ابتلای حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها به کرونا؛ آماری دو برابر آمار رسمی

روزنامه واشنگتن پست بر اساس داده‌های منتشر شده درباره آزمایش خون شهروندان آمریکایی اعلام کرده است که تا پایان ماه فوریه سال جاری نزدیک به ۶۰ درصد از آمریکایی ها به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است، پیش از گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا، یک سوم مردم آمریکا به این بیماری مبتلا شده بودند اما داده های بخش سلامت فدرال آمریکا نشان داد که تا پایان ماه فوریه سال جاری نزدیک به ۶۰ درصد از مردم این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

این رسانه آمریکایی نوشته است: داده ها از آزمایش خون شهروندان آمریکایی نشان می دهد که بیش از نیمی از جمعیت این کشور یا حدود ۱۹۰ میلیون نفر از زمان آغاز همه گیری کرونا حداقل یک بار به کرونا مبتلا شده اند. این آمار دو برابر بیشتر از آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت آمریکا است.

 این داده ها به این معنی است که از هر ۴ کودک ۳ نفر آنها این بیماری را تجربه کرده اند.

در این گزارش آمده است: احتمالا بسیاری از این ابتلاها بدون علایم بوده یا علایم بسیار خفیفی داشته است. این ویروس نزدیک به یک میلیون آمریکایی را به کام مرگ کشانده و باعث بروز اختلالات دیگر در بدن افراد شده که خود منجر افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از علل دیگر از جمله سرطان و بیماری قلبی شده است.

با این حال، مقامات آمریکایی هشدار دادند که داده‌های به دست آمده از ده‌ها هزار نمونه خون از سراسر این کشور به معنی مصونیت مردم از ابتلای دوباره به کرونا در آینده به‌ویژه در برابر سویه های بسیار مسری نیست.

اعتقاد بر این است که ابتلاهای قبلی و همچنین ترکیب آن با واکسناسیون، از افراد در مقابل  بیماری شدید  محافظت می‌کند اما تضعیف طبیعی آنتی بادی ها و یک ویروس همیشه در حال تکامل، باز هم شرایط را برای ابتلای مجدد مهیا می کند.

نمونه های خون نشان می دهد که بیشترین آمار ابتلا میان کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۷ سال رخ داده است به گونه ای که تا پایان ماه فوریه ۷۵ درصد از افراد این گروه به کرونا مبتلا شده اند. این بدین معناست که  ۵۸ میلیون کودک آمریکایی حداقل یک بار به کرونا مبتلا شده اند.

مقامات آمریکایی می گویند بالاترین نرخ ابتلا در میان افرادی بوده که کمترین سطح واکسناسیون را داشته اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس