نابودی اسرائیل - نمایه

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایرانی‌ها بسیار توانمند هستند گفته که ایران کشوری عقب‌مانده نیست.

به گزارش مشرق، «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه واشنگتن‌پست از توانمندی‌های ایران ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری، شکنندگی رژیم جعلی را اثبات کرد

اولمرت در این مصاحبه با اشاره به حمله روز دوشنبه به وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: «ایرانی‌ها بسیار توانمند هستند و دقیقاً به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم که وقتی می‌گویند می‌خواهند قدرت هسته‌ای داشته باشند و می‌خواهند اسرائیل را محو کنند ما باید خیلی مراقب باشیم.»

بیشتر بخوانید:

شاهکار نظامی اسراییل با شکار ۲ پهپاد مقاومت توسط جنگنده‌های اف-۳۵!  +عکس و فیلم

ایهود اولمرت که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ دوازدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده در ادامه تصریح کرد: «آنها توانمند هستند. ریاضی‌دان‌های خوبی دارند. آنها کشور عقب‌مانده‌ای نیستند.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرده که اکثر مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در زمان حصول برجام در سال ۲۰۱۵ حامی این توافق بوده‌اند.

او گفت: «می‌توانم بر اساس دانسته‌های مستقیم خودم بگویم که اکثر دستگاه امنیتی اسرائیل حامی توافقی بودند که رئیس‌جمهور اوباما آن را امضا کردند. اکثر مقام‌های بلندپایه اسرائیلی در ان زمان که اوباما توافق را امضا کرد توسط خود من منصوب شده بودند. من تک تک‌شان را فراخواندم و از آنها پرسیدم نظرشان درباره توافق چیست. حتی یک نفر نبود که بگوید توافق بدی است. اکثرشان می‌گفتند این توافق ایده‌ال نیست، خود من هم فکر می‌کردم که ایده‌آل نیست و می‌توانست بهتر باشد.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    13 1
    قابل توجه حمقائی که گمان می کردند صهیونی ها با توافق برجام مخالف هستند و لفاظی های نتانیاهو در مخالفت با برجام را باور کرده و به حساب کل صهیونی ها می گذاشتند و از هول هلیم با سر به داخل دیگ شیرجه زدند!!!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    12 5
    هرموقع دوشمن از شما تعریف کرد به خودتون شک کنید
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      6 2
      این تعریف نمیکنه تا ما خوشمون بیاد عزیزم.داره واقعیت ها رو بیان میکنه .برای پیروزی در جنگ باید واقع گرا بود و توانمندی های دشمن رو در نظر گرفت.به هر حال نگران نباش . بی بی سی و منوتو و اینترنشنال و انصاف نیوز و شرق وآرمان و... دارن با قوت به لجن پراکنی خودشون ادامه میدن
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    آخه اولمرت خودش عقب مونده است!!!کافرهمه را به کیش خود پندارد!!!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    رژیم صهیونیستی هم خیلی باهوش و توانمند هست. هر وقت این نوع مصاحبه ها رو می‌شنوم نگران می‌شنوم. . مقامات این رژیم با روباه صفتی تمام از توانمندی ایران میگن بعدش ی ضربه کاری به ایران می‌زنند. این رژیم در فریب و کلک نمره بیست میگیره. یادمون نرفته این رژیم شهید فخری زاده را که کاملا حفاظت شده بود را ترور کرد‌. بهتر هست مقامات اطلاعاتی ایران بعد از تعریف و تمجید های ایهود اولمرت حواسشان را کاملا جمع کنند تا دوباره این رژیم دست به خرابکاری مهمی نزند. این حرف های اولمرت نوعی فریب و کلک هست تا ایران خود را توانمند حساب کرده و غفلتی نماید تا رژیم کثیف صهیونیستی به ایران ضربه بزند.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    رسونده بهش پراید رو رسوندیم به دویست میلیون تومن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    جناب اولمرت : تو لازم نیست از ایران تعریف کنی ما توانائی های خودمان را خوب میشناسیم . به جای این چرندیات تو و هم قطاران جنایتکارت بروید فقط چند جور شنا یاد بگیرید چون به زودی به دردتان میخوره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس