جشن ملی ۱۴۰۰، روز استکبارستیزی/۲۲بهمن ۱۴۰۰، تولد چهل و سه سالگی فجر انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام قرائتی به تازگی خاطره‌ای را از جهاد ابوی 100 ساله مرحوم کوثری در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی نقل کرده است که حاوی الگوهای بسیاری برای زندگی و زمانه ماست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"جهاد تبیین" یک فرمانده سپاهی در دفاع از سپاه

جغرافیا و موضوعاتی که سپاه می‌تواند به آنها ورود کند

جغرافیا و موضوعاتی که سپاه می‌تواند به آنها ورود کند/ جهاد پیرمرد 100 ساله در دفاع از حکومت

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز جمعه گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: آمریکا و همه کسانی که به‌دنبال او در این خصومت 43 ساله بر علیه جبهه حق انقلاب اسلامی هستند، اعتراف می کنند که دو عامل اساسی در انقلاب اسلامی هستند که به خاطر آن‌ها موفق نشده اند حتی یک مورد برتری و پیروزی نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشند.

او می‌افزاید:‌ اولین عامل ولایت فقیه و دومین دلیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و دشمن این دو عامل را با صراحت عنوان می‌کند و برخی مواقع هم خداوند این اعترافات را به زبان آنها می‌آورد که همه دنیا از زبان دشمنان انقلاب اسلامی موفقیت های انقلاب اسلامی را ببینند و بفهمند.

به گزارش رسا، سردار فدوی در ادامه پیرامون حیطه رسالت‌های سپاه تصریح کرده است:

"یک مقام آمریکایی گفته «ما در هرجای دنیا و منطقه حاضر شدیم، قبل از ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنجا بود» و این بدان دلیل است که پاسداری از انقلاب اسلامی نه جغرافیا می شناسد و نه موضوع."[1]

*تأکید راهبردی سردار فدوی بر اینکه پاسداری از انقلاب نه جغرافیا می‌شناسد و نه موضوع؛ در واقع ادامه تأکید دهه 60 مقام معظم رهبری بر این استراتژی است که سپاه پاسداران هم نظامی است و هم سیاسی.

همچنین است که در اصل 150 قانون اساسی نیز پیرامون "سپاه پاسداران" آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تاکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به وسیله قانون تعیین می‌شود. [2]

محرز است که تفسیر عبارت "نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن" همانست که در بیان راهبردی سردار فدوی نیز به آن اشاره می‌شود. یعنی پاسداری از انقلاب اسلامی نه جغرافیا می‌شناسد و نه موضوع.

این درک از رسالت سپاه پاسداران که بایستی در فرایند "جهاد تبیین" تنقح عمومی بیشتری پیدا کند همچنین پاسخی است به آنها که گاهی اوقات از حضور سپاه در مأموریت‌های فرامرزی و یا ورود این نهاد به عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و... انتقاد می‌کنند و با عدم شناختی که از ماهیت سپاه دارند، معتقدند یک نهاد نظامی نباید کار سیاسی بکند.

شناخت ذوابعاد بودن سپاه و تفاوت ماهیتی آن با یک نهاد نظامی صِرف؛ همان شاه بیتی است که می‌توان پاسخ آن منتقدین را در آن یافت.

***

جهاد پیرمرد 100 ساله در دفاع از حکومت

جغرافیا و موضوعاتی که سپاه می‌تواند به آنها ورود کند/ جهاد پیرمرد 100 ساله در دفاع از حکومت

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، از خطبای برجسته و مفسّر قرآن کریم اخیراً خاطره‌ای جالب از ابوی مرحوم کوثری (روضه خوان محافل امام راحل) را در شبکه قرآن پیرامون خدمت به انقلاب اسلامی نقل کرد.

حجت‌الاسلام قرآتی در نقل این خاطره می‌گوید:

"پدر مرحوم کوثری حدود 100 سال داشت.

من میهمان آقای کوثری بودم در قم. پدر ایشان (که زمینگیر و به شدت لاغر بود) گفت: آقای قرائتی من هم به درد انقلاب می‌خورم؟

گفتم: دعا کنید!

گفت: غیر از دعا به درد دیگری نمیخورم؟

گفتم: نمی‌فهمم...

گفت: من شبها خوابم نمی‌برد. رادیو بغداد را گوش می‌دهم. جوان‌های ایرانی که در عراق اسیر میشوند، در نیمه شب می‌آیند رادیو بغداد، خود را معرفی می‌کنند و به خانواده‌هایشان پیام می‌دهند...من یک قلم و کاغذ می‌آورم و پیام رادیو را می‌نویسم و فردا به خانواده اسیر زنگ می‌زنم. خودم را معرفی می‌کنم. -و می‌گویم- دیشب پسر شما در رادیو بغداد از سلامتی خود خبر داد. و خانواده خیلی خوشحال می‌شوند...

اگر کسی بخواهد به انقلاب کمک کند، ولو 100 ساله باشد و نیمه شب باشد و خوابش نبرد؛ باز هم می‌تواند به انقلاب خدمت کند. "[3]

*خدمت دیگر ابوی مرحوم کوثری به انقلاب و ایران، الگو شدن این خاطره برای ماست...

که عمق اخلاص، کار جهادی، باور به انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم در هر حالتی را بیاموزیم و به‌قول حجت‌الاسلام قرائتی باور کنیم که در هر حالتی می‌شود و باید به انقلاب اسلامی بعنوان بزرگترین نعمت الهی به ایران خدمت کرد.

انقلابی که پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر آن توانسته به حدی از پیشرفت برسد که مایه مباهات اسلام باشد و در همه عرصه‌های اقتصادی، دفاعی، اجتماعی و سیاسی دستاوردهای غیر قابل انکاری داشته باشد.

دقت شود که مشکلات اقتصادی، وقوع فساد و حوادث مختلف؛ ‌ در همه حکومت‌های جهان و حتی در حکومت امام معصوم نیز وجود داشته است و حکومت ضعیف، حکومتی است که در مسیر رفع این مشکلات و مبارزه با فساد نباشد.

امری که درباره نظام جمهوری اسلامی خلاف آن اثبات شده است و انقلاب اسلامی توانسته به گواه اسناد یکی از پیشروترین نظامات تاریخ در عرصه رفع مشکلات، پیشرفت سریع و مبارزه با فساد باشد.

***

1_ rasanews.ir/002x5t

2_ http://www.davoudabadi.ir/page/7268395

3_ https://www.aparat.com/v/PuwNl

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    7 1
    مشرق جرات داری نشر بده.
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      لابد چیزی گفتی که برازنده سایت وزین مشرق نیست منتشر کند.!!!
    • مبین IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      مشرق خیلی بادل وجرات است.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      درود خدا بر مشرق وبصیرتش. خداقوت خسته نباشید.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 1
    جهاد با گوش دادن به رادیو
    • متین IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      بقیه ش رو هم می‌خواندی ومیگفتی. تواون سن حتی جوان نمی تواند چنین کار عالی انجام دهد. چه برسه پیرمرد 100 ساله. حاضری شب بی خوابی بکشی....!
    • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      شما هم رادیو گوش بده خدمت کن.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      درود خدا بر پیرمرد 100 ساله جهادگر.
  • کهنه رفیق IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 3
    اصل متن طرف را توی نظرات مردم نگذاشتید و فقط "جمله جرات داری نشر بده " را گذاشتید!!!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 7
    سپاه (جمع کثیر مردم ) پاسداران یا نگهبانان ، انقلاب اسلامی که ابعاد مختلف داره . اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی و امنیتی ، سیاسی ، دفاع از مظلوم در هر کجا . زدودن محرومیت ، پشتیبانی از مردم در برابر حوادث
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 4
    آمریکا هر کجا خواسته شرارت کنه به سدی بنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خورده . الحمدالله ، یاد و نام امام بنیانگزار انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران زنده و گرامی هست ،
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 1
    آقای فدوی از کوانتوم و ابن عربی چه خبر؟
    • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      تیکه میندازی؟!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      2 0
      درود خدا بر سردار فدوی.
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      کاش اندازه سر سوزنی شعور شناختش رو داشنی
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    درود خدا بر سرداران سرافراز سپاه. خداقوت خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس