کد خبر 1307753
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
«اومیکرون» سویه غالب در جهان در ۳ تا ۶ ماه آینده/ اروپا برای بدترین ها آماده باشد

سویه جدید ویروس کرونا در حال گسترش به همه کشورهای جهان است.

به گزارش مشرق، در حالی که شمار مبتلایان به بیماری کرونا به رقم ۲۶۴ میلیون نفر نزدیک شده و بیش از ۵ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند، سویه جدیدا کشف شده ویروس این بیماری با نام «اومیکرون»، نگرانی‌ها درباره آینده این بیماری را تشدید کرده است.

به گزارش «فوربس و سی ان بی سی»، سویه جدید و به شدت جهش یافته ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» تاکنون در ۲۴ کشور جهان شناسایی شده است.

پس از آن که سازمان بهداشت جهانی، روز چهارشنبه، اعلام کرد که ۲۳ کشور تاکنون موارد ابتلا به کرونا را ثبت کرده اند، آمریکا نیز با شناسایی نخستین مورد «کالیفرنیا»، به جمع این کشورها پیوست. امارات و کره جنوبی نیز که در حال حاضر با موج شدید شیوع کرونا مواجه هستند، موارد ابتلا به «اومیکرون» را تایید کردند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، نشانه‌ای دال بر کاهش اثربخشی واکسن‌های موجود در برابر «اومیکرون» وجود ندارد.

در عین حال متخصصان بر ان باورند که «اومیکرون»، سویه غالب در جهان در ۳ تا ۶ ماه آینده خواهد شد.

مقام‌های آفریقای جنوبی اعلام کردند که سویه «اومیکرون»، سبب افزایش «تصاعدی» موارد ابتلا به کرونا می‌شود.

«اورسولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نیز به کشورهای اروپایی هشدار داد «برای بدترین‌ها آماده و به بهترین‌ها امیدوار باشید.» در همین چارچوب، آلمان دستور اعمال محدودیت برای واکسینه نشده ها را صادر کرد.

در عین حال، در حالی که «سوئد» قصد دارد محدودیت های جدیدتری را اعمال کند، پرتغال در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در هفته های آینده هشدار داد.

در پی تایید مورد ابتلا به «اومیکرون» و تشدید انتقادها، جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه، طرح مبارزه با کرونا در ماه های زمستان را اعلام می کند.

سویه غالب فعلی کرونا «دلتا» است.

سویه «اومیکرون»، نخستین بار در «آفریقای جنوبی» شناسایی و هفته گذشته توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان «نوع نگران کننده»، معرفی شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    جالب اینکه اصولا واکسن زده ها دچار سویه جدید شده اند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس