کد خبر 1382971
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
رئیس آژانس اتمی با نخست‌وزیر تل‌آویو دیدار کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، از دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، از دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.  

وی در توییتی در خصوص این دیدار نوشت: به دعوت اسرائیل امروز صبح با نفتالی بنت نخست‌وزیر در تل‌آویو دیدار کردم. تبادل نظر مهمی در مورد مسائل مرتبط داشتیم. من بر اهمیت پادمان‌های آژانس و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) برای صلح و امنیت جهانی تاکید کردم.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه (دوم ژوئیه) گزارش داد رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی سفر کرده است. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار انجام شده است. سه کشور اروپایی و آمریکا قرار است در آن جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران همچنین در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    این حرام زاده رو نباید به ایران راه داد جاسوس آمریکا و اسرائیل هست
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    سران و مقامات آمریکا و اروپا ، رافائل گروسی را به اسرائیل فرستادند تا از رژیم صهیونیستی در مورد انرژی هسته ایران و همچنین توافقات برجامی اجازه بگیرند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این افسار بر گردنِ سران و مقامات آمریکا و اروپا که بدست صهیونیست ها سپرده شده ، بزرگترین ننگ بر پیشانی مردم آمریکا و اروپا هست!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    3 0
    اسراییل صدها بمب اتمی داره
  • بوسجين IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    واقعا ادم متاسف مي شود از اين سازمان هاي بينالمللي كشوري كه خودش بمب اتم توليد كرده و قانون شكني كرده در اين سازمانها اين قانون شكنان بيشتر تحويل كرفته مي شوند اما در برخي از كشورها كه در خط و سلطه جهان خوران نستند دنبال چرا ذرات اورانيوم هستند اگر جهاني سازي به كمك اين سازمانها به اين شكل اعمال شود شكل جديدي از استعمار است كه كارتلها و تراست ها مي خواهند در جهت منافع دايمي خود بداي تسلط دايمي و بازي دادن ملت در جهت اهداف خود دارند
  • +++ IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    رفته از ارباب دستور بگیره که چه نمایش جدیدی برای ایران راه بیندازد، این نمونه خوبی است که عبرت گرفته شود که تعامل و تسلیم در برابر نهادهای جهانی جز گستاخ شدن آنها تاثیری ندارد ...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    مامورین امنیتی اسراییل چشم اژانس انرژی اتمی در ایران هستند با گزارشات دورت و غلط انها است که سازمان انرژی اتمی موضع گیری کرده و غریها از ان برای فشار علیه ایران استفاده میکنند باید دقت شود چه فرزندانی از مسولین در حال مهاجرت از ایران به غرب هستند که هزینه صدور ویزا دادن اطلاعات در این زمینه است
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    به به کشوری که پادمان عدم اشایه تسلیحات هسته ای را امضاء نکرده عضو آژانس نیست
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    این رافائل گروسی خائن رئیس آژانس جاسوسی هسته ائی را نباید به ایران راه داد.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    سفر رییس اژانس انرژی اتمی به کشوری که عضو اژانس اتمی نیست و با کمک غیر قانونی امریکا و فرانسه و انگ لیس یا انگل یس صدها بمب اتم ساخته یعنی چه ؟ رفته ساختن بمب اتمی صهیونیست ها را محکوم کند ؟ رفته از صهیونیست ها بخواهد به اژانس اتمی بپیوندند ؟ رفته دستور کار جاسوسی از صهیونیست ها بگیرد ؟ چرا سیاسیون ایران سکوت کرده اند ؟ چرا سفر این نوکر امریکایی را زیر سوال نمیبرند ؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    اگرقوی باشیم وسلاح اتمی هم داشته باشیم امثال گروسی دیگرنمی توانندونخواهندتوانست ازکشورصهیونیستی که دارای سلاههای اتمی بسیاری می باشد بی توجه باشه ودیوارکوتاه ترازایران پیداکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس