تداوم جنگ روانی آمریکا علیه اوکراین؛ بلینکن: عقب نشینی معنادار روسیه وجود ندارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به رغم اعلام روسیه مبنی بر بازگرداندن بخشی از نیروهایش از مرز با اوکراین مدعی است: هیچ عقب نشینی معنادار نیروهای روسیه وجود ندارد.

به گزارش مشرق، اعلام روسیه مبنی بر بازگرداندن بخشی از نیروهایش از مرز با اوکراین به عنوان گامی مثبت در راستای کاهش تنش‌ها، خط بطلانی بر ادعاهای مطرح شده در روزها و هفته های اخیر از جانب آمریکا و متحدان غربی آن در قالب یک جنگ روانی تمام عیار علیه روسیه است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ادامه رفتار پرتنش، عصبی و مهیج غرب در مورد تهاجم روسیه به اوکراین را حیرت آور می داند.

آمریکا و هم پیمانانش در اروپا و ناتو در روزهای گذشته موج عظیمی از شایعات و ادعاهای بی اساس را مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد روز ۱۵ یا ۱۶ فوریه(امروز) به اوکراین حمله کند، به راه انداخته بودند؛ موضوعی که هرگز اتفاق نیفتاد.

روسیه روز گذشته اعلام کرد که شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مدنظرش از مرز با اوکراین به پایگاههای خودشان بازمی‌گرداند. این موضوع از سوی برخی کشورهای مورد استقبال قرار گرفته اما واشنگتن باز هم در مسیرجنگ‌افروزی، اعتقاد دارد که احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با برنامه "صبح بخیر آمریکا"ی شبکه خبری ای بی سی ادعا کرد که آمریکا هیچ عقب نشینی معناداری از سوی نیروهای روسیه ندیده  و وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی مدعی شد ما همچنان شاهد حضور نیروهای روسیه، به خصوص نیروهای پیشقرال هرگونه تهاجم جدید علیه اوکراین، در مرزها هستیم.

این مقام دولت بایدن اظهار داشت پوتین توانایی را برای خود ایجاد کرده است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاه اقدام کند. او می تواند ماشه را بکشد، می تواند امروز، یا فردا یا هفته آینده این کار را انجام دهد.

 وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد پوتین اگر بخواهد تهاجم علیه اوکراین را از سر بگیرد، نیروی لازم در مرز وجود دارد.

 شبکه ای بی سی نیوز آمریکا گزارش داد درمیان تنش ها میان مقامات آمریکایی و اوکراینی بر سر سطح فوریت وضعیت، بلینکن از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دفاع کرد و گفت: زلنسکی وضعیت را جدی می گیرد. او سعی می کند آرامش را حفظ کند و نمی خواهد مردمش هراس داشته باشند. این کار درستی است. اما من فکر می کنم اوکراینی ها وضعیت را بسیار جدی می گیرند.

وزیرخارجه آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا تهدید حمله به اوکراین امروز بیشتر از دیروز است گفت: نمی توانید روزانه بگویید این خطر کمتر یا بیشتر است. این خطر وجود دارد و واقعی است. ما یک عقب نشینی ندیده ایم. دوست داریم شاهد عقب نشینی باشیم. اگر این امر اتفاق افتد، ما از آن استقبال می کنیم. ما هم برای دیپلماسی و هم برای تهاجم آماده هستیم.

فضاسازی اخیر غرب نشان می دهد که آمریکا و متحدانش به شدت تلاش می کنند از فرصت ایجاد شده در مورد تنش مسکو- کی‌یف نهایت استفاده را برای تضعیف روسیه و تنزل دادن اعتبار و جایگاه مسکو در جامعه جهانی با جنگ روانی کنند.

آنچه عیان تر شده، عدم تصمیم روسیه به جنگ و آرام شدن اوضاع و برعکس قصد آمریکا و متحدانش برای ملتهب نشان دادن شرایط است.

مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس