حزب کارگزاران

"محمد عطریانفر" با افشای هدف براندازانه مدعیان "اصلاحات ساختاری"؛ دومین مقاومت سیاسی حزب کارگزاران در مقابل چپ‌های برانداز را پس از انتخابات ۱۴۰۰ شکل داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

میردامادی: ایران گروگان برجام است!

میردامادی: ایران گروگان برجام است/ خدمات زاکانی اهل سنت را در بر نمی‌گیرد!

محسن میردامادی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با امتداد پیرامون برجامِ روحانی گفته است: واقعیت امروز روابط خارجی ما در این است که سیاست خارجی ایران در حال حاضر گروگان برجام است. تا تکلیف‌مان را با برجام روشن نکنیم، در خیلی از موارد، سیاست خارجی‌مان هم خیلی قابل تبیین و ترسیم نخواهد بود. به این معنی که طرف‌های مقابل ما با توجه به این که آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد، برای خودشان روابط متفاوتی با ایران تعریف می‌کنند.

او در بخش پایانی اظهارات خود نیز تصریح می‌کند: ما برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی با شرایطی مواجه هستیم که هم دولت و هم مجلس، دولت و مجلس اقلیت هستند. یعنی انتخابات به نحوی طراحی و مدیریت شد که نتوانست اعتماد اکثریت مجلس را به دست آورد و اقلیتی آمدند و دولت و مجلس را انتخاب کردند.

میردامادی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند رضایت مردم را به دست آورد، می‌افزاید: اگر بخواهند این کار را بکنند باید معیشت مردم را درست کنند. مهم‌ترین مسئله رضایت یا عدم رضایت‌ مردم، فعلا در معیشت‌شان است. معیشت آنها که می‌گوییم اعم از درآمد، اشتغال، کاهش تورم و امثال این مسائل را دربر می‌گیرد. اگر بخواهند این را حل کنند، لازمه‌اش این است که برجام به نتیجه برسد. حالا هرچقدر دولت بگوید ما اقتصاد را به برجام گره نمی‌زنیم، اینکه اقتصاد را به برجام گره بزنند یا نزنند دست کسی نیست، اقتصاد با برجام یکی شده است.

او همچنین گفته است: این یک تصور واهی است که ما بدون برجام هم می‌توانیم اقتصادی داشته باشیم، که وضع معیشت مردم را بهبود بخشیم. اگر آنها می‌خواهند عملکرد موفقی از خودشان به جا بگذارند که در مردم رضایتمندی به وجود آید، شرط لازمش این است که برجام به نتیجه برسد...آخرش کاری کنند که این مذاکرات به نتیجه برسد. نه این که این را آنقدر پیچ و خم دهند که به نتیجه نرسد یا این که آن دستاوردها را برای اقتصاد کشور نداشته باشد. توصیه من این است که توجه داشته باشند واقعا برای موفقیت دولت و برای حل مشکلات مردم، هیچ چیزی حیاتی‌تر از به نتیجه رساندن برجام و باز شدن ارتباط‌های اقتصادی کشور، چه در بحث فروش نفت، چه در بحث مبادلات بانکی و امثال اینها نیست.[۱]

*حیاتی جلوه‌دادن برجام برای مردم و تأکید بر اینکه همه‌چیز توسط برجام به گروگان برده شده؛ همان مسیر غلطی است که در دولت آقای روحانی هم توسط ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات پیموده شد و علاوه بر بیدستاوردی، موجب برخی مشکلات اقتصادی برای مردم و ایران شد.

این حرف ابلهانه در حالی است که مردم و ایران اسلامی تا قبل از دولت آقای روحانی و در سخت‌ترین روزهای جنگ و تحریم نیز به حیات معقول خویش ادامه داده بودند و به پیشرفت‌های عمده‌ای نیز رسیده بودند که اتفاقا برجامِ روحانی و یارانش موجب خلل در برخی از این پیشرفت‌ها شد.

دقت شود که نظیر اظهارات میردامادی حتی به لحاظ منطق استراتژیک نیز غلط است و به همین دلیل می‌بینیم که در کشورهای بحران زده‌ی دنیا هم حتی کسی از سیاست‌مداران آنها حاضر نیست تمام دنیا و آخرت مردم و کشور مذکور را به یک توافق خارجی گره بزند.

و البته این کار از کسانی که در فتنه سال ۸۸ قصد به آتش کشیدن کشور و نظام را داشتند هیچ بعید نبوده و نیست!

اکنون نیز بایستی تأکید کرد که برجام و توافق در صورت تحقق، همان دستاوردی را خواهد داشت که در دولت آقای روحانی داشت. تقریبا هیچ...

***

دومین مقاومت سیاسی کارگزاران در مقابل چپ‌های برانداز

میردامادی: ایران گروگان برجام است/ خدمات زاکانی اهل سنت را در بر نمی‌گیرد!

محمد عطریانفر، فعال چپ و عضو مبرّز حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در مصاحبه‌ای پیرامون بحث "اصلاحات ساختاری" که توسط برخی اعضای هسته سخت اصلاحات مورد تأکید قرار دارد، گفته است:

"شما حتی اگر دنبال تغییر ساختارها هستید، زمانی برایتان میسر است که بروید مقدمات و مفردات نخستین آن را فراهم بکنید. اگر شما به تغییر ساختار قائلید، آیا می‌خواهید این تغییر ساختار را با یک تحول انقلابی رقم بزنید یا مبتنی بر یک فرآیند اصلاح‌طلبانه. اگر متکی بر رویکردی انقلابی باشید که عین براندازی است. شما می‌خواهید کانون‌های قدرت حقوقی و نهادهای رسمی نظام را به رسمیت نشناسید و یک قیامی را هدایت کنید و انقلابی را رقم بزنید تا حکومت سرنگون بشود و بروید به سمت تغییر ساختار!؟ اینکه از نظر خود عزیزانی که این شعار را می‌دهند، مردود است. خب اگر این مردود است و انقلابیگری در درون نظام به رسمیت شناخته نمی‌شود پس باید بروید به سمت اینکه اهداف موردنظر که تغییر ساختار است را با تمهید مقدمات دنبال کنید. تمهید مقدمات چیست؟ برویم به لحاظ قانون ببینیم آیا قوانین موضوعه موجود کشور برای تغییر ساختارها وتحول در بنیان‌های حقوقی نظام راهی را پیش‌بینی کرده؟ می‌بینیم کرده است. خب بروید زمینه‌هایش را فراهم کنید و گفتگو و اثبات کنید و درست مشابه آنچه که در سال ۶۷ و ۶۸ اتفاق افتاد. "

او همچنین در اشاره تلویحی به تحریم خاموش انتخابات ۱۴۰۰ نیز تصریح می‌کند: در حزب کارگزاران هیچگاه قائل به تحریم نبودیم و هیچوقت باور هم نداریم.[۲]

*مسئله اصلاحات ساختاری که بیش از همه مورد تأکید مصطفی تاجزاده قرار دارد در حالی از سوی برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که محتوای آشکار آن همانطور که عطریانفر هم اشاره دارد چیزی جز "براندازی" نیست.

چه اینکه در وهله اول باید دانست ساختار نظام اسلامی یک ساختار عقلانی و خودترمیم است و مخالفت با این عقلانیت به معنی ورود به جهالت و خشونت است.

در گام بعدی نیز مخاطبان محترم باید بدانند کسانی بر این گزینه اصرار دارند و با وقاحت آنرا بیان می‌کنند که صراحتا با ولایت فقیه و قانون اساسی ایران اسلامی مشکلاتی دارند [۳] و رویکردهای راهبردی نظام اسلامی مثل تقابل با هژمون آمریکا، ایجاد محور مقاومت در منطقه، حمایت از جنبش‌های آزادیبخش جهان و... را قبول ندارند.

در تأیید استدلال پیش گفته بیان این نکته ضروریست که دقت شود شخصی مثل عطریانفر به حقیقت شوم اصلاحات ساختاری اشاره کرده است. همان کسی که در زمره رجال ستادی اصلاحات محسوب می‌شود و زمانی سعید حجاریان از او بعنوان مترجم سخنان خودش یاد کرده بود.

پس این سند و این اذعان تاریخی باید من‌بعد از این یک گزینه مرجع باشد برای هرکس که قصد داوری و قضاوت درباره مفهوم خطرناک و غیر عقلانی "اصلاحات ساختاری" و مشایعت‌کنندگان آنرا دارد.

در بحث تحریم انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفتنیست که حزب کارگزاران علیرغم رویکرد تحریمی ستاد و جبهه اصلاحات، از این تصمیم حمایت نکرد و در قالب ائتلاف جمهور در انتخابات حضور یافت. رفتاری که البته مورد مذمت چپ‌های ستادی قرار دارد.

با اذعان اخیر عطریانفر می‌توان به این قضاوت رسید که حزب کارگزاران سازندگی علیرغم اشتباهات سابقش اما هم‌اکنون دومین مقاومت سیاسی خود را پس از انتخابات ۱۴۰۰ در مقابل چپ‌های برانداز شکل داده است که این مسئله جای تمجید دارد. البته اگر در آینده به سمت حرکات غلط گذشته میل پیدا نکند.

***

یک فعال اصلاح‌طلب ادعا کرد:

خدمات زاکانی اهل سنت را در بر نمی‌گیرد!

میردامادی: ایران گروگان برجام است/ خدمات زاکانی اهل سنت را در بر نمی‌گیرد!

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر سابق تهران که به اتهام کذب‌گویی علیه قالیباف محکوم شد، در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون کارنامه مدیریت شهری جدید در تهران گفته است:

"هنگامی‌که اصولگرایان در مدیریت شهری از شعار «تهران شهری برای جهان اسلام» استفاده می‌کنند به معنای این است که اهل سنت را در برنمی‌گیرد و یا شیعیانی که از دیدگاه‌ها متفاوتی نسبت به آنها برخوردار هستند از این دایره خارج می‌شوند. بسیاری از احزاب، تشکل‌ها، رسانه‌ها و افرادی که متفاوت از آقایان فکر می‌کنند را در برنمی‌گیرد. موضوع شهرداری و مدیریت شهری به خدمات ارتباط پیدا می‌کند. یکی از نکاتی که در دوره پنجم شورای شهر (دوره سابق) روی آن تأکید شد این بود که مدیریت شهری باید خود را با مطالبات و دغدغه‌های مردم شهر تطبیق بدهد. "[۴]

*ما قضاوت درباره این اظهارات عجیب و توالی غیر منطقی آنها را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

در اینجا البته بایستی اشاره کرد که تهران بزرگ پذیرای جمع زیادی از شهروندان اهل سنت و همه مذاهب دیگر نیز هست.

ضمن اینکه بد نیست به دستور جالب چندی قبل زاکانی، شهردار تهران نیز توجه شود که در پی بروز سیل گسترده در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از آتش‌نشانان زبده و نیروها و امکانات شهرداری تهران را به این استان اعزام کرد تا کمک‌کار مردم آسیب دیده باشند. [۵]

***

1_ http://emtedad.news/?p=5720

2_ mshrgh.ir/1324939

3_ http://fna.ir/18dnt

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/329644

5_ https://www.isna.ir/news/1400101309106/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    14 2
    وظیفه تعریف شده آنان نابود کردن همه علائم استقلال ملتها و ایجاد حکومت جهانی صهیون است. در این راستا حتی ترامپ را هم حذف کردند چون استقلال طلب بود. بنابراین مواضع آنها جای هیچ تعجبی ندارد.
  • حجت MD ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    22 2
    توصیه همیشگی اصلاحات چی ها ذلت در مقابل کدخداست حالا میردامادی باشد یا روحانی یا ... اگر چیز دیگری شنیدید بفرمایید
    • حجت MD ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      12 1
      و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون قران هزار چهارصد قبل هم از اینها کینه داشته و انها را افشا کرده
    • قمی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      14 1
      ظاهراً اصلاح طلبان با دروغ و تحریک کارگرهای سنی مستقر در تهران قصد زمینه‌سازی اغتشاش دارند. باید با ارتباط مستمر دولت و شهرداری با لیدرهای این کارگران در تهران این توطئه خنثی شود.
    • سعید MD ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      6 1
      ادم های فسیل شده
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    15 1
    جناب میردامادی هرچند به درستی اذعان می کند که ایران اکنون چه بخواهیم و چه نخواهیم گروگان برجام لعنتی شده است به سبب بند ساز و کار ماشه که در آن گنجانده اند! اما ای کاش صداقت داشت و می گفت کدام .... این مصیبت را بر سر مملکت آورده اند که خدا از آنها نگذرد...
    • مهربان IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      8 1
      حیف از این فامیلی میردامادی که روی ایشان گذاشته اند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      3 0
      قید و بند و آزادی رو بر اساس مکتب اینا باید ترجمه کرد . معنی حرفش اینه که خواهش میکنیم فتح الفتوح مان کشک سابی مان را تبدیل به زنجیر ارباب دور دست و پای کشور کنید .
  • شسم IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 11
    سخنان ميرلوحى كاملاً منطقى است
  • حیدر صالح IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    11 2
    نشر اکاذیب و شایعه پراکنی جرم نیست و یک امر کاملا مباح است. البته برای نوکران کدخدا
  • پیروز IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    7 1
    حرف رایگان زدن اصلاح طلب ها استارت خورده و هرروز یه مطلبی رو سرتیتر روزنامه هاشون خواهند کرد، بعد اگه نشد میرن سراغ متلاشی کردن اجتماع و شورش های خیابانی مثل 88
  • فهیم IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    19 1
    اقای میر دامادی خودتان می دانید با کشور چه کردید ؟ خدا نگذرد از غر بگرایان ... .
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    11 1
    اقای میر دامادی ! جمهوری اسلامی حد اقل 30 سال است که گروگان عملکرد غربزدگان و نفوذیهای امریکا و انگلیس است . غربزدگان و وابستگان به بیگانگان ترمز رشد و ترقی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور هستند . اگر درایت و هوش سیاسی و مقاومت و توکل به خداوند عزیز و مقتدر رهبری بی نظیر انقلاب و ولایت مداری و استقامت مردم در برابر تهدیدات استکبار جهانی و پادو های فتنه ساز داخلی انان نبود الان وضعیت ایران بمراتب فجیع تر و سهمگینن تر و خونین تر از افغانستنان و لیبی و سوریه بود . ""برجام " کلمه رمز براندازی نظام توسط سرویسهای اطلاعاتی غرب بود که به عنایت الهی خنثی شد . اقای ظریف صریحا گفت متن برجام را امریکایی ها تنظیم کردند و ما امضاء کردیم . میفهمید این یعنی چه ؟!!امام راحل و رهبر فرزانه همانطور که بارها فرموده اند ما با گفتگو و تعامل سازنده که منافع ملی و عزت و سربلندی ملت و اصول انقلاب حفظ شود با هیچ کشوری مشکل نداریم مشکل ما با روحیه استکباری امریکا و حیله گری انگلیسی های خبیث است . امریکایی ها شریک نمی خواهند گاو شیر ده میخواهند . امریکا و انگلیس با اصل اسلام و انقلاب و ایران مشکل دارند . انها موجودیت و هویت ملی و دینی و انقلاب ما را نشانه رفته اند . مسائلی مثل هسته ای و موشکی و حقوق بشر و... بهانه است . وگرنه غرب و امریکا با کشورهای هسته ای و موشکی و دیکتاتوری در جهان به راحتی تعامل میکند و کنار میاید .
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 1
    از جریان غربگرای داخلی و نفوذیهای بیگانگان انتظاری جز اخلال و یاوه گویی و ایجاد فتنه و تحریف و تهدید و جنگ روانی با ملت و همگرایی با دشمنان خارجی نداشته و نداریم .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    8 1
    چه سیاستمداری بی بصیرت و نادانی است که در هنگامه مذاکرات وین سخن از عجز و ناتوانی اقتصاد کشور به میان می آورد
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    8 1
    ایران گروگان برجام است ما غربگدایان انگلیسی و زبان دیپلم با ۳۰! را چنان بلد بودیم و هستیم که ایران مستقل و آزاد و عزتمند را تحویل گرفتیم و ایرانی گروگان برجام پس‌دادیم. برای ما اصلاح تبه کاران که تفاوتی ندارد ما که خودمان گروگان غرب و غرب پرستی هستیم، چرا ملت ایران نباشد. خواهی نشوی رسوا _ همرنگ، جماعت کن / خدمات زاکانی اهل سنت را در بر نمی‌گیرد! تفرقه بینداز و حکومت کن حالا از این راه وارد شدند مثلا اهل سنت را برعلیه زاکانی بشورانند مثل اینکه زاکانی شهردار ایران است نه شهردار تهران !!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    11 0
    لعنت خدا و خلق خدا بر مردمان وطن فروش و قدرت پرست و کذاب
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    کانالهای ماهواره ای می گویند با برخی از کارمندان معترض دادگیتری صرفا به خاطر اعتراص کردن برخورد شده لطفا دستور دهید جلوی برخورد ها گرفته شود تا این کانالهای جولان ندهند
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      به خدا نمیدونیم چرا ما هم از این مقابله به مثل برای افشاگری علیه این کانال ها نداریم...ما هم باید کانال تلویزیونی علیه انواع من و تو بی بی سی و اینترنشنال و گوناز تی وی و ....داشته باشیم
  • US ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    21 0
    این حرف عدم کمک رو بزارید کنار بحث عبدالحمید تا سناریوی جدید برای آشوب مشخص بشه
  • میرک IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    افسادطلبان این قدرخسارت زده اندبس نیست مردم ازدست ایشان ذله شدندزنجیرپاره کردندهرچه دلشان میخوادمی پرانند کسی نیست به دورغها اتهامات ایشان رسیدگی کندجلل الخالق .................
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 0
    به نطر می رسد شکست خوردگان فتنه ۸۸ و دارو دسته روحانی، برروی گسل های مذهبی بخصوص اختلافات شیعه و سنی سرمایه گذاری کرده اند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    گاهی خداوند راگواه میگیرم که هرچه ار خصوصیات منافقان درقرآن آمده ازرذالت شان دوروییشان غیرقابل هدایت بودنشان خودرابرحق دانستن شان وغیرو همه رااصلاح طلبان دارندخداوند بحق چهارده معصوم هلاکشان بکند اینها ادم بشو نیستند نرود میخ آهنی در سنگ
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    شما غرب پرستان چرانمیمیرین برین.. خسته شدیم
  • !! IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 0
    اصلاح طلبان حقیر هذیان گو !!
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 8
    زاکانی شهردار تهران نیست
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 4
    افرادي كه حرف دل اكثر مردم را مي زنند و ميشوند غير قابل انتشار مثلأ اين نظر سنجيه فقط نظر افرادي كه مستقيمأ و صدرصد در جهت اهداف و نظر شما است منتشر ميكنيد جالب اينجاست هر چي تو عقايد و فكر و ذهن خودتون داريد اون نسبت ميديد به تمام مردم و ميگوئيد مردم اينطور خواستن خواست مردم اينه مطالبه مردم اينه نه عزيزم اين شما هستيد كه به اجبار به مردم منتقل ميكنيد
  • ح ر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 0
    متاسفانه یک عده هرآنچه در توان دارند در راستای حرکت در خط آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به ملت و مملکت از هیچ اقدامی ولو با حرافی کردن فروگذاری نمی کنند
  • عباس خسروی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    سلام، من تعجبم از اینست که این موجودات چقدر زار می زنند تا بلکه بتوانند خدشه ای به کار دولت انقلابی حجت الاسلام رئیسی وارد کنند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    متاسفانه این گروه اصلاحات که از محمد رضا پهلوی هم بدتر بودند سالها کشور ما را به قهقرا بردند فقط یک نمونه خودتون قضاوت کنید هرچه ایران در دوره احمدی‌نژاد هستهای ساخت ذولت غربدو ست وچاکر غرب روحانی که ظریف فرماندهی کل دولت را داشت با مذاکرهنابود کرد رفت خسارت صدهامیلیارد دلاری به کشور وارد کرد تا این منافقین اصلاحاتی از اینکشور ریشه‌کن نشون کار درست نمی‌شود
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    ایران مگر کم برای اهل تسنن در سوریه و عراق شهید داد؟ حمایت که ایران بخاطر حمایت از فلسطین که از قضا آنها هم سنی هستند مگر کم است.
    • GB ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      بعنوان نویسنده این پست که توسط مشرق سانسور شده است، نوشته را عقیم کرده اند. قبلا هم که در مشرق کامنت می‌گذاشتم راجع به ترکیه، کاملا به نفع ترکیه حقایق را سانسور می‌کردند در مشرق. اینجا محلی برای اظهار نظر های خنثی است. با خفه کردن صداها به کشور خسارت می‌زنید. با اینستاگرام که حرف حق را سانسور چه فرقی دارید.
    • گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست... IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      گفتا ز که نالیم ؟ که از ماست که بر ماست....
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست می خورَد، قطعاً ضربه می خورَد. هر جایی که کارهایمان را منوط کردیم به همراهی غرب، ناموّفق ماندیم؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودمان قد عَلَم کردیم و حرکت کردیم موفّق شدیم. در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند؛ واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند: جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، حالا جوری حرف می زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده، و جوری طلبکاری می کنند که انگار ما تعهّدات را به هم زده‌ایم! مدّت ها در مقابل این حرکت آمریکایی‌ها هیچ حرکتی از طرف ایران انجام نگرفت؛ بعد از گذشت مدّتی، با اعلام، با توجّه، برخی از تعهّدات کنار گذاشته شد؛ برخی، نه همه. آن ها به تعهّدشان عمل نکردند. کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا هم همین جور؛ آن ها هم از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ آن ها هم مثل آمریکایند لکن در مقام زبان بازی و حرف زدن طلب کارند؛ همیشه طلب کارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آن ها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد؛ یعنی همین چیزی که الان این ها در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای از ایران مطالبه می کنند، همان چیزی است که ترامپ مطالبه می کرد، که آن روز مسئولین بالای دولتی می گفتند که امکان ندارد، عاقلانه نیست و مانند اینها. امروز این ها همان را می خواهند؛ هیچ تفاوتی نکرده. او با یک زبان می گفت، اینها با یک زبان دیگری می گویند. باید به این ها توجّه کرد. انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرف های گاهی اوقات حق به جانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده که در خیلی از جاهای دنیا انسان مشاهده می کند؛ البتّه گاهی گرگ، گاهی روباهِ حیله‌گر؛ به شکل های مختلف درمی‌آید.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    ایران ، گروگان یک تفکراست نه برجام ! برجام هم زاییده ان تفکر بود. غربگرایی و خودباختگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس