به دار آویختن زن حامله و همسرش توسط حامیان دولت اوکراین

این اوکراینی‌های طرفدار انقلاب یورومیدان بودند که بی‌هراس از انتقام روزگار، یک زن حامله و همسرش را به جرم روس‌گرایی، به دار آویختند و از این شکنجه فیلم گرفتند!

سرویس سیاست مشرق _ طبیعتا هیچکس با جنگ موافق نیست و آنرا تأیید نمی‌کند. اما باید دانست که سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها امری ناگهانی نیست و فی‌المجلس تعیین نمی‌شود. بلکه این سرنوشت در ریشه‌های جامعه، در جریانات تاریخی و در گستره رفتارهای یک ملت شکل می‌گیرد.

درباره جنگ روسیه با اوکراین نیز اوضاع به همین منوال است و چیزی خارج از قاعده پیش گفته مشاهده نمی‌شود.

اوکراینی‌ها خاصّه در حین و بعد از انقلاب یورومیدان در سال ۲۰۱۴ نه تنها با روس‌ها رفتار خوبی نداشته‌اند بلکه با راهبردی آمریکا؛ ملاحظات امنیتی روسیه بعنوان یک کشور هژمون را هم رعایت نکرده‌اند.

پدیده‌ای که از ۲۰۱۴ به این سو هر روز و هر روز بر عمق کینه و نفرت دو طرف افزوده است و البته این مقامات کی‌یِف بوده‌اند در قبال این نفرت‌پراکنی؛ کرختی اتخاذ کرده و امیدوار به کمک‌های آمریکا و ناتو و عضویت در اتحادیه اروپا بوده‌اند.

از طرفی بدیهیست که یک کشور هژمون نیز نمی‌تواند ملاحظات امنیتی خود را در هیچ کجای از جهان نادیده بگیرد. همانطور که ایران اسلامی هم بعنوان یک کشور هژمون، درباره تحولات امنیتی در کردستان عراق حساس است و در مواردی دست به عملیات نظامی هم در این قضیه زده است.

البته مجددا تأکید می‌شود که جنگ تلخ است و در هر لحظه‌ای باید برای توقف آن تلاش کرد اما ملاحظات کلانی که تضمین‌کننده امنیت جمعی مردم و کشور هستند و بر امروز و آینده تأثیر می‌گذارند؛ از جنگ مهم‌ترند.

با این مقدمه می‌توان راحت‌تر راجع به بلیّه‌ای که اوکراینی‌ها به آن گرفتار شده‌اند سخن گفت...

همانطور که اشاره کردیم رخدادهای پیرامون یک کشور جدا از رفتارهای ملت آن کشور نیستند.

در واقع حتی اگر بحث سنت‌های الهی را هم در نظر نگیریم؛ اما تجربه تاریخ به راحتی اثبات می‌کند که چطور مثلا اسپانیا پس از ظلم به مسیحیان به مسلمانان و پاکسازی قومیتی در بلاد اندلس طی سده‌های گذشته؛ دیگر هرگز نتوانست روی یک کشور متحد را ببیند و همچنان از تفرقه و دوقطبی رنج می‌برد.

در بحث اوکراین هم نگاهی به رفتارهای عجیب اوکراینی‌ها در حق روس‌تبارها در جریان انقلاب ۲۰۱۴ مایه عبرت است و بلایای امروز کشور اوکراین را بهتر توضیح می‌دهد.

این اوکراینی‌های طرفدار انقلاب یورومیدان بودند که در آن روزها یک زن حامله و همسرش را به جرم روس‌گرایی، سرخوشانه به دار آویختند و از این شکنجه فیلم گرفتند. [۱]

رخدادی به شدت تکان‌دهنده که البته صدایی را در جامعه جهانی موجب نشد. (این فیلم که حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز است را اینجا ببینید)

نوزادی که در شکم مادر "اوکراین" را نفرین کرد/ ارتباط بازار داغ شکنجه در اوکراین و تقدیر جنگ

تصویری از به دار آویختن زن حامله و همسرش توسط حامیان دولت اوکراین

جالب ایجاست که این رخداد حتی اصلاح‌طلبان ایرانی را نیز بر سر عقل نیاورد که مدعی آزادیخواه بودن انقلاب اوکراین بودند!

و البته این تمام ماجرا نبود.

خبر رسمی دیگری در آن روزها منتشر شد که حکایت از آتش زدن اسرا به دست نیروهای انقلابی اوکراین داشت. [۲]

در روزهای انقلاب اوکراین حتی این خبر نیز در هیاهوی تأکید اصلاح‌طلبان بر آزادیخواه بودن کودتای اوکراین دیده نشد که انقلابیون اوکراینی یک ساختمان بزرگ در اودسا که هواداران روسیه در آن تجمع کرده بودند را آتش زدند و دستکم ۳۰ نفر را زنده زنده در آتش سوزاندند. [۳]

نوزادی که در شکم مادر "اوکراین" را نفرین کرد/ ارتباط بازار داغ شکنجه در اوکراین و تقدیر جنگ

به آتش کشیدن مرکز تجمع هواداران روسیه در اودسا توسط انقلابیون اوکراینی

البته داغ بودن بازار شکنجه در اوکراین فقط منوط به روزهای انقلاب آمریکایی یورومیدان به این سو نیست.

به تازگی و در اثنای جنگ اوکراین نیز ویدئویی در توییتر منتشر شده است که نشان می‌دهد اوکراینی‌ها برخی افراد را که ادعا شده "غارتگران روس" هستند را به درخت بسته و مشغول شکنجه آنها هستند!

اخبار متواتری نیز مبنی بر شکنجه اسیران روسی از سوی اوکراینی‌ها وجود دارد. [۴]

این رخدادها که جملگی نشان از یک علاقه جمعی به شکنجه و شکنجه‌گری است به وضوح هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد که چرا حکومت فعلی در کی‌یِف یک حکومت سست و بی‌تدبیر است که مردم اوکراین نیز هیچ تمایلی برای دفاع از او ندارند...

***

1_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/03/04/750045

2_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/03/04/750045

3_https://www.yjc.news/00KIlJ

4_mshrgh.ir/1346754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نیما IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    خدا لعنتشون کنه اون وقت احمدی نژاد تویت میزنه از زلنسکی دفاع میکنه احمدی نژاد کنونی منحرف شده است
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      88 8
      من که به احمدی نژاد مشکوک شدم.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      101 6
      منتظر انتقام سخت روس ها باشید اوکراین دیگر وجود خارجی نخواهد داشت
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      58 2
      احمدی نژاد از کینه اینکه چرا رهبری دستور تایید صلاحیتش را نداد، حالا به خیال خودش دارد انتقام می گیرد و تلاش می کند به یک شخصیت شدیدا ضد اسلام و بدتر از تاج زاده تبدیل شود.
    • آدریان دریا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      39 1
      دوستان احمدی نژاد یه مفلوک بدبخته که فقط هدفش دیده شدنه.البته پیش بینی های احمقانه اش رو تو این چند وقت رصد کنید می بینید همه اش اشتب میزنه.بردن اسم این مفلوک کفاره داره که خودش رو به دو آدم منحرف فروخت
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      5 71
      اوکراین مانند کوه مقاومت خواهد کرد و هیتلر بار دیگر شکست می خواهد.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      37 0
      شما رفتار با دانشجویان ایرانی و شهروندان دیگر ملل . لب مرز برای مجوز خروج به جمع آوری آشغال ، بشین و پاشو و بعد از دیگران پس از چند روز ماندن با بیخوابی و گرسنگی و شرایط بد محیطی را از سوی اوکراینی ها را طی چند روز گذشته را دیده باشید ، بخوبی به خوی آنها پی می بری
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      36 1
      روس ها و اکراینی ها هزار سال در کنار هم زندگی دوستانه ای داشتند . از وقتی پای غربی ها در منطقه باز شد اختلافات قومی و شاید مذهبی بالا گرفت تا ارامش و اسایش این مردم گرفته شود . رسانه های صهیونیستی غربی مقصر این جنایات هستند . همین رسانه ها در ایران تلاش کردند تا جنگ قومیتی درست کنند که به شکر خدا ناموفق بودند . مردم ایران از ترک و کرد و فارس و عرب و لر و...درس بگیرید و فریب رسانه ها و عوامل غرب را نخورید . اگر از تاریخ درس نگیریم و اتحاد خود را از دست بدهیم این صحنه ها تکرار میشود و دشمنی جای دوستی را میگیرد . پان ها و...نقشه شیاطین انگلیسی و امریکایی است .
    • جهودشناس IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      19 2
      زلینسکی یهودی است و قصد نابودی اوکراین رو داره ولی به روی خودش نمیاره.
    • حامد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      5 2
      اطرافیان احمدی نژاد که عناصر فاسد بودند کاری کردند که اینطور شد
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      10 2
      احمد نژاد هراز گاهی حرف مفت می زنند جدی نگیرینش عقل ا زدست داده جای این حرفها برود کمک زلنسکی جونش بجنگه
    • به ۱۵:۵۵ - US ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      10 0
      اوکراینی ها آن زمان حامی هیتلر بودند! از همان زمان روسها آنها را خائن می دانند.
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      6 0
      طرفدارهای امروز احمدی نژاد همانهایی هستند که دوران ریاست جمهوریش بهش فحش می‌داند و تمسخر می‌کردند. الان شدند طرفدارش چون به نظام دهن‌کجی میکنه وگرنه خودش بهانه است.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      احمدی نژاد مدافع منافع عربستان و آمریکا شده. ماموت آمریکایی
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    18 57
    کلا این اسلاو ها خشن و وحشی اند چه روس باشند چه بلاروس چه اوکراینی
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      54 3
      کلا اینجور جمع بستن هم کار احمقانه و ناجوانمردانه ایی است
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      40 3
      اینا زبانشون عبری اسرایلی هستند
    • FR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      31 0
      مردم اوکراین دین ارتدکس دارند و اکثرا فرهنگ روسی دارند سهیونیست یک فرد یهودی را بر جمعیت 90 درصدی ارتدکس اوکراین با شگردهای پوپلیستی حاکم کردند تا سیاست های این فرقه را در این بخش از کره زمین اجرا کنند
  • نیما IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    74 5
    هدف اصلی پوتین دفاع است نه حمله در واقع بهترین حمله است
  • SE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    72 7
    اوکراینی ها مردمی فوق العاده نژاد پرست هستند. اما از آن بدتر اینکه در تمام تاریخشان ذلیل بوده اند.
  • مورخ ایرانی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    28 1
    این سنت الهیست که در پاره ای از موارد ظالم را با ظالم سرنگون میکند.
  • ارش IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    48 2
    خدا لعنت کنه نژاد پرست های اوکراینی رو،، ...،،، انشاالله نسل هر چی نئونازی هست از روی زمین ور بیفته،، من طرفدار روسیه نیستم اما اگر یک نفر ایرانی های مقیم یک کشور دیگه رو بخواهد به جرم ایرانی بودن بکشه، شما چه عکس العملی انجام میدهید...
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    34 2
    لعنت به غرب که تروریستم خاورمیانه تروریسم اروپا تروریسم امریکا همش منش و تربیت یافته این مکتب است، جنایتکاران کراواتی، داعش، وهابیت، القاعده و طالبان و... مسقیم یا غیر مسقیم به اینها مربوطه، جنایت بوسنی در دل اروپا یادمون نرفته و الا ماشالله
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    16 3
    تمایل دفاع ندارن؟ اقا نزنید این حرفو ملکه زیبایی اومده با ارپیجی تانک میترکونه! تا حالا صد هزار تانک روسی ترکوندن! تو تلگرام نوشته بود! شوچنکو خودش یه گروهان از بازیکنای فوتبال تشکیل داده تو راهن زلاتان هم قراره بیاد! مگه شما اینستاگرام ندارید؟ اگر اینستاگرام ندارید حداقل خبر گزاری های اصلاح طلب رو بخونید تا از واقعیت اوکراین آگاه بشید!!!!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      11 0
      اینستاگرام و تلگرام اگه استقلال. داشت و جیره بگیر غرب نبود پست های که نام سردار شهید سلیمانی درش بود رو نمی بست / پادوهای غربگرای داخلی (برخی از اصلاح طلب ها ) رو اگه میگی اینها موقعی که داعش به ۴۰ کیلومتری ایران رسیده بودند از ترس میخواستم برن با داعش مذاکره کنند ؛))/ برخی از این حضرات اصلاح طلب مجلس دهم مثل ی .... که خودشون رو استاد علوم سیاسی میدونید فرق حله عراق و حلب سوریه رو نمی‌دونست ؛)) و بجای تبریک پیروزی حلب پیروزی حله رو تبریک گفته بود / دیگه از بی خبری این اصلاح طلبان اگه بخواین براتون بگیم اینکه درست زمانیکه آمریکا تروریست های داعشی رو تو سوریه جابجا میکرد آقای ظریف داشت با ی کری تو خیابون های واشنگتن قدم و لبخند میزد / از بی خبری اصلاح طلبان همین بس که تو گروه مذاکره کننده شون تو یک قدمی شون جاسوسی وجود داشت و خبر نداشتن / اونوقت شما می‌فرمایید این حضرات اصلاح طلب از اوکراین خبر دارند !!؟ ؛))) / رییس دولت همین اصلاح طلبان (ی روحانی) صبح جمعه از گران شدن بنزین خبردار شده بود و می‌گفت خبر نداشتم ؛)) اونوقت انتظار داری باور کنیم که اینها از جزییات تحولات میدانی در اوکراین خبر دارن !!!؟ ؛)) / برو عمو ما میدونیم این اصلاح طلبانی که بزرگشون می‌گفت دنیای فردا دنیای موشک نیست و دنیای گفتگو !! هست از کجا دارن میسوزن !!؟ و اطلاعاتشون چقدر موثق!!! هست ؛))
  • کاظم IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    8 25
    با این تحلیل الان حمله به اکراین مشروعه؟
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      26 1
      اگر با هدف نجات مظلوم و مبارزه با ظلم باشد، آری.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      19 0
      مشروع مشروعه. شما به عبادتت برس شیخ!
    • کاظم IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      2 4
      شما که مثه افراد سکولار حرف می زنید. به عبادتت برس شیخ چیه؟ انقلاب ما کمونیستی نیست که جنایت کمونیست ها رو محکوم نکنیم. اگر اسلام و شعار نه شرقی نه غربی رو قبول داریم باید تجاوز و اشغال گری رو محکوم کنیم.
    • DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      اسم احمدی نژاد را روی آجر و یا سنگ بنویسی سنگ و آجر کف میکنند دیگه صابون احتیاج نداری .تو این اوضاع کرونایی که مواد شوینده گیر نمیاد نام احمدینژاد کار گشاد است . بگو محمود زرافه هم کف میکنه. راستی فرش قرمز اینقدر انسانها را مسخ میکند؟؟؟؟ . حساب کنید بنده خدا از یک دهکده میاد بالا بالا بالا....تا رییس جمهور میشه قاطی میکنه زنونابین.
    • به کاظم IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      2 3
      وقت یادگرفتید تجاوزات کوروش و نادرشاه خبیث را محکوم کنید، اجازه دارید در مورد پوتین هم حرف بزنید. والا آنها هم بهانه شان دفاع از امنیت کشور بود! ضمنا چون کمونیست نیستیم و پوتین هم کمونیست نیست می فهمیم که شما از منافقین کهنسال آلزایمری آلبانی هستید.
    • کاظم IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 1
      با هیچ منطقی تجاوز و اشغال گری به خاک یک کشور مشروع نیست.
    • کاظم IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 1
      خطاب به کسی که میگه پوتین کمونیست نیست. جوری در مورد پوتین حذف می زنی که هر کی ندونه فک می کنه کیه.
  • نیما IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    14 1
    مرگ بر قفس مرگ بر ابولهب مرگ بر یزید شمر ابن سعد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    24 0
    اصلاح طلبها همیشه در زمین دشمن بازی کرده اند..همیشه بر خلاف مصالح و منافع ملی حرکت کرده و موضع گیری کردند...خدا رو شکر که صلح و جنگ این مملکت در اختیار این ترسوها نیست ورنه مملکت تا الان صد بار ویران شده بود...
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 52
    ایران از کی قدرت هژمون شده؟! قدرت هژمون باید دارای سلاح‌های اتمی، وسعت زیاد، اقتصاد و تکنولوژی بالاتر باشه؛ ایران حداکثر قدرت منطقه‌ایه
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      11 1
      اولا انگلیس و فرانسه وسعتشون نصف ایران هم نیست هژمونی دارن و قدرت جهانی هستن پس وسعت ربطی به قدرت نداره.الان انگلیس با جمعیت و وسعت کمتر از هند یک قدرت جهانیه.دوما پاکستان و هند هردو اتمی هستن اما قدرت جهانی حساب نمیشن یعنی بمب اتم لازمه ولی عامل اصلی نیست.عامل اصلی دو چیزه ایدیولوژی و تکنولوژی.ایدوعولوژی باعث نفوذ نفوذ در سایر کشور ها میشه و تکنولوژی هم دست برتر رو میده.ایران یکی از با نفوذ ترین کشور ها در جهانه.وقتی از هند تا نیجیریه و ونزوعلا دارن برای حاج قاسم عزاداری میکنن یعنی ما صاحب ایدیولوژی هستیم.غرب هم با تکنولوژی و دست نشانده ها به زور ایدیولوژی شو گسترش داده.
    • مدافع ایران IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      6 1
      تو ایرانی هستی ؟ اگه هستی که مشخصا خیانتکاری اگرم نیستی بجای نظر گذاشتن اینجا برو با عقب مونده هایی مثل خودت صحبت کن
  • hay US ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    6 33
    البته فیلم مربوط به سال 2015 هست و فیک هم بود ظاهرا ..اما هیچ چیزی از حماقت اوکراینیها کم نمیکنه
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      12 0
      جمله رو داشتید؟ : *فیک بود ظاهراً*... خخخخ
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    17 2
    حاکمان اوکراین از جمله زلنفسکی یهودی و صهیونیست هستن و صهیونیست ها کلا انسانیت ندارن
  • م.ش. IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 8
    به نظر میرسد نویسنده محترم وقایع اکراین را از حیث دینی و سنن الهی بررسی کرده اند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    19 5
    وحشی گری های تفاله های آمریکا در آبان 98 رو فراموش نمی کنیم که چیزی از این جنایت در اوکراین کم ندارد.
  • ممنون از مشرق IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    22 4
    ممنون از مشرق که مقابل پروپاگاندا و یا سکوت و سانسور رسانه ای غرب ایستاده درود بر شما
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    8 1
    مردمان آن دیار همیشه در تاریخ، جزءی از قلمرو ....بودند! بدوی نبودند منتها خوی و رفتارشان همین بوده است...
  • حامد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    20 5
    مرگ بر احمدی نژاد
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      19 2
      احمدینژاد هم مثل زلنسکی و بن سلمان، مدعیان اصلاحات،حتی ترامپ و بایدن هیچ عقیده و گفتمان مختص به خود ندارد پیروی از یهود(توسط مشایی و محفل اطرافش) او را مثل یهود به عنصری بی ریشه تبدیل کرده.اینکه میگویند به آیین پدر بزرگش برگشته(ریست فکتوری شده) مهم نیست ،عقاید حال حاضر وی عقاید یک یهودیست.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    14 2
    اینهم از حقوق بشر اروپایی که نگران چشم آبی های اوکراین هستند اینهم از اون آزادی که در اروپای مثلا متمدن !! که ازش دم میزنند / این کارها از اروپایی که تروریست داعشی به سوریه می‌فرستاد برای سقوط دولت ی بشار اسد برمیاد / اونوقت اگه تو ایران یه جانی یا یه جاسوس خطرناک رو اعدام کنند تمام اروپا و آمریکا نگران حقوق بشر تو ایران میشن / لعنت به هرچی حقوق بشر اروپایی امریکایی که اینجوریه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    17 3
    درود بر پوتین که به داد مردم دونسک رسید تا جلو این وحشی گری بگیره حتی اگه همه دنیا بر علیهش جنگ روانی کنن
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 15
    ما که راضی هستیم از جنگ
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      7 1
      از آلبانی چه خبر؟
  • حسین IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    10 1
    احمدی نژاد از مردم اوکراین حمایت کرده که ب تبع آن میشه از دولت منتخب همین مردم حمایت کرد که همین کار را هم کرد وگرنه از همان اول احمدی نژاد ب بدبینی مثلث غربی،روسی،چینی معتقد بود پس لطفاً آدرس اشتباه ندهید و حرف ها را دقیق گوش بدهید
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 0
      واقعا خودت از احمدی نژاد فهمیدی خسته نباشی
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    13 5
    درود بر پوتین و کشور دوست و برادر روسیه.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 1
    سنت الهی بر این است که گروهی از باطل را به وسیله گروه دیگری از باطل نابود کند .چون هر آینه ممکن است زمین پر از فساد شود. قرآن کریم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    9 0
    چقدر متمدنند این اروپایی ها!.
  • DE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 14
    با چاپ عکسی که معلوم نیست در کجا و چرا اتفاق افتاده نمی توانید ، تجاوز آشکار پوتین به را اوکراین توجیه بکنید
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      6 0
      عکس نیست فیلمه لینکش رو گذاشته هر چی هم که بزارن بازم یه حرفی میزنید
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 11
    اگه بنا به نفرینه خود هم روسها بیشتر آدم بیگناه کشتند
  • فانوس IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    12 2
    طرفداران غرب و غرب گرائی همیشه وحشی بودن هم داخل ایران هم خارج ایران
  • سلام IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    13 4
    زنده باد پوتین
  • NL ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    5 20
    بعدا اثبات شد این یه ویدئوی ساختگی توسط عوامل روس برای برانگیختن احساسات مردم علیه اوکراین هستش
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      16 0
      اول سند حرفت کو؟ ثانیا واسه آتیش زدن اون 30 نفر هم سند جعلی بودن داری؟ و اون همه خبر دیگه ای که از شکنجه در اوکراین هست.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 4
      لینک سند گذاشتم مشرق جان منتشر نکرد. توی گوگل جستجو کن بعد اینکه موضوع به موضوع باید جدا بررسی بشه شاید اونا هم فیک بودن شایدم نبودن...ولی اینکه استفاده ابزاری بشه از این موضوعات درست نیست... نوع بشر از هر کشوری توش جانی داره ادم خوب و مهربونم داره...
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      5 0
      مثلا چه جوری ساختگیه میشه بگی؟ مرد حساب کشیدن بالا دار زدن رفت پی کارش حتما عروسک بودن یا تو گلوشون لوله اکسیژن گذاشته بودن!!!!
    • NL ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      0 1
      من منکر جنایت های جنگی نمیشم و همیشه توی جنگ ها این اتفاقات میوفته ولی این مورد خاص فیک هست...بجای بحث کردن بی مورد و تلف کردن وقت خودت و من اگر سواد داری و دو کلمه انگلیسی بلدی برو سرچ کن روی اینترنت
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 1
      خیر. واقعی بود. این صحنه نمی تواند فیک باشد. منتهی طرفداران غربگرایان می خواهند جنایات خود را لاپوشانی کنند. ما هنوز زنده زند سوزاندن مادر و دختر و برهنه کردن بسیجی در 88 را فراموش نکرده ایم.
  • رضا ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 15
    مشرق طرفداری ات از روسیه و پوتین را توجیه نکن
  • م.ن IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    9 2
    من که موافق باجنگ پوتین هستم.اکران هم بایدبفهمه ظلمی که به روس تبار میکردجواب داره.این زلنسکی یهودی اسراییلی که دشمن مسلمانها حقشه .خداروروشکرکه پوتین لرزه برغرب واروپاانداخت
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 9
    از کجا مطمنی که روسها بدتر از این نکنند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    11 0
    تحلیل خوبی بود
  • محمدایوب IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    6 0
    در مورد احمدی نژاد باید گفت خداوند به یکی عزت میدهد اما مغرور که میشود وخلاف سنت الهی حرکت کند خداوند به ذلت می اندازدش وخوارش میکند احمدی نژاد وقتی از یک استادی دانشگاه خداوند به رییس جمهوری اهدا میکند زیرا آنروز دم از خدا وشهدا وامام خمینی ورهبری میزد اما وقتی به قدرت رسید همه را فراموش کرد و تنها به دونفر تکیه کرد مشایی وبقایی خداوند عقل راهم از او گرفت. الان هرچه میگوید هزیان است ومشتی احمق دور او جمع شدند
  • محمدایوب IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 2
    آن احمق‌هایی که پرچم اوکراین را زدند وبرعلیه روسیه شعار دادند فهم ندارند مانند احمدی نژاد. که بفهمند این چوب خداست احمدی نژاد وچند احمق دوروبرش. منتظر چوب خدا باشند
  • CA ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    4 1
    ترجمه فارسی هژمون هست مستکبر. چرا از لغت فارسی استفاده نمیکنی؟
  • برزو IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    5 0
    اوکراین نباید دل به آمریکا میسپرد
  • حامد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    سرنوشت هر ملتی که به جان هم بیفتند. عروسک خیمه شب بازی بیگانگان شوند. با اعتقادات نژاد پرستانه جنایت کنند. کشوری که سناتور آمریکایی به همران مردم انقلاب مخملی کند روزی به چنین سرنوشتی مبتلا می شود
  • فراجناحی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 0
    غربی ها به مدد امپراطوری رسانه ای همه چیز را به دلخواه خود معرفی می کنند.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 3
    یعنی الان فیلم ۶ سال پیش گذاشتی که افکار عمومی رو باخودت برعلیه اوکراین همراه کنی؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    رسانه قسمتی از حقیقت را نشان می دهد نه همه‌ی آن را
  • هیچکس IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 14
    هر چه می توانیددر تطهیر روس انجام دهید ولی زهی خیال باطل!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 0
      چه ربطی به تطهیرداره؟درحادثه اوکراین طبیعیه نظامی شدن اوکراین به نفع هیچکدوم ازساکنین اینطرف نبود.پس روسیه به نفع ماهم کارکرده.مگراینکه شماازنفوذناتووتسلطش براینطرف خشنودباشی که اون حرف دیگه ایه
  • اکبر IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    3 1
    به شخصه میگویم احمدی نژاد برای جلب توجه. این هرفها را میزنه چون کسی بهش نگاه نمیکنه مجبور این حرفا روبزنه تا دیده بشه
  • سمیه IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 1
    من ممنون پوتینم به خاطر حمایت از روسیه ونزوئلا یمن ایران و ...
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    خائن تو هر کشوری مجازاتش مرگه
  • ماحسون IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    احمد نژاد که رکورد نامه در گینس ثبت کرده، به علت مصرف نکردن داروهای آنتی سایکچتیک و تثبیت کننده های خلق متاسفانه باز دچار عود بیماری شده و تقدیر کرد از مقاومت شدید و نداشته اکراین ریس جمهور صهیونیش،یکی یه تبلت بدون دیتا و وایفای بهش بده
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 1
    مرگ بر نژاد پرستان اوکراینی نادان که فریب شیطان بزرگ رو خورده و به خودشان خیانت کردند
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 1
    زلنسکی دلقک یهودی رقاصه آمریکایی اکراین را به فنا داد
  • عدالت IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    در خصوص احمدینژاد یاد زیاد ابن ابیه افتادم که روزگاری استاندار علی بود و بعدا یاور معاویه شد و اون هم از پسرش
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    من موندم اعدام تجزیه طلب اوکراینی غلطه ولی اعدام تجزیه طلب ایرانی عین عدالت علتشو یکی بهم بگه بلکه متوجه شدم
  • DE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    فیلم کامل را دیدیم مو به تن آدم سیخ میشه. غربی های مهربون و بشر دوست و مو زرد و چشم آبی از بی‌رحمی دست شیطان را از پشت بستن که این جنایات را نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند. لعنت به هر چی سیاستمدار غربی است. لعنت
  • DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    رفتار وحشی این اکراینی ها خیلی شبیه برادران اسلاوشون صربستانی هاست . صرب ها در بحران بالکان جنگ داخلی یوگسلاوی دست به جنایات وحشتناکی زدند که کم از یزید نداشت.
  • DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    وقتی اکراین سرنوشت کشورش رو بدست یک صهیونیستی مثل زلنسکی بسپره بهتر از این نمیشه. زیرا هرجا صهیونیست پا بذارن اونجا رو با فتنه گری به اتیش می کشن.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    باشه روسها خوبن الان قانع شدیم
  • کاظم IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 0
    شما خجالت نمی کشید به هرکسی نظر مخالف میده میگه آلبانی نشین. شما آلبانی نشین هستی که به جای منطق فحش میدید چون این مرام سازمان مجاهدینه که ترور شخصیت کنه.
  • ناظمی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    آمریکا به بهانه ای که هرگز اثبات نشد به افغانستان حمله کرد بی وجدانهای مثلا انسان دوست ککشان نگزید. عده ای در داخل گفتند از صدام دفاع کنید. الان هم عده ای می گویند از اوکراین دفاع کنید. جنگی که دو طرف آن باطل هستند نیاز به طرفداری ندارند.
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    دارن چهره واقعی خودشون رو نشون میدن زنده باد پوتین که با این وحوش داره میجنگه.
  • ج د ا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 1
    انقلابیون واژه درستی نیست، باید گفت منافقین و اغشتشاشگران وابسته به آمریکا بهتر است بگوییم خیانتکاران اوکراینی یا جنایتکاران اوکراینی...
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    من تابحال اینهمه یکجا ندیده بودم
  • حسین باقری IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    این رشیدپور این فیلمو ببینه و خجالت بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس