اوکراین: احتمال حمله روسیه در روزهای آینده منتفی است

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین با رد ادعاها در مورد حمله روسیه به کشورش اعلام کرد که صحبت کردن درباره حمله مسکو طی روزهای آینده، بی مورد است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رزنیکوف امروز یکشنبه به شبکه اوکراینی ۱+۱ گفت:تا این ساعت روسیه هنوز حمله ای را به هیچ شهری که اوکراین را احاطه کرده، انجام نداده است. بنابراین، به نظر من بی مورد است که درباره حمله مسکو طی روزهای آینده صحبت کنیم.

با اینحال وزیر دفاع اوکراین افزود: اما به این معنی نیست که خطرات کم است و هیچ تهدیدی وجود ندارد. می خواهم به شرکایمان یادآوری کنم که تهدید از سال ۲۰۱۳ وجود داشته است.

وی اضافه کرد که ارتش اوکراین برای رویارویی با نیروهای روسیه و مقاومت در برابر هرگونه حمله آماده است.

اظهارات وزیر اوکراینی در بحبوحه تنش های فزاینده در جمهوری های دونتسک و لوگانسک مطرح می شود.
شبه‌نظامیان محلی در این جمهوری ها از نقض متعدد آتش‌بس خبرداده‌اند و نیروهای کی‌یف را به حمله به قلمرو این دو جمهوری منفک شده از اوکراین متهم کردند.

پیش از این، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد و نیروهای روسیه در قلمرو خودشان مستقر هستند و "هیچ کسی را تهدید نمی کنند. "

گمانه زنی در رسانه های غربی در مورد برنامه روسیه برای حمله به اوکراین با وجود این واقعیت که برخی از نیروهای روسی پس از رزمایش مشترک با بلاروس به پایگاه های دائمی خود بازگشته اند، همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس