تقویت نیروهای ناتو در شرق اروپا؛ نیروهای آلمان وارد لیتوانی شدند

یک هواپیمای نظامی آلمانی حامل نیروهای کمکی روز دوشنبه در لیتوانی به زمین نشست تا اولین استقرار برنامه ریزی شده ناتو در منطقه در بحبوحه نگرانی از حمله ادعایی روسیه به اوکراین باشد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، این هواپیما حامل ۷۰ نظامی بود که انتظار می رود به ۳۶۰ نظامی آلمانی افزایش یابد که در قالب نیروهای ناتو در منطقه مستقر می شوند.

استقرار نظامیان جدید شامل نیروهای شناسایی و توپخانه ای و کادر پزشکی از واحدهایی از سراسر آلمان و همچنین تجهیزات نظامی است و انتظار می رود که روند انتقال این تجهیزات در طول هفته جاری ادامه یابد.

دانیل آندری فرمانده آلمانی نیروهای ناتو در لیتوانی به خبرنگاران گفت: این یک سیگنال قوی است مبنی بر اینکه آلمان تمایل دارد و آماده است گروه جنگی را در صورت نیاز سریعا تقویت کند.

وی تاکید کرد که نظامیان اضافه شده تا زمانی که به آنها نیاز باشد در منطقه حضور خواهند داشت.

در همین حال، اولاف شولتس صدراعظم آلمان که به اوکراین سفر کرده، قرار است امروز (دوشنبه) به نشانه همبستگی با اوکراین و کمک به جلوگیری از وقوع جنگ در این کشور، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار کند. شولتس روز سه شنبه به مسکو پرواز می کند تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار داشته باشد.

ناتو از سال ۲۰۱۷، گروه های رزمی را در کشورهای لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان مستقر کرده است که جملگی مرز مشترک با روسیه دارند. این اقدام در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ انجام شده است.

در مجموع ۵ هزار نظامی گروه های رزمی تحت هدایت آلمان، کانادا، انگلیس و آمریکا قرار دارند.

در این میان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به تازگی گفت که لندن آماده است گروه رزمی ناتو تحت رهبری انگلیس در استونی را تقویت کند.

نظامیان آلمانی حدود نیمی از یک هزار و یکصد نیروی گروه رزمی مستقر در لیتوانی را تشکیل می دهند که شامل نیروهایی از کشورهای بلژیک، جمهوری چک، لوگزامبورگ، هلند و نروژ هستند.

غرب و آمریکا مدعی اند روسیه با استقرار نیرو در امتداد مرز اوکراین درصدد تهاجم نظامی به کی یف است، ادعایی که مسکو آن را رد می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس