شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۸۰ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا یکشنبه شب به ۲۸۰ میلیون و ۲۸ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که جدید ترین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، آمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۵ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

براساس آمارهای وب سایت ورلد میترز، آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

روسیه در ماه های اخیر با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸۱ بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست دادند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در روسیه تا کنون ۱۰ میلیون و ۳۶۸ هزار ۲۹۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۳۰۳ هزار و ۲۵۰ نیز جان خود را از دست داده اند.

در روسیه تا کنون نیز ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۸۶ نفر بهبود یافته اند.

در حوزه اروپا نیز با شیوع سویه جدید اومیکرون روند مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در دو کشور اوکراین و لهستان با افزایش روند مبتلایان روبرو شده اند به طوریکه در لهستان ۲۶۹ و در اوکراین ۲۶۸ نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در حالی‌که کمتر از سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا می گذرد، این نوع جدید اکنون در تمامی ۵۰ ایالت این کشور تائید و به عنوان سویه غالب از نوع دلتا پیشی گرفته است.

در پی شناسایی سویه اومیکرون در آمریکا، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن رکورد میانگین هفت روزه ابتلا به کووید-۱۹ را در این هفته ثبت کرده اند.

با افزایش سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا، جو بایدن رییس جمهوری این کشور وعده داده است با اختصاص ۵۰۰ میلیون آزمایش رایگان کرونا، افزایش حمایت از بیمارستان ها و گسترش طرح های واکسناسیون، به مقابله با این سویه در زمستان سخت آمریکایی ها برود.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس