کد خبر 1339889
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
دیدار صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری اوکراین

صدراعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهوری اوکراین فعالیت نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین را غیرقابل توجیه خواند و مسکو را به تحریم اقتصادی تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،  اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که در ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع جنگ در اروپا، امروز به کی‌یف سفر کرد، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

شولتس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی پس از این دیدار با اشاره به بحران شکل گرفته میان روسیه و اوکراین اظهار کرد: ما فعالانه در حال کار بر روی تهیه یک بسته تحریمی علیه روسیه هستیم و هر لحظه آماده‌ایم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

وی گفت: تحریم‌های پیشنهادی اثرات سنگین و ناگواری بر اقتصاد روسیه خواهد داشت.

شولتس افزود: فعالیت نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین غیرقابل توجیه است و این تجاوز عواقبی خواهد داشت که در سفرمان به مسکو بر آن تاکید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: غرب آماده گفت‌وگو با روسیه در زمینه تضمین‌های امنیتی است. آلمان تلاش‌های خود را در قالب نرماندی تشدید کرده است و این یک مسئله دشوار است، اما تلاش‌های دیپلماتیک ارزش سختی و دشواری را دارد.

صداعظم آلمان همچنین تاکید کرد: غرب هر لحظه می‌تواند روسیه را تحریم کند و این تحریم‌ها در صورت بدتر شدن اوضاع پیرامون اوکراین عواقب جدی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: موضوع پیوستن اوکراین به ناتو در حال حاضر مطرح نیست و ما از تمرکز مسکو بر آن متعجب شده‌ایم.

شولتس گفت:آلمان در کنار اوکراین خواهد ایستاد و تاکنون کمکی به ارزش دو میلیارد یورو به کی‌یف ارائه کرده است و آماده ادامه این حمایت است.

در مقابل زلنسکی نیز اظهار کرد که شولتس در دیدار با او، بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

وی گفت که صدراعظم آلمان همچنین دیدگاه مشترکی با مقامات اوکراین مبنی بر نیاز به راه حلی مسالمت برای تضمین یکپارچگی این کشور دارد.

زلنسکی تصریح کرد: این مهم است که اوکراین از امکان خرید سلاح برای مقابله با تجاوز (روسیه) برخوردار باشد.

وی همچنین تاکید کرد که به شولتز گفته است، خط نورد استریم ۲ یک سلاح ژئوپلیتیکی است.

رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر اینکه کشورش همچنان درصدد عضویت در ناتو است، افزود: برخی از رهبران معتقدند که نباید زیاد درباره پیوستن به ناتو صحبت کنیم، اما تصمیم برای پیوستن به ناتو به دست ما است.

وی همچنین تاکید کرد: برای اوکراین بسیار مهم است که شرکای ما قاطعانه بر موضع سیاست درهای باز در قبال ناتو پایبند باشند. ما همچنین روی حمایت شرکا از عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا حساب می‌کنیم.

صدراعظم آلمان همچنین قرار است فردا سه‌شنبه ۱۵ فوریه در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس