کد خبر 1327639
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تصادف

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور: بالاترین علل وقوع تصادفات این هفته مربوط به سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از خط وسط راه و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان گزارش شده است.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور درباره وضعیت جوی جاده ها اعلام کرد: بارش برف و باران در برخی محورهای استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، همدان، قزوین، البرز، مازندران، گلستان، تهران و کرمان پیش بینی شده است.

ضمن اینکه بارش باران در برخی محورهای استان های بوشهر، خراسان جنوبی و  سیستان و بلوچستان هم گزارش شده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور درباره محورهای مسدود اصلی گزارش داد: محور چالوس و آزادراه تهران - شمال و بالعکس، دهگلان - حسین آباد، محور آزادراه خرم آباد - پل زال (باند غربی)، زهکلوت - ایرانشهر، بانه - سقز، سقز - بوکان، سنندج - کامیاران و سنندج مریوان مسدود هستند.

در مورد محدودیت تردد با تغییر مسیر هم اعلام شد: محور دالکی - برازجان تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین کمربندی قدیم برازجان انجام می شود. همچنین محور بندرخمیر - بندرلنگه تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می شود.

محور بندرخمیر - بندرعباس هم تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین سه راهی گچین - سه راهی منبع آب انجام می شود.

مرکز اطلاعات ترافیکی پلیس راهور در مورد محورهای مسدود فرعی اعلام کرد: محور میل نادر - سفیدآبه، یاسوج - چرام، پاتاوه - دهدشت، دندی - تکاب، سه راهی ایرانخواه - تکاب، برجک - زهکلوت، جیرفت - هیشین، مهاباد - پسوه، سقز - مریوان، سروآباد - اورامانات، عنبرآباد - توکل آباد، سرایان - بیرجند، جاسک - بشاگرد، سروآباد - کامیاران، منوجان - هشتبندی، رودبار - مظفرآباد، رودبار - آبسردوئیه، رودبار - بیژن آباد، بزمان - دلگان، ته - چورزق و رودان - منوجان مسدود هستند.

 بنا بر این گزارش، برودت و بارش برف و باران در جاده ها باعث افزایش لغزندگی جاده ها به خصوص جاده های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط، حتما رانندگان ضمن آمادگی لازم برای سفرهای ضروری، از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ ها و مه شکن، باید برای تردد در این جاده ها نسبت همراه داشتن زنجیر چرخ اقدام کنند.

در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی نمایند.

مرکز اطلاعات ترافیکی پلیس راهور افزود: بالاترین علل وقوع تصادفات این هفته مربوط به سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از خط وسط راه و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان گزارش شده که بر این اساس از رانندگان درخواست داریم تا با رعایت مقررات رانندگی  و حوصله در هنگام رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    عامل ایران خودرو‌ و‌سایپا چی ، ک نسل ایرانیا به خاطر این خودروهای بنجل داره نابود میشه هیشکی هم براش مهم نیس که چرا این شرکت های خونخوار را پلمپ نمیکنن ،من قربانی یکی از این خودروهای ایرانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس