ارمنستان سفیر بلاروس را احضار کرد

رئیس جمهور بلاروس در پیامی به همتای ایرانی خود سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته و بر گسترش روابط گرم دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز جمعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

به نوشته وبگاه خبری «بلتا»، لوکاشنکو در پیامی به آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران نوشت: «موضع قاطع تهران در تضمین استقلال، عزم حراست از انتخاب تاریخی مردم و  تعهد به عدالت اجتماعی، به این کشور در فائق آمدن بر مشکلات کمک کرده است».

بیشتر بخوانید:

امیر قطر سالروز پیروزی انقلاب را تبریک گفت

رئیس جمهور بلاروس همچنین تأکید کرد که روابط مستحکم بین مینسک و تهران بر پایه دوستی و اعتماد در برهه کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنان ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد.

او با ابراز تمایل درخصوص اجرای پروژه‌های مشترک با اولویت صنعت و کشاورزی بیان داشت:‌ «گرمی دیدار سپتامبر ۲۰۲۱ ما در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) در حاشیه  نشست سران شورای سازمان همکاری‌های شانگهای را خاطرنشان می‌کنم که در آن درباره مسائل مهم بین‌المللی رایزنی کردیم».

او همچنین با «آرزوی سلامتی و فعالیت مثمر ثمر رئیس جمهور ایران»، آسایش و سعادت «مردم خونگرم ایران» را آرزومند شد.

علاوه بر رئیس جمهور بلاروس، روسای دولت کشورهای مختلف از جمله ارمنستان و جمهوری آذربایجان و امیر قطر نیز فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته‌اند.

دفتر نخست‌وزیری ارمنستان در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته است: «چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را صمیمانه به شما تبریک می‌گویم. توسعه روابط مبتنی بر اعتماد و صمیمیت متقابل با جمهوری اسلامی ایرانِ همسایه و دوست از اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری ارمنستان برخوردار است. می‌توانیم با خرسندی بگوییم که امسال سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهایمان را گرامی می‌داریم که مسیر توسعه پایداری را به ثبت رسانده است».

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز امروز (جمعه)، خبر داد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور پیام تبریکی برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران ارسال کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس