جانز هاپکینز: 1100 آمریکایی دیگر در 24 ساعت قربانی کرونا شدند

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۲ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر از آن‌ها جانشان را از دست دادند.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ هزار و ۶۱۹ نفر در سراسر آمریکا به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به ۴۶ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

۱۱۰۰ آمریکایی دیگر در ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

جانز هاپکینز همچنین گزارش کرده است که در شبانه روز گذشته، دست‌کم یکهزار و ۱۱۹ نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده به ۷۵۳ هزار و ۹۴۰ نفر افزایش یابد.

۱۱۰۰ آمریکایی دیگر در ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را ۴۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۴۹ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۷۷۴ هزار و ۶۷۳ نفر اعلام کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۴۹ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۱۴۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند و از آن میان، پنج میلیون و ۴۲ هزار و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

وضعیت ابتلا و فوتی‌های کرونا در هفته‌های اخیر در آمریکا وخیم‌تر شده است به طوریکه اخیراً «آکادمی متخصصین اطفال آمریکا» (APP) در گزارشی موارد بستری و فوت کودکان سراسر آمریکا بر اثر ویروس «کووید-۱۹» را منتشر کرد که حاکی از آن بود که طی یک‌ هفته دست‌کم ۱۷۳ هزار و ۴۶۹ کودک در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شدند و ۲۲ کودک نیز جان خود را از دست دادند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که از زمان همه‌گیری کرونا در ایالات متحده تاکنون، دست‌کم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار کودک در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۵۲۰ کودک نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات جنوبی آمریکا به دلیل پایین بودن میزان واکسیناسیون و لغو کامل تمامی محدودیت‌های کرونایی، جزء مناطق جغرافیایی در آمریکا محسوب می‌شود که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در میان کودکان را به خود تخصیص داده است.

از طرف دیگر، بررسی‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که به‌رغم وعده‌های بایدن، آمریکایی های بیشتری در ۹ ماه اول ریاست‌جمهوری وی در مقایسه با ۹ ماه اول همه گیری کرونا در آمریکا تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، قربانی این بیماری شده‌اند.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی‌های کرونا در آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن موجب شده است تا میزان محبوبیت این رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کووید-۱۹ روندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفته است که در آن مشخص شد که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسید.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خاک بر سر حکومتی که بلد نیست خودشو جمع کنه ولی بلده که واسه کشور های دیگه زر زر کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس