عضویت اوکراین در ناتو اکنون در دستور کار نیست

صدراعظم آلمان پس از دیدارش با پوتین در نشست خبری مستقل گفت: عضویت اوکراین در ناتو اکنون در دستور کار نیست.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان پس از گفتگو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که عضویت اوکراین در ناتو در حال حاضر در دستور کار این ائتلاف نیست.

رهبر آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: «یک واقعیت وجود دارد و واقعیت این است: همه طرف‌ها می‌دانند که عضویت اوکراین در ناتو اکنون در دستور کار نیست.»

ببینید:

فیلم/ بحران اوکراین، نقطه احیاء جنگ سرد

وی در ادامه با بیان اینکه در این شرایط «همه باید کمی عقب‌نشینی کنند»، از «وضعیت نظامی درباره موضوعی که حتی در دستور کار نیست» سخن گفت.

شولز در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل روز گذشته اظهارات مشابهی را بیان کرده بود.

«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، پیشتر گفته بود که کی‌یف می‌خواهد برنامه اقدام عضویت در ناتو را در سال ۲۰۲۲ در نظر داشته باشد.

بر اساس بیانیه نهایی نشست سران ناتو در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱، اوکراین و گرجستان می‌توانند در آینده به عضویت این ائتلاف پذیرفته شوند. در عین حال، در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد یا در مورد اینکه چه زمانی برنامه‌های اقدام عضویت در ناتو به آنها اعطا می‌شود، چیزی اعلام نشده است.

پیش از این نیز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از دیداری که در مسکو با اولاف شولز صدراعظم آلمان داشت، گفت: آنچه در منطقه دونباس اوکراین می‌گذرد، مصداق نسل کشی است و دولت کی یف به گونه‌ای نظام مند، حقوق بشر را از طرق مختلف ازجمله از راه تبعیض قائل شدن نسبت به جمعیت روس زبان اوکراین نقض می‌کند. پوتین همچنین به اقدام امروز دومای روسیه مبنی بر پیشبرد لایحه‌ای واکنش نشان داد که از او می‌خواهد استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    روسیه بایستی بخش کم وسعت اما مهمی از اوکراین را تصرف می کرد و بخش دیگر را بر عهده خود اوکراینی ها می گذاشت تا اداره کنند . یک کشور زخمی نمی تواند عضو ناتو شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس