کد خبر 1345008
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
چرا بایدن حاضر نشد از اوکراین دفاع عملی کند؟

کاخ سفید پس از ۳ روز نبرد و در حالی که نیروهای روسیه به کی یف پایتخت اوکراین رسیدند اعلام کرد که جنگ با مسکو به نفع ما نیست!

به گزارش مشرق، کاخ سفید بعد از مکثی طولانی در پاسخ به درخواست کمک اوکراین، بالاخره در سومین روز نبرد و در حالی که نیروهای روس به کی یف رسیدند، اعتراف کرد که «جنگ با روسیه به نفع ما نیست»!

این اعتراف قطعاً کام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را بیش از هر کس دیگر تلخ کرد، کمدینی که از صحنه یک سریال طنز پرمخاطب، خود را به صحنه سیاست پرت کرد حال آنکه نمی دانست با همه مهارتی که در بازیگری دارد، در برابر آنها که سال ها مشق سیاست کرده اند، بازی می خورد.

رئیس جمهور خنده روی اوکراین که این روزها مشکل می تواند بغض سرخورده در گلویش را پنهان کند، حتی یک هفته قبل از آغاز جنگ، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، از ناتو می خواست که «صادق» باشد و اگر خواهان پذیرش عضویت اوکراین نیست، حداقل به این قضیه اعتراف کند.

اما پیمان آتلانتیک شمالی به رغم این ادعا که درهایش را به روی کشورهای متقاضی عضویت باز گذاشته، هرگز خیال آن را نداشت که اوکراین را زیر پر و بال خود بگیرد.

توجیه آمریکا و اروپا برای عدم دفاع از اوکراین

در تکمیل پاسخ این پرسش که چرا آمریکا و شرکای اروپایی از اعزام نیرو به اوکراین خودداری کردند، بیم درگیری قدرت های جهانی که می تواند به بروز جنگ جهانی سوم منجر شود، پررنگ ترین جایگاه را داردبرای آمریکا و شرکای اروپایی، درخواست ساده لوحانه زلنسکی برای عضویت اوکراین در ناتو، فقط یکی از کارت های متعددی بود که گمان می رفت در قمار سیاست، آنها را به سمت تکمیل پروژه مهار و بازدارندگی روسیه پیش ببرد.

نتیجه آنکه «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هرگز نگفت که درهایش را به روی اوکراین می بندد، اما اعضای کلیدی این پیمان نظامی با مهارتی که در بازی با کلمات داشتند، مفهومی مشابه را به دولت کی یف منتقل کردند. برای مثال «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه، در توجیه عدم دخالت نظامی در بحران اوکراین گفت «اروپا و آمریکا، هیچ یک طالب تقابل مستقیم با مسکو نیستند چراکه روسیه یک کشور هسته ای است».

درگیری آمریکا، فرانسه یا انگلیس که خود در شمار قدرت های هسته ای هستند با روسیه، می تواند دایره نبرد را از تسلیحات متعارف بیرون برده و به جنگ هسته ای سوق دهد حال آنکه جهان به رغم همه اصطکاکی که در لایه های قدرت به وجود آمده، آمادگی رویارویی با چنین سناریویی را ندارد.

در تکمیل پاسخ این پرسش که چرا آمریکا و شرکای اروپایی از اعزام نیرو به اوکراین خودداری کردند، بیم درگیری قدرت های جهانی که می تواند به بروز جنگ جهانی سوم منجر شود، پررنگ ترین جایگاه را دارد حال آنکه غرب گمان می کند در بلند مدت می تواند روسیه را با ابزارهای موجود در جنگ اقتصادی زمین گیر کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 0
    رئیس جمهور اوکرائین شاید از مشاوره مرحوم هاشمی برخوردار شده که نمیدونه غربی ها سالهاست سرکارش گذاشتن! فقط داره خودش رو گول میزنه! یک بدبختی این رئیس جمهور اوکرائینی این بود که منافق بازی دراورد هم از امکانات مالی روسیه بهره مند شد هم میخواست مرکز نظامی ناتو بیخ گلوی روسیه علیه روسیه بشه. بعنی هم از توبره هم از اغل بخوره که نشد! حالا شده چوب دوسر طلا! خاک بر سر کشورهای غربی ساده لوح خود فریب هنوزاینو نفهمیدند که تحریم هاروش های شکست خورده ای هستند و صدها راهکار ضد تحریم رو روسی ها با متحد خود چین و کشورهای دیگه ابداع خواهند کرد. همانطور که انها روسیه رو تحریم میکنند. همانطور هم روسیه و چین مبادلات انرژی و انتقال صدها مواد اولیه خام مراکز صنعتی غربی رو می تونن مابین غرب اسیا تا اون سر قاره امریکا فلج و تحریم کنن. دراین کشتیگیری احمقانه برنده ای هرگز جهان بخود ندیده که این دفعه دوم زیاده طلبی غربی ها باشه! فقط زندگی میلیاردها انسان رو دراین بحبوحه کرونا سخت تر خواهند کرد. تنها تجربه و تئوری زندگی مسالمت امیز توازون قدرت همه زیستی عقربهای محهز به کلاهک های اتمی یعنی ابرقدرت ها در کنار یکدیگر می مونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس