواهند چنین جسارتی بکنند!!!!
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      14 54
      اشتباه کنند که بخواهند چنین جسارتی بکنند!!!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      52 52
      غلط کنند که بخواهند چنین جسارتی بکنند!!!!
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      9 0
      عرب ها وای خندیدم عاقبت صدام که تهش بود را دیدیم حاکمات کویت که همان اولش فرار کردند مصر و اردن که جلوی اسرائیل زانو زدند عربستان و امارات هم که افتادند توی باتلاق یمن عمانی ها هم که فقط دنبال جایزه صلح نوبل من که نفهمیدم کدوم عرب را می گویید
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 1
      اتفاقا ایران باید از پوتین الگو بگیره و حلقه امنیتی نزدیک خودش رو حفظ کنه و در صورت لزوم یه گوشمالی به عرب های خلیج فارس بده. آمریکا هم که قرار نیست غیر از دعا و محکومیت کار دیگه ای بکنه
    • نزراتی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 0
      شما هم جز اونایی
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      6 0
      شوما آمریکاپرستا خودشو ناراحت نکن!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      7 1
      یاشاسین قهرمانیمیز پوتین دلاور. خوب زدی تو دهن غربگداهای اوکراین.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 0
      غلط میخورن بخصوص عربستان ترسو
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 0
      در ادامه خواب احساس سرما نکردی موقعیکه شما جهود ها رو توی دریا می ریختند ؟
  • بازنشسته IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    90 2
    یک درس دیگر هم باید گرفت و آن اینکه دولتها وابسته به مردمند و بدون مردم هیچ دفاع و حمایتی در مقابل تهاجم خارجی ندارند پس بهتر است دولت ها با دادن حق و حقوق اقتصادی / فرهنگی و اجتماعی به مردم این پشتیبانی را برای خود حفڟ کنند . و الا دیر یا زود رفتنی هستند .
    • سید IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 59
      اول گندم خودت را می خواهی آرد کنی؟! وسط دعوا برای خودت نرخ تعیین می کنی!؟
    • رضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 2
      جناب بازنشسته درست ميفرماد حكومت ها بدون مردم هيچند ، هيچ ! باش تا صبح مردم بدمه
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 2
    جای تعجب است
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 0
    عالی بود
  • محسن IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 0
    این تجربه تاریخی فعلی بیانگر یک جمله است :نتیجه اندیشه اصلاح طلبان طلب اصلاح نیست بلکه طلب جنگ و بی ثباتی یک ملت است.
  • مطلع IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 2
    یک طرفه به قاضی نرو عزیزم درست است که آمریکا وروسیه در لحظه نهایی یاران خود را تنها میگذارند مثل روسیه در عراق ولیبی وآمریکا در اکراین.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      4 0
      دقيقا آمريکا از روسيه بدتر انگليس از آمريکا بدتر
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 0
    اسلامی اگر اسلامی است و راست می گوید، چند جمله ای هم از سیستم فاسدی که تحویل گرفته بگوید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    این سیاستی است که به شما اعلام شد دیپلماسی بشدت قوی در کنار بازدارندگی اتمی درقالب سیاست ابهام هسته ای
  • حامد IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 5
    عجب
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 7
    اسلامی ..... نمی خواهد تئوریسین باشی، از جای خود برخیز، به نامردهای سازمان خود بنگر
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 44
    اعتماد وحساب باز کردن روی غرب مساوی است با از بین رفتن واین در چند نقطه از جهان تجربه شده وحالا نوبت اکراین است
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    33 14
    نگارنده علنا برگشته میگه اگر دست از اتحاد با روسیه بردارین و به غرب روی بیاریم روسیه به ما هم حمله میکنه خیلی جالبه #مزدور
    • سید IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      9 54
      اگر کمی خرَد داشتی می فهمیدی که منظور نویسنده تلویحاً این هست که مزدوری برای یانکی های دشمن ایران به دشمنی با دشمنِ دشمنت نمی ارزد!!!!
    • سید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      6 61
      اگر کمی خرَد داشتی می فهمیدی که منظور نویسنده تلویحاً این هست که مزدوری برای یانکی های دشمن ایران به دشمنی با دشمنِ دشمنت نمی ارزد!!!!
    • NL ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 1
      سید اینجا یا داری بی جیره مواجیب کار می کنی؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    36 12
    بدبختی اینجاست که همه چیز عیان است ومقصران اصلی فقر و فلاکت ملت مشخص اند و از طرفی رانت ها و فسادها هم به ملت اعلام شده ولی هیچ برخوردی با این عوامل دولت قبل و ... صورت نپذیرفته حال چه توجیه وسیاستی دارند ؟ باشد برای خودشان، به هرحال ثمره این خیانت های دولت روحانی و اختلاس های بدون اجرای حدود الهی، الآن شده بی اعتمادی ملت به ....
  • محمد جوادی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 14
    "کارشناسان استکباری اعلام کردند -که در- یک شب ۴۰ درصد به پول ملی ایران ضربه زدیم" هنوز هم عده ای در خواب هستند مگر چی چییه صرافان روز و شب از بالا رفتن یک درصدی دلار آن هم هر روز دفاع نمی کند و یا همین شخص در مورد عدم تغییر نرخ دلار حتی در صورت تصویب برجام مطلب ننوشته گو گوش شنوا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    20 4
    این تحلیل آنچه باید درباره حکومت سست اوکراین بدانیم را گفت
  • سید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 14
    آقای دکتر اسلامی با توجه به داشتن مسئولیت مهمش در دولت قبل به خوبی از خیانت یا با اغماض، کارنابلدی دولت مردان در دوره زمامداری روحانی و اصلاح طلبان به خوبی آگاه است و می داند امثال جهانگیری و نوبخت و آخوندی و ظریف الممالک سرمنشاء چه مفاسد عامدانه ای بوده اند!!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    14 25
    جانم فدای رهبرم و ایران و دین ام تا آخر ایستادایم مثل شیر
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    37 3
    اتفاقا نشان داد که درصورت بی توجهی به خواست مردم.کشورهای متخاصم به راحتی کشور را تصخیر میکنند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 35
    بزرگترین عبرت و درس داشتن سلاح بازدارنده ی هسته‌ای است
  • ۲۲ IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    14 1
    شب دراز است
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 0
    این چیز تازه ای نیست هرکس برای دفاع از خود وادامه حیات باید توانمند باشه وبه نیروهای داخل کشورش متکی شود وبتواند به سلاحهایی راهبردی مجهز گردد
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    37 11
    به،به این تحلیل .... روسیه حمله کرده اکراین گرفته کجاش قانونه؟؟!!! اصلا چرا باید ما از جنگ و کشته شدن آدمای بیگناه خوشحال بشیم؟؟؟!!!
  • کریمی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 11
    احسنت
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    30 1
    چرا به خواست افکار عمومی توجه نمی شود و مسببان اصلی و بی ... را محاکمه نمی کنند به نظر می رسد قوه قضاییه و مقننه و اجراییه و نهادهای امنیتی عمدا به خواست مردم دهن کجی می کنند ، بترسید از زمانی که صبر مردم تمام شود که آنوقت نه اصلاح طلب ماند نه اصولگرا
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    14 12
    بازدارندگی هسته ای از اوجب واجبات است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 2
    ملت بخاطر جلو گیری از هرج و مرج صداشون بلند نشه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    18 1
    از یه طرف پشت روسیه درمیان!!!! از یه طرف میگن ببینید اوکراینو!!! قربون برید خدا رو یک بام و دو هوا رو،،، فعلا کشتی قاچاقه پسران شمخانیو عشق است
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    روسیه دارای سلاح هسته ای است و همین طور در اردوگاه امریکا نیست و همیشه دغدغه امنیتی برای امریکا و غرب دارد .
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    23 3
    آقای اسلامی چرا با صراحت نمی گوئید بازی در زمین دشمن بوده - از واژه سیاسی بجای بازی بنفع دشمن استفاده کرده اید بعید می دونم انسانی در اندازه شما معنی واژه سیاسی را نداند وقتی می گوئید سیاسی بوده به معنی سیاسی هم توج کنید سیاسی یعنی مشروع و صحیح واژه سیاسی معنی بدی ندارد
  • مهدی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 2
    رسانه وابسته
  • ناشناس IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    16 6
    همش چرت و پرت و رد گم کنیه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    20 4
    ما یا باید در مقابل غرب کوتاه بیایم ویا به طرف ساخت سلاح گردش کنیم در روزهای سخت هیچ کس در جهان با ما نیست ادامه این روند هم اصلا به نفع ما نیست مردم در حالت فشار خارجی قرار دادن ادامه زندگی دشوار برای نظام سیاسی هم سم است غربی‌ها میل به ادامه وضعیت فعلی هستند چون در این شرایط ایران فقط درجا می‌زند
  • Asad IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    15 2
    چه روسیه و چه غرب همه شون یه هستن امیدوارم انتقام یازده میلیون ایرانی را از روسیه و انگلیس بگیریم
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 3
      تا حالا که فقط می گفتی روسیه و چین! از وقتی حماقت سیاست مداران اوکراین و وعده های پوچ غربی ها را دیدی، «چه غرب» هم می گویی؟! احتمالاً از سر ناچاری! چون هنوز حاضر نیستی اسم آمریکا را بیاوری که اشغالگر اصلی ایران در جنگ دوم جهانی بود و تا آخرین روزهای حکومت پهلوی هم حاضر نبود از ایران برود!!!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    25 4
    اینقدر دولت قانونی پلیس قانونی و قانونی قانونی نکن.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      5 11
      از آلبانی چه خبر؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      5 3
      میخوای آدرس دقیق خونم رو بدم که لال شی ؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      5 2
      اونقدر ترسو هستید که بقیه کامنتم رو پاک کردید و فقط قسمت قانون قانون نکن رو منتشر کردید؟ ضمنا شمایی که به من گفتی آلبانی !!! میتونم ازت به جرم افترا شکایت کنم
  • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 1
    منظور این اقا میگه ادمهای نفهمی امریکا دوست هستن.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    12 1
    خیلی تاثیر گذار بود
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 1
    این تحلیل "آنچه باید درباره حکومت سست اوکراین بدانیم" گفت
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    10 1
    اینکه اوکراین سلاح نداره درست .دلیل نمیشه که اگه سلاح نداشته باشی بهت حمله میکنن. حکومت پهلوی تا دندان مسلح بود ولی آخرش چی شد.اگه با مردم کشورت خوب رفتار کنی همه چی داری
  • US ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 6
    موشک های ایران و پهپادهاش به مسکو میرسه یا نه مواظب باشید به سرانجام اوکراین نرسیم
  • سالار IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 1
    خد جنابعالی هم که مسئول بودی چه طور زخم مردم رو تسکین دادی
  • US ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 2
    تو به کارت برس. شعار نده
  • مجید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 3
    مشرق با مردم رو راست نیست
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 6
    بايد مسوولين قبل محاكمه شوند
  • یاور IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 2
    ماهی گیری از اب گل الود
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    8 4
    مشرق خفه شو کی خفه میشی می بینی سرانجام دوستی با روسیه چی هست
  • مهدی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 4
    تحلیل کاملا اشتباه. قبل از ۲۰۱۴ اکراین وابسته ب روسیه بود . ک خطری نداشت براش . وگرنه همین ضعف و... رو داشت . لطفا تحلیل درست انجام بشه
  • مهدی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 2
    بعضی دوستان یا آلزایمر دارن یا ما الزایمر داریم . غلط بکنند .
  • حمید ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 8
    در فرجام "اعتراض خیابانی" و جنگ با قانون؛ هیچ چیزی جز ناامنی، گرانی و جنگ وجود نخواهد داشت.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 3
    افرین به ملت شجاع ومقاوم یمن هفت سال درمقابل ائتلاف غربی عربی عبری جانانه ایستاده وپوزه ای آنها رابخاک مالیده اند زنده باد انصارالله که هژمونی غرب رادرهم شکست تفاوت کدخدا پرستان با خداپرستان زمین تا آسمان است دولت غرب پرست اکراین نتوانست یک روز درمقابل حملات ارتش روسیه بایستد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 3
    عبرت اینکه وابستگی به شرق همون قدر بده که وابستگی به غرب
  • تبریز IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 0
    سلام دوستان غرب یا شر ق روس یا امریکا همشون به فکر منافع خودشان هستند و همیشه هم در خفا باهم توافق دارند
  • کارشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 7
    ما 20 ساله که برای رسیدن به اهداف هسته ای زجر کشیده ایم . اگر با امریکا بودیم حالا بمب هسته ای هم داشتیم. 8 سال در برابر عراق ایستادیم به خاطر تجهیزاتی که امریکا به ما داده بود ولی حالا یک هواپیمای جنگی سالم در اختیار نداریم. وضع نظامی ایران اسفناک است
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 2
      بنده خدا با آمریکا بودن یعنی خلع سلاح مثل همین اکراین.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 1
    اگر منظورتان از رأی خوب دولت مطبوع شماست که از سال آینده باید پاسخگوی عملکرد و وعده هایش باشد.
  • فریدون خواجه یار IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 0
    مردم ممکن است اهل سیاست نباشند . ممکن است حافظه تاریخی آنها ضعیف باشد .
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 2
    که به چهار تا موشک مغرور نشویم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 1
    استاد دیر آمدی زود می خواهی بروی!
  • حمید رضا فلاح IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 2
    بد جوری سنگ روسیه را به سینه زده ای !
  • حامی ترکیه IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 1
    چه قدر سطحی نگاه کردین به مسعله .اکراین از اول تا امروز بمب اتم نداشته تمام بمب های اتم در اکراین بعد از شوروی دست روسیه بود نه خود اکراین اونا صرفا در خاک اکراین قرار داشتن
  • درسا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 2
    بابا با این تحلیل پوچ و مسخره مارو ترسوندی
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    13 2
    اوکراین ثابت کرد که نمیشه به توافق با روسیه اعتماد کرد
  • حمید صابری DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 3
    وای بر شما
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 0
    با تمام مخالف تها با سیاست نظام نتیجه گیری من اینه باید طبق صحبت های اقای خامنه ای بورد موشک ها رو تا 6000 کیلومتر ببریم
  • TR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 1
    ملت فقط ميخواهد مسيولانش دزد و فاسد و خاين نباشند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 3
    اوکراین در تاریخ قدیم ملتهای دو سوی دریای سیاه ، مرز عبور از شرق به غرب و از غرب به شرق است .
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 2
    کشور اوکراین به امریکا اعتماد نکرد اتفاقا برعکس برعلیه امریکا واروپا حرکت کرد ومزدور اسرائیل شد وبه اسرائیل اعتماد کرد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 2
    درود بر مشرق
  • یوسف IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    4 5
    شما هم اگه باکشوری مثل روسیه وآمریکا جنگ کنید حال وروزتان بهتر از اکراین نخواهد بود .
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 2
    اقای اسلامی داری عاقبت کشورهایی رو نشون ما میدی که خودمون بهتر از شما میتونیم تحلیل کنیم شما وقت خودتو برای مسائلی بذار که در حوزه کاریت باشه، شرم داره داری این حرفا رو میزنی،انگار ملت بچه اند داره ما رو میترسونه، کم کاری خودتان رو طی این چندین سال جوری وانمود میکنی که ما نباشیم میشیم مثل اونا، واقعا برات متاسفم
  • حسام IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 4
    استقلال آزادی نه شرقی نه غربی چی شد؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    غربگرایان همیشه تو توهمند چون نوکر شیطان هستند هنوزم از اوکراین نابود شده امید به غرب دارند لعنت به غرب .هرکه ازاون جرثومه فساد دفاع میکنه
  • DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 1
    مرگ بر امریکا و امریکائی و کل صهیونیست های کثیف جهانی و غربزدگان داخلی ، نابودیتان نزدیک است
  • محمدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 2
    جالبه ..انتخاب مردم اکراین رو فتنه اقتصادی میگید ...از پوتین وتجاوزش هیچ انتقادی نمیکنید
  • سید فروزان CH ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    عاملان فتنه و بلندگوهای غرب باید از صحنه سیاسی اجتماعی کشور کلا محو شوند ، مقصران مشکلات تحمیل شده بر مردم و کشور (اصلاح طلبان غربکدا) نیاید آزادانه دولت پنهان تشکیل و در روزنامه های زنجیرهای و شبکه های مجازی بر علیه نظام و مقام رهبری اقدام ، قطع شود زبان و دست این طیف خود فروش میهن فروش
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    درود . نگارنده متن مطالب را خوب بیان نموده .لاکن عقط از یک دیدگاه و در جهت تبرئه روسیه .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 2
    مسئولین ما در مسئله اوکراین حتی از طالبان در افغانستان که موضعی بی طرف گرفتند هم ضعیف تر عمل کردند. ایران می توانست از این قرصت تاریخی بیشترین امتیاز را از غرب بکیرید و با تماس رئیسی با پوتین و تایید تجاوزگری او هم فرصت را از دست دادیم و هم ایران را دنیا منزوی تر خواهد کرد
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      1 0
      چقدر مسائل جهان را ساده فرض کردید که فکر می کنید چند تا موضع‌گیری رسانه‌ای سیاستمداران با خبرنگاران مطابق میل غرب شرایط کشور را عوض خواهد کرد شما غربگراها حتی از برجام هم عبرت نگرفتید.
  • بافقی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    اقای اسلامی مردانه چرا اسم این نامردان مزدور وطن فروش را نمی گی؟ شایدم داری فرافکنی می کنی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    شما هم که از آب گل آلود هی ماهی بگیر.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 1
    الان ده تا پیام غیر قابل انتشار هست یکیشون مال بنده اس که نه به شخص ایرانی بی احترامی کردم و نه حرف زشتی نوشتم فقط انتقاد کردم که چرا از جنایت پوتین انتقاد نمیکنید.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      3 0
      دو تا ظالم به جان هم افتاده‌اند. اتفاقا آن طرفی که بیشترین ظلم را به مردم ایران کرده آمریکا و متحدانش هستند نه کشورهای مستقل از غرب
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    ۸:۲۶ خطاب ب اونی ک میگه آمریکا و روسیه یاران خود را در لحظه ای آخر تنها میگذارند ، امریکا از درد ترس خودش در برابر روسیه مجبور ب ترک یارانش میشود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    ۱۳:۲۷ استقلال آزادی جمهوری اسلامی ، نه شرقی نه غربی لعنت به غربگدایی
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 1
    ناامنی، گرانی و جنگ از بین این 3 گزینه الان کدوم نداریم ؟
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 1
      جنگ و ناامنی. که از گرونی بدتره.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 1
    آمریکا پرستان چرا وقتی مینویسن که بتتون که آمیکا جونتون باشه ،ببر کاغذیه ناراحت میشین اعصابتان خرد میشه و منفی میدین؟ خیلی از ریختن هیبت آمریکاتون در موشک باران عین الاسد ناراحتین؟ از آب یخ میتونین استفاده کنین!!!!!!!!!
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    دوستان مشرق ورسانه ها ی انقلابی و مذهبی شما عزیزان باید آنقدر پیگیری کنید تا مخربان اقتصاد کشور ودولتیان غرب گدا که زندگی مردم را فداوقربانی کدخدا کردند وعلاوه بر تحریم آنها با فساد ودزدیهای فراوان ولجبازی وخود ژنرال پنداری زندگی مردم را تباه کردند بیاورید مقابل منتقدان ومتخصصان به پاسخگویی وادار کنید
  • شهاب سنگ IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    اصلاح طلبان بزدل غربگدا هرچی میبافن برعکس میشه
  • محمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    فقط باید به قدرت خدا تکیه کرد چون هیچ وقت زوال پذیر نیست بعد هم رهنمودهای رهبر انقلاب
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    جناب آقای اسلامی آنها خودشان آگاهانه در مسیرهای تعیین شده توسط نقشه دشمن حرکت می کردند. چرا می گوئید نقشه دشمن را نخوانده بودند؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 0
    یکی از اشتباهات اصلاح‌طلبان توجه نشان دادن به دو قطبی‌های ساختگی بود. یعنی تصور می‌کردند هر چه رقیبشان می‌گوید همه غلط هست و برعکسش درست است. آن‌ها حتی مسکن مهر را تعطیل کردند. حتی ظرفیت دانشگاه‌ها را کم کردند. علوم پیشرفته‌ی فضایی و هسته‌ای را هم بر باد دادند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    بزرگترین اشتباهوخیانت اوکراین ورئیس جمهور خائن یهودی اوکراین این بود که مزدور وحمال اسرائیل شد که با دستور ودسیسه اسرائیل فتنه ای در اوکراین درست کند که رابطه وتعامل امریکا وروسیه را بر سر توافق برجام برهم بزند وبرجام فرو بپاشد
  • کامران IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    مشرق آشغال .چی را با چی مقایسه میکنی
  • محمد IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    چیه در آخر هر چیزی نتیجه میگیرید واز آب گل آلود ماهی بزرگ میگیرید چه ربطی داره
  • SE ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    هزار آفرین بر ارتش و مردم قهرمان اکراین که تا این ساعت در مقابل روسیه ابرقدرت اتمی جهان با نزدیک به دویست هزار سرباز روسی در خاک کشورشون همچنان مقاومت میکنند، من اگه جای پوتین بودم حتماً خودکشی میکردم!
  • امیررضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    سلام.چرا آقای اسلامی در دولت قبل مسئولیت داشتند از این صحبت ها نمیکردند؟
  • کسرا DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    اشتباه اوکراین را نکنید و به ساخت سلاح تدافعی پایان ندهید..... می بینید که دنیا حتی آمریکایی ها نیز از قدرت روسیه حیرت کرده و جرأت نزدیک شدن به گستره ی او را ندارند. پوتین در گفتگوی تلفنی با آقای رئیسی گفته که به همکاری خود با آژانس ادامه دهید. معنی آن این است که برای دومین مرتبه هرچه را ساخته ام و ساخته اید را ویران کنید و نیازی به داشتن جنگ افزار تدافعی جون روسیه و دیگران ندارید....یعنی اینکه خراب کنید و سازش کنید که هم وابسته به من باشید و هم اینکه من دوباره و چندباره شما را می چاپم و برایتان درست خواهم کرد. بطور کلی او نمي خواهد ایران قوی و توانمند باشد....
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      فکر کن الان حضرت مهدی الان حضور داره مثلا چکار میخوای بکنی
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    عبرت ازاین بالاتر که به روسیه دوران پوتین نباید اطمینان کرد
  • احمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    حالامسؤلان فکری کنند وقیمت دلاروخودرورابیارن پایین اگرمی داننددولت قبل خیانت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس