کد خبر 1339868
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
زلنسکی: تصمیم اوکراین پیوستن به ناتو است

رئیس جمهور اوکراین در دیدار با صدر اعظم آلمان در شهر کی‌یف، بر عزم اوکراین در پیوستن به ناتو تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه به‌ وقت تهران در دیدار با صدر اعظم آلمان از بر عزم  کی‌یف در پیوستن به ناتو تاکید کرد.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ملاقات با «اولاف شولتز» صدر اعظم  آلمان که به این کشور سفر کرده است گفت: «برخی از رهبران پیشنهاد کرده اند که اوکراین نباید در مورد پیوستن به ناتو سخنگی بگوید، اما پیوستن به ناتو تصمیم ماست.»

شولتز نیز که قصد سفر به مسکو را دارد در این زمینه گفت: «من در مسکو به  ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه خواهم گفت که هر تهاجمی پیامدهای اقتصادی جدی خواهد داشت.»

وی در ادامه گفت: «ما برای ایجاد یک بسته تحریمی (علیه روسیه) به شدت تلاش می‌کنیم.»

صدر اعظم آلمان با اشاره به آمادگی غرب برای مذاکره جدی با روسیه بر سر امنیت اروپا، گفت انتظار دارد مسکو برای کاهش تنش‌ها با اوکراین اقدامات آشکاری انجام دهد.

تصمیم اوکراین پیوستن به ناتو است

رئیس جمهور اوکراین در حالی این سخنان را بیان کرد که مسکو بارها ادعاهای غرب را بتکذیب کرده و به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

یکی از سخنگویان  رئیس‌جمهور اوکراین نیز دوشنبه تاکید کرد که عضویت اوکراین در ناتو قطعاً همچنان برای این کشور یک اولویت است. «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در لندن در مصاحبه با رادیو «بی‌بی‌سی» تاکید کرد که در صورت جلوگیری از وقوع جنگ با روسیه کی‌یف ممکن است موافقت کند که به هیچ وجه به ناتو نخواهد پیوست.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه با زلنسکی تلفنی گفت‌وگو  و بر حمایت واشنگتن از اوکراین تاکید کرد. بایدن و زلنسکی  در خصوص اهمیت ادامه رویکرد دیپلماسی و بازدارندگی توافق کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  فضا سازی غرب را «تشدید تنش‌های پوچ و بی‌اساس» خوانده و تاکید کرده که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

پسکوف خاطرنشان کرده که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی اتفاق بیافتد. وی هشدار داد که چنین تلاش‌هایی عواقب جدی  به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • SE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    دستور ناتو پیوستن اوکراین به این سازمان است
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    خاکبرسرت زلنسکی. ماهم رئیس جمهور غربگدای کدخداپرست داشتیم اما تو زدی رودست اون.
  • FR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    این زلنسکی با هر کی حرف میزنه یه جور موضع میگیره ! امروز گفته بود اگر جنگ نشه ما به ناتو نمی پیوندیم !
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      1 0
      همینقدر یه ارزشی احمقه! اون سفیر اوکراین در لندن بود کریم!
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      البته همین دلقکه هم بستگی داره شب ا. آمریکا زنگ زدن چه دستوری دادن، فردا همونو میگه وگرنه از خود بدبختش که اراده ای نداره!!
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    تصیم اوکراین! جو گرفته یارو رو ! دنبال شر میگرده ! الان فک کرده این همه بگیر وببند بیخ گوشش واسه سوراخ شدن لایه ازونه. نه داداش خرس روسی احساس امنیتش رو ازدست داده حالا هی تحریکش بکن بیاد بدردتون!
  • مرتضی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    تصمیم اکراین(غرب گرایان حاکم) پیوستن به تجزیه کشورشان است
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    معلوم شد کرم از خود درخت است
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    روسها به اوکراین حمله نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    کار اوکراین تمام است دو ماه پیش شاید می توانستیم بگوییم جنگی صورت نمی گیرد اما حالا همه می دانند روسیه دنبال ذوب برفها برای حمله سراسری است
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    روسیه بعد از ماجرای خروج آمریکا از افغانستان می داند دیگر بنزین آمریکا تمام شده امریکا و ناتو از پس 2000 جنگجوی طالبان برنیامدند از این رو روسیه در اوکراین و ترکیه در مدیترانه و چین در تایوان دارند سخت گیری و پافشاری می کنند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    تنها راهکار برای روسها 1- تصرف کیف 2- در صورت ناتوانی گزینه 1 جدایی کامل بخش شرقی اوکراین از بخش غربی اوکراین است نه جدایی دونباس اینطوری باقی روسها در داخل خاک اوکراین در اقلیت واقع می شوند اما اگر منطقه دونباس هم در خاک اوکراین باقی بماند روسها در این کشور حایز اکثریت جمعیت می شوند استقلال دونباس سم مهملکی برای روسیه است و هرکس این پیشنهاد را می دهد علیه منافع روسیه دارد نظر می دهد
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    روسیه باید شورشیان را در گام اول از کاخ ریاست جمهوری کیف بیرون باید بیندازد و در مرحله بعد دولت موقت در این کشور اعلام نماید بعد برگزاری انتخابات سالم از این کشور خارج شود
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    روسیه باید شورشیان را در گام اول از کاخ ریاست جمهوری کیف بیرون باید بیندازد و در مرحله بعد دولت موقت در این کشور اعلام نماید بعد برگزاری انتخابات سالم از این کشور خارج شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس