اوراسیا ریویو مدعی رشد تصاعدی جمعیت مسلمانان تا ۲۰۳۰ شد

پایگاه خبری اوراسیا ریویو نوشت: در سال‌های گذشته رشد جمعیت مسلمانان بالاتر از غیرمسلمانان بوده و تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۲ میلیارد نفر و معادل ۲۶.۴ درصد از جمعیت کل کره زمین خواهد رسید.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی اوراسیا ریویو در مقاله‌ای می نویسد: به نظر می‌رسد هیچ کس به سناریوی انفجار جمعیت در شبه قاره هند توجهی ندارد. هند شعارهای خود یعنی «ما دو نفر- دو نفر ما» و «فرزند اول نه اکنون- بعد از فرزند دوم هرگز» را احتمالا به دلیل مسائل مربوط به بانک‌های رای از اقلیت‌ها و فقرا که به دست اضافه‌تر در زمان کار اعتقاد دارند، فراموش کرده است.

جمعیت هند به سرعت رشد کرده به طوری که جمعیت ۳۵۰ میلیون نفری این کشور در سال ۱۹۴۷ در حال حاضر به بیش از یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون نفر رسیده و انتظار می‌رود که این کشور تا سال ۲۰۵۰ با سبقت گرفتن از چین به پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون نفر جمعیت تبدیل شود.

برخی افراد از اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در هند تا اندازه‌ای کُند شده خشنود هستند اما آیا وقتی مشکلات آینده در مقابل چشمان شما قرار دارند، از چه موضوعی می‌توان خوشحال بود؟

این پایگاه اینترنتی در ادامه این مقاله تاکید کرده است که شدت تهدید انفجار جمعیت هند از سوی سیاست‌گذاران این کشور جدی تلقی نمی‌شود و به نظر می‌رسد که پیامدهای انفجار جمعیت در این کشور در هیاهوی دعواهای سیاسی بین احزاب نادیده گرفته شده است. هیچ استراتژی روشنی برای مقابله با رشد تصاعدی جمعیت وجود ندارد که این موضوع تاثیرات بی‌ثبات‌کننده‌ای را بر روی جامعه داشته است.

اوراسیا ریویو در ادامه خاطرنشان کرده که شرایط در پاکستان که یکی از بالاترین نرخ‌های رشد جمعیت در دنیا را دارد نیز خطرناک است؛ زیرا آموزش و اقتصاد ضعیف، امنیت داخلی در این کشور را به طور جدی تهدید می‌کند.

براساس این گزارش، پاکستان که در حال حاضر پنجمین کشور پرجمعیت دنیاست، نرخ رشد سالانه‌ای معادل ۲.۴ درصد دارد؛ بدین معنا که سالانه بین چهار تا پنج میلیون کودک جدید به تعداد افراد موجود اضافه می‌شوند و جمعیت این کشور تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. با توجه به رشد بالای جمعیت و رشد پایین اقتصاد، آینده پاکستان بسیار بحرانی خواهد بود.

این مقاله تصریح کرده است که شرایط اضطراری در این کشور باعث مشکلات اجتماعی شده و برای کنترل رشد جمعیت باید تدابیری مختلف را به کار گرفت.

براساس پیش‌بینی مرکز زندگی اجتماعی و مذهبی موسسه پیو در سال ۲۰۱۱، جمعیت مسلمانان جهان تا ۲۰ سال آینده ۳۵ درصد رشد خواهد کرد و از ۱.۶ میلیارد نفر در آن سال به ۲.۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. نرخ رشد جهانی مسلمانان تقریبا ۲ برابر نرخ رشد جمعیت غیرمسلمانان در دهه آینده خواهد بود و به طور میانگین نرخ رشد سالانه جمعیت مسلمانان ۱.۵ درصد خواهد بود که این رقم تقریبا ۲ برابر نرخ رشد ۰.۷ درصدی غیرمسلمانان است. در صورتی که روند کنونی تداوم پیدا کند، تا سال ۲۰۳۰ مسلمانان ۲۶.۴ درصد از جمعیت ۸.۳ میلیارد نفری کره زمین را در اختیار خواهند داشت.

براساس این گزارش بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ نرخ رشد جمعیت مسلمانان در کشورهای اروپایی از جمله بلژیک برابر با ۱۳۹.۸ درصد، جمهوری چک ۳۰۰ درصد، هلند ۱۶۵.۷ درصد، لهستان ۲۳۳.۳، اسپانیا ۲۷۶.۸ درصد، سوئد ۲۰۶.۸ درصد و بریتانیا ۱۴۴.۸ درصد بوده است. آلمان تنها کشور اروپایی است که نرخ رشد جمعیت مسلمانان در آن ۲ رقمی و معادل ۶۵ درصد بوده است. نرخ رشد جمعیت مسلمانان در طول یک دهه در کشورهای غیرمسلمان ۱۵۰ درصد بوده است. در مدت زمان مشابه، نرخ رشد جمعیت در کشورهای اسلامی اما دو رقمی بوده و سوریه با ۸۸.۴ درصد و پاکستان با ۵۸.۶ درصد در صدر آنها قرار دارند.

اوراسیا ریویو در این مقاله تاکید کرده است: کشورهای دموکراتیک مانند هند بدترین آسیب را از این موضوع دیده‌اند و برخی از ایالت‌های آن‌ شاهد بدترین تغییرات جمعیتی هستند.

این مقاله به دولت هند توصیه کرده است تا قانون مدنی یکسان و کنترل جمعیت را برای جلوگیری از رشد تصاعدی جمعیت در این کشور به مرحله اجرا در بیاورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس