گفت‌و‌گوی تل‌آویو با «گِروسی» درباره برنامه هسته‌ای ایران

عضو ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که ادعاهای بی اساس مقام‌های تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران ادامه دارد، تل‌آویو هیاتی را برای رایزنی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین فرستاد.

«جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری روز دوشنبه (دیروز) در وین با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر درباره این دیدار و محورهای در دستورکار این نشست توضیحات مختصری ارائه داد.

دیدار جاشوا زارکا با رافائل گروسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با حضور تعداد دیگری از مقام‌های این رژیم شامل «دیوید نوسبام» نماینده و سفیر رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.

مقام ارشد وزارت خارجه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا درباره این دیدار در توییتر خود نوشت: «با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت‌وگوی خوبی درباره جنبه‌های هسته‌ای پرونده ایران داشتیم». معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری از ارائه توضیحات بیشتر درباره رایزنی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی خودداری کرد.

گفت‌وگوی حضوری هیات رژیم صهیونیستی با مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در حالی انجام شده که مقام‌های تل‌آویو طی روزهای اخیر بارها ضمن اظهارنظر درباره مذاکرات وین، تشدید اتهام‌زنی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را در دستور کار قرار داده‌اند.

دیدار رافائل گروسی با این هیات ارشد صهیونیست در شرایطی انجام شده که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا طی یک مصاحبه گفته بود: «رسیدن به توافق در وین طی روزهای آتی ممکن اما موضوع پیچیده‌ای است.

وی در مصاحبه با «العربیه» افزود: «بدون التزام ایران و همکاری همه طرف‌ها توافق هسته‌ای صورت نخواهد گرفت. از وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های ایران نگران هستیم...گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در مسیر صحیحی قرار دارد و آژانس برای رسیدن به توافق تلاش زیادی می‌کند».

اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی انجام شده که او ۲۴ آذرماه توضیحاتی درباره توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس به منظور نصب دوربین‌های این نهاد در مجتمع تسا کرج داده بود. وی در توییت‌هایی ضمن اعلام این توافق افزود: «این برای راستی‌آزمایی تحت توافق هسته‌ای ایران مهم است و کار برای رسیدگی به سایر موضوعات پادمانی باقی‌مانده ادامه خواهد یافت».

پس از آن، «بهروز کمالوندی»  معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در توضیحاتی درباره توافق با آژانس برای نصب دوربین‌ها در مجتمع تسا کرج گفت: دوربین‌ها پس از نصب عکسبرداری کرده و عکس‌ها در حافظه دوربین‌ها حفظ شده و وقتی حافظه‌ها پر شود، کارت‌های حافظه استخراج و در مهر و موم مشترک ایران و آژانس قرار گرفته و آژانس به هیچ وجه به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری بیست و نهم آذرماه در جمع خبرنگاران درباره نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مجتمع کرج گفته بود: از روزی که خرابکاری‌ها در کرج اتفاق افتاد به آژانس گفتیم باید اقداماتی صورت گیرد و بررسی‌های امنیتی و قضایی انجام شود و باید مجرم محکوم شود» (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس