کریسمس تلخ در اروپا‌‌|از ثبت رکوردهای جدید تا ابتلای رئیس پارلمان اسپانیا به کرونا

کرونا این روزها نفس کریسمس در اروپا را به شماره انداخته و رسانه ها از ثبت رکوردهای جدید کرونایی در اولین روزهای کریسمس در این منطقه همراه با گسترش و شیوع روزافزون اومیکرون خبر می دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در مطلبی به وخامت اوضاع کرونایی در کشورهای پرتغال و اسپانیا پرداخته و نوشت: تا همین چند وقت پیش کشورهای پرتغال و اسپانیا به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون به عنوان کشورهای نمونه کرونایی در دنیا مطرح بودند. اما حالا موج اومیکرون این کشورها را در می نوردد.

غلبه اومیکرون در پرتغال

نهادهای بهداشتی در پرتغال بیش از ۶۱ درصد موارد ابتلای جدید به کرونا را به سویه اومیکرون نسبت می دهند. روز جمعه در این کشور حدود ۱۳ هزار ابتلای روزانه ثبت شد که بیشترین مورد از ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ بود.

۹۰ درصد بیماران کرونایی در انگلیس به اومیکرون آلوده می شوند

با وجود نرخ بالای ابتلای جدید به کرونا در انگلیس در روزهای کریسمس، اما دولت انگلیس همچنان تصمیمی برای اعمال قواعد سختگیرانه تر ندارد.

"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس تنها از مردم خواسته در صورت امکان جشن سال نوی میلادی را در فضای بازبرگزار کنند و قبل از شرکت در مراسم ها تست کرونا بدهند.

در شب کریسمس، نهادهای انگلیسی رکورد ابتلای روزانه ۱۲۲۱۸۶ مورد جدید به کرونا را ثبت کردند. در سه روز گذشته هم نهادهای بهداشتی در این کشور ۳۲۱۰۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده اند.

جاوید اعلام کرد که سویه جدید اومیکرون در حال حاضر عامل ابتلای ۹۰ درصد بیماران به کووید ۱۹ در این کشور است.

ثبت رکوردهای جدید ابتلای روزانه در دانمارک، ایسلند و یونان

نهادهای بهداشتی در دانمارک هم رکورد جدیدی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت کرده اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در عرض ۲۴ ساعت ۱۶۱۶۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده و نرخ مبتلایان هفتگی در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱.۶۲ رسیده که بالاترین شاخص ابتلا در دنیا محسوب می شود.

در ایسلند هم بالاترین نرخ ابتلای روزانه به کرونا در عرض ۲۴ ساعت ثبت شده و ۶۷۲ مورد جدید ابتلا در عرض ۲۴ ساعت در این کشور اعلام شده است.

تا قبل از شیوع موج اومیکرون، دانمارک و ایسلند یکی از پایین ترین نرخ های ابتلا به کرونا در اروپا را داشتند.

در یونان هم نهادهای بهداشتی بالاترین نرخ ابتلای روزانه از آغاز شیوع کرونا در این کشور را ثبت کردند و وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که در عرض ۲۴ ساعت ۹۲۸۴ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است.

شرایط حاد کرونایی در اسپانیا 

وزیر بهداشت از تشدید محدودیت ها در این کشور البته از سوم ژانویه خبر داده است.

در اسپانیا هم شاخص هفتگی ابتلا به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۵۶۳ افزایش پیدا کرده و در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا حتی به هزار مورد هم رسیده است. انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ۲۵ دسامبر این کشور اروپایی را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه آن ها صادر کرده است.

در مادرید که اواخر نوامبر اولین مورد آلودگی به سویه جدید اومیکرون کشف شد، در حال حاضر این سویه جدید عامل ابتلای ۹ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در این منطقه است.

برای کشورهای توریستی مانند اسپانیا و پرتغال موج اومیکرون به معنای یک شکست اقتصادی دیگر است. در جزایر قناری که از مناطق توریستی اسپانیا است نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶۱۰ رسیده است.

ابتلای رئیس پارلمان اسپانیا به کرونا

نخست وزیر اسپانیا در عین حال اعلام کرد که شرایط در بیمارستان ها همچنان تحت کنترل است.

"مریتکسل باتت"، رئیس پارلمان اسپانیا هم جزو لیست مبتلایان جدید به کرونا در این کشور قرار گرفته است. رسانه های اسپانیایی اعلام کردند که تست کرونای رئیس پارلمان ۴۸ ساله اسپانیا مثبت شده و وی در خانه در قرنطینه قرار گرفته است.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت فرانسه

نخست وزیر فرانسه هم با توجه به نرخ بالای مبتلایان جدید به کرونا اقدامات جدید برای مهار این بحران را در دستور کار قرار داده است. وی اعلام کرد که از روز سه شنبه واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور ۳ ماه بعد از تزریق دوز دوم انجام می شود. همچنین دورکاری و استفاده اجباری از ماسک دوباره اعمال می شود.

وی کرونا و محدودیت های آن را ماند فیلمی دانست که نمی خواهد به پایان خود برسد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس