کد خبر 1356344
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
شولتس: به دنبال خرید سیستم دفاع هوایی هستیم/ ناتو و بایدن به دنیال تغییر حکومت در روسیه نیستند

صدراعظم آلمان گفته است که کشورش در حال بررسی خرید سیستم دفاع موشکی استبرای مقابله با هرگونه حملات هوایی احتمالی روسیه است.

به گزارش مشرق، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به کانال یک تلویزیون آلمان (ARD  ) گفت که احتمال خرید یک سیستم دفاع موشکی مشابه سیستم دفاع هوایی اسرائیل "گنبد آهنین" وجود دارد.

شولتس افزود: قطعا این یکی از موضوعاتی است که ما در حال گفت‌وگو پیرامون آن هستیم. ما باید آگاه باشیم که همسایه‌ای داریم که آماده استفاده از "خشونت" است.

صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که آلمان قصد دارد "هزینه‌هاید فاعی" خود را افزایش دهد.

بنا به گزارش "بلید ام زونتاگ" مسئولان آلمانی به طور مشخص در باره سپر دفاعی اسرائیل موسوم  به "گبند آهنین" گفت‌وگوهایی کرده‌اند. بنا به این گزارش احتمالا آلمان در پی خرید سیستم پدافندی Arrow ۳ از اسرائیل است.

هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.

آندریاس شوارتس، گزارشگر کمیسیون بودجه آلمان به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفته است: «باید از خودمان بهتر در مقابل تهدیدات روسیه محافظت کنیم. به همین دلیل نیاز فوری به یک سپر موشکی داریم. به نظر می‌رسد که سیستم Arrow ۳ اسرائیل گزینه خوبی است.»

به گفته کارشناسان هزینه یک سیستم پدافند موشکی برای سراسر آلمان حدود ۲ میلیارد یورو است. نصب کامل این سیستم پدافندی نیز تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید.

برای کارآیی بهتر این سیستم باید حداقل در سه نقطه آلمان رادارهای هشدار دهنده از نوع super Greene Pine استقرار یابند. مرکز عملیاتی این سیستم پدافندی در اوئدم آلمان خواهد بود.

گفته می‌شود این سیستم راداری قادر خواهد بود آسمان کشورهای لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک را نیز رصد کند. به گفته مقامات آلمانی سیستم پدافند موشکی قابلیت توسعه دارد و می‌تواند از کشورهای همسایه نیز محافظت کند.

مخالفت آلمان نسبت به اعلام منطقه پرواز ممنوع

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این مصاحبه گفته که آلمان مخالف اعزام حافظان صلح ناتو به اوکراین است.

وی اظهار کرد: ما در حوزه نظامی فعالیتی نخواهیم داشت حتی اگر شخصی اسم آن را "نیروهای حافظ صلح" بگذارد. ما همچنین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی‌کنیم.

شولتس گفت که او هر کاری می‌کند تا به اوکراین کمک کند و افزود که "تحریم‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌ها" است.

او در مورد قطع وابستگی کشوش به انرژی وارداتی از روسیه گفت قطع واردات زغال سنگ روسیه در سال جاری میلادی امکان‌پذیر است و کاهش واردات انرژی از روسیه به سرعت اتفاق خواهد افتاد. اما پایان فوری واردات گاز روسیه "تعداد باورنکردنی شغل" را در آلمان به خطر می‌اندازد و "یک بحران اقتصادی گسترده" ایجاد می‌کند.

به گفته شولتس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با نتایجی عکس آنچه می‌خواست مواجه شده است. او گفت که "پوتین واقعا فکر می‌کرد که نیروهای روسی در اوکراین مورد استقبال قرار خواهند گرفت‌"، اما با مقاومت مردم اوکراین در برابر این تهاجم "در واقع، کل اوکراین به عنوان یک ملت با هم رشد کرد". 

صدراعظم آلمان گفت که اقدامات پوتین همچنین باعث شد که ناتو حفاظت از جناح شرقی این ائتلاف را تقویت کند. با این حال او تاکید کرد که ناتو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هیچ یک به دنبال تغییر دولت در روسیه نیستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ف GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    نمی توانند..قدرتش را ندارند..اگر داشتند انجام میدادند..همانطور که در خیلی از کشور ها منجمله یوگسلاوی این کار را کردند
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 0
    هی پول میریزن توی حلق جهودهای خزری
  • AT ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    طبق نظر کارشناسان نظامی»آمریکا و کشورهای غربی هنوز نتوانسته اند یک سامانۀ پدافند موشکی کارآمد و با ضریب اطمینان بالا در برابر موشکهای بالستیک بسازند،(برای مثال برای مقابله با موشک قاره پیمای کره شمالی)،آمریکا موشکهای قاره پیما میسازد ولی در زمینه پدافند موشکی خیلی قوی نیست،اروپا هم همینطور» که این باعث نگرانی مقامات پنتاگون شده!.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    اروپا باید زرنگ باشه و در دام آمریکا نیافته روسیه به غیر از اوکراین نازی به کشورهای دیگر کاری ندارد.
  • بوسجين IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    اينهم دروغ ديگر غرب و امريكاست اتفاقا پيشروي غرب در اروپاي شرقي و زير پا كذاشتن قرار داد ها متطقه اي يا با ناتو و انقلاب هاي رنگين همه نشان از ان دكترين پايان تلريخ فوكوياما دارد كه نظام سرمايه داري با سيستم ليبرال دموكراسي را به رهبري امريكا در سراسر جهان بر پا كنند و هيچ مخالف و مقاومتي را در رابطه با ان تحمل نكنند و ان را در هم بشكنند اين فقط براي فريب تبليغاتي مردم است
  • سید فروزان CH ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    بدبخت ملت المان که باید هزینه فربه شدن رژیم اشغالگر را بدهند ،یعنی خیانت علنی دولتمردان المان به ملت المان ،بلایی که در قرار ورسای بر سر ملت المان آوردند در انزمان ،اینبار به شیوه دیگر در حال انجام دادن هستند گنبد حلبی اکر کار آمدی داشت که یک پهپاد چند صد دلاری آنچنان به سخره نمیکرفت اسمان آنها را تا مجبور شوند اف ۳۵ برای مقابله بفرستند و البته باز هم ناموفق
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد. ــــــــــــــــــــآمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگرو مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس