ویژه ها

خانم ابتکار در اظهارنظر مذکور با اشاره به مسائلی همچون محیط زیست و سیاست خارجی، مدعی شده است که با پرونده سازی، نیروهای اصیل حذف شده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: آرمان ها و اهداف انقلاب محقق نشد

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «نسل‌های پس از انقلاب حتی موارد چندانی نمی‌توانند پیدا کنند که به آنها دل خوش کنند و از دیدگاه خود آنها را دستاورد انقلاب بدانند. سر افکندگی از حال و نا امیدی از آینده در حقیقت آن چیزی است که نسل جدید به نظرش می‌رسد و در مورد آن بیان می‌کند نسل‌های دهه هفتاد و هشتاد واقعا خاطره موثر وعمیقی نمی‌توانند ذکر کنند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هر چه هست سر گشتگی از آینده است. چرا اینگونه شد و آیا ‌این نتیجه‌ای که پس سال‌ها اینگونه شده اجتناب ناپذیر می‌بود، جای بحث است. یقینا آنچه که با ضرس قاطع می‌توان گفت به‌هیچ وجه برای مردم باور کردنی نبود که در چنین حال و روزی باشیم. محال ممکن است انقلابی که به‌خاطر آزادی و قانون برپا شده چهل و سه سال به آنچه می‌خواستیم در حد مطلوب نرسیدیم. گام اول در رهایی از وضع موجود آن است که بفهمیم چرا اینگونه شد و چه بر سر آرمان‌ها و اهداف انقلاب رفت».

زیباکلام: آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق نشد/ ابتکار: با پرونده‌سازی نیروهای اصیل را حذف می‌کنند

زیباکلام مدعی شده است که نسل‌های پس از انقلاب حتی موارد چندانی نمی‌توانند پیدا کنند که به آنها دل خوش کنند و از دیدگاه خود آنها را دستاورد انقلاب بدانند. به این موارد دقت کنید: ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی.

و نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان و اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

اما خیلی از ما ایرانی‌ها از این توانمندی‌های غرورآفرین بی‌اطلاع هستیم؛ به قول معروف این ویژگی‌های حیرت انگیز «به چشم‌مان نیامده است»؛ علت چیست؟ این «به چشم نیامدن» دو علت اساسی دارد. علت اصلی آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی تشریح شد و آن اینکه: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

و اما علت دوم در اینکه این توانمندی‌های غرورآفرین «به چشممان نمی‌آید» مربوط به تقصیرها و قصورهایی است که در داخل کشور و در بخشی از حوزه‌ها مانند «اقتصاد» و همچنین برخی از صنایع از جمله «خودروسازی» رخ داده است. تقصیرها و قصورهایی که از اعتماد به دولت‌های خارجی زورگو و بدعهد ناشی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این رویکرد خسارت بار، بی‌اعتمادی به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و یقین نداشتن به وعده الهی و عافیت‌طلبی و فقدان خودباوری است.

حال سوال اینجاست که آقای صادق زیباکلام و دوستان و همقطاران وی در این میان چه نقشی داشته اند!؟ همان طیفی که حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور داشته است.

** ابتکار: با پرونده سازی، نیروهای اصیل را حذف می کنند

«معصومه ابتکار» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی معاون رئیس جمهور بوده است و فرزندش ساکن آمریکا است در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «در آستانه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم و دریغ که در عمل، رویکردها و سیاست‌ها و بسیاری از اصول زیر سؤال رفته است. با اتهامات ناروایی که مطرح می‌شود، باید برگردیم و بازخوانی کنیم و افرادی که روش اتهام‌زنی و تخریب را پیش گرفته‌اند، متوجه باشند دارند به آرمان‌های انقلاب لطمه می‌زنند... آیا همین مسیر را حتی با وجود حاکمیت یکدست کنونی ...می‌خواهند ادامه دهند؟...ما امید داریم به جای حاشیه‌سازی‌ها، از فرصتی که برایشان به وجود آمده و شعارهایشان که مشکلات را چندروزه و چندماهه حل می‌کنند، کاری کنند واقعا».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «شهید مطهری می‌گویند پرونده‌سازی نکنید و نحوه استناد نادرست است. ما متأسفانه با یک چنین جماعتی مواجه هستیم که آدرس غلط می‌دهند و بیشترین بی‌اعتمادی و ناامیدی را در مردم ایجاد کرده‌اند که امروز بسیاری از جوانان و مردم چشم‌اندازی از آینده نمی‌بینند. اینجا البته فقط به بحث زنان اشاره می‌کنیم، در حوزه محیط زیست هم چنین است و در عرصه سیاست خارجی و سایر زمینه‌ها که چه اتهاماتی به نیروهای اصیل، تأثیرگذار و مثبت‌اندیش زدند تا حذف‌شان کنند».

زیباکلام: آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق نشد/ ابتکار: با پرونده‌سازی نیروهای اصیل را حذف می‌کنند

خانم ابتکار در اظهارنظر مذکور با اشاره به مسائلی همچون محیط زیست و سیاست خارجی، مدعی شده است که با پرونده سازی، نیروهای اصیل حذف شده اند.

متاسفانه اصلاح طلبان حامی همیشگی محکومان امنیتی و جاسوس ها و خیانت کنندگان به ملت ایران هستند. به این نمونه توجه کنید؛ یکی از پایگاه‌های موشکی و فضایی ایران در استان سمنان در منطقه حفاظت‌شده خارتوران قرار دارد. استان سمنان دارای ۳ پایگاه برای پرتاب ماهواره به فضا و نیز تست موشک استکاووس سید امامی و همکاران وی در پوشش فعالیت‌های زیست محیطی، تمرکز و توجه خاصی روی یکی از این سایت‌ها داشتند.

نکته قابل تأمل اینجاست که سایت موشکی ایران در منطقه حفاظت‌شده خارتوران که توسط فعالان به‌ظاهر زیست محیطی دید زده می‌شد، از آن پایگاه‌هایی است که برای رژیم صهیونیستی از خطرات بالقوه به شمار می‌رود.

دادستان وقت تهران درباره فعالیت جاسوسی در پوشش فعالیت محیط زیستی گفته بود: «کاووس سیدامامی دارای تابعیت مضاعف کانادا و از مرتبطان اصلی افسر اطلاعاتی آمریکا در ایران بوده، به‌نحوی‌که این افسر اطلاعاتی در سفر به ایران در منزل کاووس سیدامامی استقرار می‌یافته است. این شبکه در پوشش اجرای پروژه‌های علمی و زیست‌محیطی نسبت‌به جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز اقدام می‌کرده است».

حالا به یک نمونه دیگر توجه کنید؛ «عبدالرسول دری اصفهانی»   نماینده بانک مرکزی و مسئول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ و یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام در دولت روحانی بود. وی قبل از انقلاب با کمیته خزانه‌داری آمریکا کار می‌کرد و مسئولیت کمیته بخش مربوط به انگلیس را بر عهده داشته است و پس از انقلاب در وزارت دفاع استخدام می‌شود و مسئولیت بخش مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می‌گیرد. پس از مدتی وزارت دفاع دریافت که با وجود مستندات قوی در محاکم بین‌المللی آراء صادره به نفع ایران نیست. همین موضوع موجبات اخراج او را از وزارت دفاع فراهم می‌آورد.

دری اصفهانی پس از اخراج به کانادا رفت. در دور جدید بازگشت دری اصفهانی به ایران که هم زمان با روی کار آمدن دولت یازدهم (دولت اول روحانی) بود به عنوان مشاور «سیف» رئیس سابق بانک مرکزی مشغول به کار می‌شود و در جریان مذاکرات برجام، زیر مجموعه تیم «حمید بعیدی نژاد» در بخش امور مالی برجام فعالیتش را آغاز کرد. در مهر ۹۶   «عبدالرسول دری اصفهانی»  مشاور ارشد بانکی و عضو دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی به تحمل پنج سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکوم شد.

گویا از نگاه خانم ابتکار، روح الله زم، نازنین زاغری، کاووس سیدامامی و محیط زیستی ها، دفتر حسام الدین آشنا، دری اصفهانی و برجام، حسین فریدون و دانیال زاده، مهدی جهانگیری، اکبر طبری، مهدی هاشمی رفسنجانی، بهروز و فیروز ریخته گران در پرونده بانک سرمایه، هادی رضوی، محمد امامی، محمدعلی نجفی و...همگی از نیروهای اصیل بوده و برای آنان پرونده سازی شده است.  

** تکرار یک دروغ؛ برجام تصمیم جمعی نظام بود!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «به درگاه خدای متعال شکرگزاری می کنیم که دولتمردان ما به این نتیجه رسیده‌اند که برجام به عنوان یک تصمیم جمعی نظام در زمان خودش و با توجه به شرایط وقت، دستاورد قابل قبولی بود و کسانی که برای تعطیل کردن آن با دونالد ترامپ همراهی کردند ضربه بزرگی به منافع ملی زدند».

در ادامه این مطلب آمده است: «مسئولان نظام باید در برابر زبان‌ها و قلم‌های وسوسه‌گری که تلاش می‌کنند مانع توافق بر سر احیاء برجام شوند، هوشیارانه بایستند. این افراد، با این وسوسه‌ها اگر موفق به تحقق خواسته‌های خود شوند، مانع رفع تحریم‌ها خواهند شد و کشور را گرفتار گردابی عمیق خواهند کرد».

زیباکلام: آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق نشد/ ابتکار: با پرونده‌سازی نیروهای اصیل را حذف می‌کنند

گویا انتشار دروغ های تکراری به جزو جدانشدنی پروژه رسانه ای اصلاح طلبان بدل شده است. این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که برجام تصمیم جمعی نظام بود.

برخلاف ادعای جریان اصلاح طلب، برجام تصمیم نظام نبود؛ بلکه برجام دستپخت دولت روحانی بود و نظام به صورت مشروط و با قید ۲۸ شرط با آن موافقت کرد. موافقت مشروط یعنی دولت باید به صورت دقیق به این ۲۸ شرط عمل می کرد که متاسفانه چنین نشد.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه ۹۴ در بخشی از نامه مشهور به «شروط ۹ گانه» تاکید کردند: «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه، ‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود».

شیطنت رسانه های اصلاح طلب و فضاسازی دروغین رسانه های معاند درباره نقش وزارت خارجه در سیاست خارجی در حالی است که وزارت امور خارجه مجری سیاست خارجی است و تعیین کننده سیاست خارجی نیز شورای عالی امنیت ملی است. شورایی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است و دبیر آن به پیشنهاد رئیس جمهور تعیین می شود و اعضای هیات دولت نیز در این شورا حضور دارند. از ۱۱ عضو شورای عالی امنیت ملی،  ۷ نفر عضو دولت هستند و این یعنی دولت قبل در شورای عالی امنیت ملی نظر غالب را داشت.

لازم به ذکر است که «فدریکا موگرینی» یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام و زمانی که روحانی می‌گفت «شر یک مزاحم از سر برجام کم شد»! فاش کرد که «من از روحانی ضمانت گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، به برجام پایبند بماند»! ... اینکه، آقای روحانی با کدام منطق و بر اساس کدام اختیار، این تضمین را داده بود، سؤال درخور تاملی است که هرگز پاسخی به آن داده نشده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    23 1
    ولی شماها خوب پولدار شدید زشت کلام
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      16 0
      برای اصلاح طلبان خوب بود همه شون از طریق رانت و حقوق نجومی به یک نان و نوایی رسیدند.
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      10 1
      با وجود امثال توی زشت کلام معلومه که محقق نشد. جمهوری اسلامی هم باید مثل کدخدای شما، مک کارتیسم راه مینداخت و همه شما غربگداها رو از کشور پرت میکرد بیرون
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      7 1
      بوذرجمهرحکیم فرمود و چه خوب فرمود که هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!!!
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      6 0
      احتمالاً منظور خانم ابتکار از نیروهای اصیل یکیش همانی است که چند نسل پیشش معلوم نیست پیرو چه دینی بوده اند و والد محترمش هم کارگزار مهمی در حکومت پهلوی بوده است و خودش هم در نوجوانی و جوانی در نزد یانکی ها می زیسته است و فرزندانش هم، اکنون در ینگه دنیا به سر می برند و شخص شخیصش هم از ابتدای انقلاب تاکنون در همه فتنه هایی که اجانب هم از آن ها حمایت می کرده اند، شرکت فعال داشته است و ارتباطش با جواسیسی که دستگیر یا فراری شده اند هم غیرقابل انکار است!!!
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      7 0
      آبجی ابتکار = سلطان بنزین
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      7 0
      ظاهراً اصلاح طلبان ....ـوع آور ندانسته برجام را تبدیل به شیشه عمر خود کرده اند و نگران شکسته شدن آن و دود شدن عمرشان شده اند!!!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      7 0
      الان مردم ديگه به اصلاحات اميدي ندارن و دستشون براي همه رو شده خداراشكر ولي دوستان ازين موضوع نبايد خوشحال باشن
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      5 0
      با حرف زدن های امثال ابتکار ، آب را می خواهند گل آلود کنند. با چنین جفنگیاتی فقط دارند بیشتر در مرداب تفکرات فاسدشون دست و پا می زنند.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      5 0
      ابتکار و زیبا کلام را نامزد دریافت نوبل کنید نه به خاطر اینکه لایقش باشند بلکه بتوان با کسر مالیات اندکی به خزانه دولت کمک شود !
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      3 0
      ابتکار باعث بدبختی مردم شد
  • DE ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    9 0
    آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق نشد بنا بود بعد از انقلاب و استحاله کردن و سکولار کردن انقلاب ما غربگداها بیایم‌ سر کار پادشاهی کنیم مانند انقلاب سفید شاه‌.ولی یک مشت بچه تازه به دوران رسیده راننده تاکسی‌ بی شناسنامه‌ خخخ اومدند ما را انداختند بیرون خخخ. وای خدا مردم از خنده چقدر اینها پررو هستند آخه غربگدا را چه به انقلاب و اهداف انقلاب. فکر کرده انقلاب سفید شاه بوده که غربگداها را بگذارن سر کار . اون بیکار : با پرونده‌سازی نیروهای اصیل غربگدا و اصلاح تبه کار و رانتخوار و موروثی را حذف می‌کنند خب پرونده سازی کردند به نفعشون که جرمشون توو‌ دادگاه از اعدام‌بشه زندان.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 5
      خوشحالي كسي نميتونه جوابتو بده نه سانسور
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    4 0
    الکی کلام : همه این ها رو که گفتی درست ،اما وقتی که میگی مرگ بر آمریکا ، انگار که اصلآ هیچ کاری نکردی، تا نگی زنده باد آمریکا هیچی نه درست شده و نه درست میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    10 0
    زیباکلام همه حقیقت رو نگفته باید میگفت چون ۳۲ سال رفقای غربگدا و بعضا خائن و وطن فروش من در قدرت بودند نگذاشتند آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق شود
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 4
      دوست من الان هم بدنبال غرب هستندتوجه کن
  • سامان IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    13 0
    معصومه ابتکار پاسخگو باشد این نیروهای اصیل !!! فرزندان شون در سرزمین خصم (امریکا) چه می کنند ؟!
    • حمیدرضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      3 0
      پرده ها میرن کنار اصل واقعیت ها روشن میشن خانم ابتکار . التماس دعا ***
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    3 2
    چی؟
  • مسعود IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    7 0
    اهداف انقلاب رفع فقر و بیکاری و تبعیض و بی عدالتی بود اما دوستان و همفکران زیباکلام در 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و مانع تحقق این اهداف شدند.
  • خسارت محض IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    7 0
    در زمان امضاء برجام آنرا فتح الفتوح و حاصل دیپلماسی دولت قبل میدانستن حالا که برجام شون شکست خورده و تحریم ها تشدید شده میگن تصمیم جمعی نظام بود !!!
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    5 0
    زیباکلان توبویی ازانقلاب نبردی توچندتاشهیددرراه انقلاب دادی چقدرجبهه بودی چندسال تووامثال تو هرچه تونستیدضربه به انقلاب زدید مثل فتنه ۸۸ که باعثش خودتووامثال توبودند
  • دانیال IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    8 0
    هرچی دزد و جاسوس و رانتخوار وجود دارد جزو جریان اصلاح طلب است خانم ابتکار سرش را زیر برف کرده است.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    6 0
    زیبا کلام برو
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 2
    خوب بود
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    7 0
    سه اصلاحات مانند اینستکه روی سکوی مسابقات وطن فروشی ایستاده اند.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    6 0
    یه زمانی کارتر گفته بود فلان کار ایرانی ها خلاف اسلام است بعد امام خمینی در جواب گفتن اخیراً کارتر هم اسلام شناس شدن که خنده ی حضار رو در پی داشت حالا اخیرااین زیبا کلام هم آرمان انقلاب شناس شده اند ...خخخخخخخ
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    تا همین جا ۹۰ درصد اهداف انقلاب به بار نشسته.اون ۱۰ درصد رو هم غرب زده ها نزاشتن.
  • بی طرف حزبی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    بنظرم خانم ابتکار در حوزه محیط زیست همانند آن مرحومی عمل میکنند که ... خداوند داناتر است.
  • مخ IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    آقاي زيبا كلام اهداف و آرمان انقلاب را در نزديكي و ارتباط با غرب و آمريكا مي داند! تعريف وي از آرمان انقلاب ، خاص خود و دوستان اصلاح طلب خائنش مي باشد و اينها لا حمايتآمريكا و غرب هميشه جلو آرمان و اهداف واقعي انقلاب سد كرده اند!
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    زیبا کلام و آرمان انقلاب ؟؟؟؟
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    شما اصلاح طلبان دارید انقلاب اسلامی را منحرف میکنید
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    کار به جایی رسیده که هر بی وجدانی دارد نظر میدهد اصلاح طلبان امریکا پرست
  • گمنام IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    به قول برره ایها : تو از زندگی ما چی وخوای پاتو از زندگی ما بکش بیرون . انقلاب و مردم با دو نوع دشمن درگیرند داخلی و خارجی ....
  • آریو سوئد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    خانم ابتکار شما اگه نیروهای اصیل انقلاب بودید در صف انقلاب و مردم باقی میماندید. شما با رفتن در کنار غرب خودتان خودتان را حذف کردید.
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    ... هر چی محقق نشد امثال تو که به همه چیز رسیدن . اگر قرار بود محقق بشه که تو در زباله دانی بودی مثل یارو پهلوی .
  • نوبر IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    لابد نیروهای اصیل شمائید خانم ابتکار دلداده به امریکا وغرب .دراشغال لانه جاسوسی شما بدنبال فرصت برای بردن غنائم بودید نه مبارزه با امریکا واینرا در طول مدت به اثبات رساندید تحصیل فرزندتان در امریکا وواردات بنزین توسط همسرتان وخیلی چیزهای پنهان که فقط خداداند وخودتان
  • رحمت الله براتی IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    اینم حتما شما اصیل هستید
  • مرتضی علیدوست IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    احتمالا منظور از چیزهایی که جوانان به آن دل خوش کنند؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    خانم ابتکار که می گوید نیروهای اصیل را حذف می کنند، شاید یکی از منظورهای او ،خودش باشد که خود را اصیل می داند. این خانم که از موضوعات مهم مربوط به سازمان محیط زیست بی اطّلاع بود، مدّت زیادی رئیس این سازمان شد. این نیروی اصیل، بدون این که بداند تغییر اقلیم از نظر علمی یک موضوع نادرست است، قول داد که کارخانه ها و بخش های اقتصادی که تولید گاز کربنیک می کردند، کار خود را کاهش دهند که زیان فوق العاده ی اقتصادی به کشور وارد می کند. با دید مثبت باید گفت که ایشان که سواد این کار ها را ندارد، آیا می توان گفت که نیروی اصیل است؟ و اگر که سواد آن را داشته باشد و این کار را انجام داده باشد که خیانت به کشور کرده است. و به همین قیاس می توان گفت که در این حالت ایشان نیروی اصیل است؟ بسیاری از اصلاح طلبان خود شیفته، مانند ایشان هستند.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    4 0
    برای شما که خوب شد آقای دکتر که به برکت انقلاب بورسیه خارج از کشور گرفتید
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    5 0
    نیروهای اصیل شمایی که بچه ات آمریکاست؟!. کدومیک از مواضع شما خط امامیه. چادر سرکردنتونم یه فریبه.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    به ابتکار و دار و دسته اش بگید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    خانم ابتکار چه دستاوردی غیر از ظلم به ملت ایران برای آخرت خود ذخیره کرده ای باید بدانی که از هم اکنون مرده ای اما مرده متحرک فقط خیال می کنید که زنده اید رانتخواری تمام شد بنزین خواری تمام شد همه چیز برای شما تمام شد تفریح لاکچری در شمال دارد تمام می شود دیگر ساحل در اختیار شما نمی باشد راست می گویی که افراد اصیل البته در رانتخواری دارند حذف می شوند تازه اول بسم الله است باور کنید که دیگر نه در مجلس نه در دولت هر گز بر نمی گردید آرزو به گور از دنیا می روید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    ازکی اصلاح طلبها شده اند انقلابی اصیل.خیلی پرروهستین.کشوررابفنادادید.۴۲سال به مردم ازبالانگاه کردید.یکنفرنشان دهید که ازشماهاشهید.جانباز.رزمنده.ویامدافع حرم باشدتمام سرمایه کشوررابه نفع خودمصادره کردید.شماهاازیهود.صهیون.ومنافقین بدتروخطرناکید.
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    خوب اقای زشت کلام سیاه نما ! اول بگید با میلیون ها تومان بی زبان کمک های مردمی برای زلزله زدگان امانت مردم چکار کردید؟ پس از اینهمه سالها سود بانکی اش کجا پرکشید وپرواز کرد؟ وچه بلایی سراون میلیون ها تومان بی زبان مردم اوردید؟
  • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    خانم ابتکار شما اصلاحاتچی ها با این منافق بازی هاتون و عملکردهای نامناسب تون جنس تون حلبی از اب دراومدو بهتره سکوت کنید. اگر راست می گوئید راجع به رانت بنزین حرف بزنید.
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    از نگاه خانم ابتکار، روح الله زم، نازنین زاغری، کاووس سیدامامی و محیط زیستی ها، دفتر حسام الدین آشنا، دری اصفهانی و برجام، حسین فریدون و دانیال زاده، مهدی جهانگیری، اکبر طبری، مهدی هاشمی رفسنجانی، بهروز و فیروز ریخته گران در پرونده بانک سرمایه، هادی رضوی، محمد امامی، محمدعلی نجفی و...همگی از نیروهای اصیل بوده و برای آنان پرونده سازی شده است.
  • DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    سرپیری به الزایما و زوال عقل مبتلا شده ، زیادجدیش نگیرید!
  • عدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    خانم ابتکار از کی تاحالا پالاندوزها از خیا طها بحساب می آیند
  • DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    این ... کلام!رو چه به نظردادن در باره انقلاب!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    خانم ابتکار امثال تو و مولاوردی و کلانتری نیروی اصیل نیستید. ملت ما جنس خوب را از بدل خوب تشخیص میدهد.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 2
    زیبا کلام زمان شاه مخالف بود وحبسش میکردنند،بعداز انقلاب هم مخااف هست
    • سید بابک IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      2 0
      از قضا سرکنگبین صفرا فزود ! حکایت زیباکلام است.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 4
    زیباکلام: آرمان‌ها و اهداف انقلاب محقق نشد/ ابتکار: با پرونده‌سازی نیروهای اصیل را حذف می‌کنند محقق که هیچ ،نابود شد البته نه بدست دشمن که بدست ... های فکری نظام اصولگراواصلاح طلب خدا نابودشون کنه!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 1
    سلام یکی از شرائط تکلیف عقل است.بر مجنون حرجی نیست اگر چه کلامش به ظاهر برای بعضی زیبا باشد.
  • كريم IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    راست مي گويي زشت كلام اگر اهداف انقلاب محقق شده بود الآن توي خائن و وطن فروش نمي توانستي اينگونه اظهار نظر كني. اي ابتكار بي محتوا و افساد طلب منظور تو از نيروهاي اصيل كساني هستند كه نوكري آمريكا را مانند خودت آويزه گوش خودشان قرار داده باشند. پس هر چه بهتر كه در مملكت اسلامي ما بر سر كارهاي مهمي كه منظور توست نباشند.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    زشت کلام ناصادق به قول سروش خودشان!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    اصلاح طلبان و اصول گران از یک قماشن
  • Shahrokh IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    اقای زیبا کلام استاد مثلا روشنفکر اما ... وقتی تویه مثلا دانشجوی زمان انقلاب انقلابی اش باشی معلوم می‌شود تحقق پیدا نکند. کسی که وطن خودش را سیاه می‌بیند.نمیدانیم جواب خون شهیدان که برای عزت و سربلندی و پیشرفت مملکت برزمین وطن عزیزمان بر زمین ریخته شد.چه خواهند داد کسی آمریکا اسرائیل انگلیس کشورهای مستکبر را سفید می‌بیند اما وطن خودش را سیاه می‌بیند.باید بداند ملت ایران چه اصلاح طلب چه اصولگرا از این آقای نان به نرخ روز خور تنفر دارن .... راستی از پول‌های ملت برای زلزله زدگان کرمانشاه چه خبر
  • Shahrokh IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    چطور اهداف انقلاب محقق نشده‌ای!!!!؟؟؟؟؟ یکی از اهداف بزرگ آزادی بیان بوده آقای زیبا کلام نه بهتر گفته شود زشت کلام تویه مثلا استاد و روشنفکر هر چه از دهانت بیرون می‌آید میزنی و وطنت را سیاه جلوه میدهی و جالب است هیچکس هم با این سیاه نمایی های دشمن شاد کنه این مردک مثلا استاد دانشگاه کاری ندارد و جالب است بعد می‌گوید آرمان انقلاب تحقق نشده جالبه پول بیت المال جهت زلزله زدگان را هاپولی میکنی و هر روز اراجیف و اظهار نظرهای آبکی می‌بافی که تا بحال هر اظهار نظری که کردی همه غلط از آب در آمده ولی خب پرویی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس