توجیه گروسی درباره محکوم نکردن خرابکاری‌ها در تأسیسات هسته‌ای ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره محکوم نکردن خرابکاری‌ها در تأسیسات هسته‌ای ایران به بهانه‌تراشی روی آورد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «تی‌آرتی» درباره امتناع از محکوم کردن خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

مجری تی‌آرتی از گروسی پرسید: «ایران گفته شما تمایلی به محکوم کردن حملات انجام‌شده علیه تأسیسات هسته‌ای این کشور نداشته‌اید و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی شده است. آیا شما تمایلی دارید حملات به سایت‌های هسته‌ای ایران را محکوم کنید؟»

گروسی در پاسخ گفت: «من به صراحت درباره محکوم کردن هر گونه اقدام خشونت‌آمیز علیه هر کسی اظهارنظر کرده‌ام. من دیپلمات هستم. من مرد صلح هستم و قاطعانه هر گونه اقدام خشونت‌آمیز- در هر کجا که اتفاق بیفتد و هر کسی که باعث و بانی آنها باشد- را محکوم می‌کنم.»

وی سپس در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم ما باید روی چیزهایی که باید تمرکز کنیم.»

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز گذشته (دوشنبه) در وین مقر این نهاد آغاز شد. به دنبال آغاز این نشست، منابع رسانه‌ای از صحبت‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و تکرار ادعاهای قبیل او درباره عدم پاسخ دادن ایران به سوالات آژانس خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» هفته قبل گزارش داده بود آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در نشست شورای حکام  با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، انتقاد کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 24
    شمارو بخدا قسمتون میدم با اینا کنار بیایید
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 0
      تو دیگه چه گاگولی هستی!
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 0
      باشه عامو، برو بخواب، من صحبت میکنم که کنار بیان باهاشون!
    • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 0
      تو دولت روحانی کنار اومدیم
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 0
      کنار بیایم؟فریدون خیلی خیلی کنار اومد.یه تف هم کف دستش ننداختند.با اینا فقط باید از موضع موشک،اتم و خروج از NPTکنار اومد
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      نون مزدوری تو گلوی آدم که هیچ تو گلوی شماها هم گیر میکنه کار دستتون میده، بس کن!!!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    13 0
    بازم فرافکنی کرد و محکوم نکرد بی.....!!!!
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    9 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 5
      ! اصلاً ميفهمى چه ميگى ؟! اخراج بازرسان آژانس و جمع آورى دوربين ها همان و نابودى ايران زمين همان ! اگر قد يه پر كاه شعورت بود بايد ميفهميدى كه چرا نود درصد كشورهاى دنيا با ملّاها دشمنند ، بارها گفتند و در عمل نشون دادند كه نميخوان سر به تن آخوندها باشه ! مسؤلين مملكت ما اين قضيه رو خوب ميدونند و مطمئناً تصميم عاقلانه اى خواهند گرفت
  • Vj IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    9 0
    سريع رفت وآمد با اين مردك خائن رو تموم و قيچيش كنيد اگه ادامه دار بشه حماقت محضه مثل برجام وعقب افتادگى ٨ساله
  • US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    با اولین ترور و خرابکاری محلی بایستی با یک مصوبه دولت را مکلف میکرد تا زمان مشخص شدن محلردرز اطلاعات همکاری با آژانس را تعلیق کند و بعد از پافشاری در تغییر پروتکل های آژانس جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ترور و خرابکاری اینکار ادامه می یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس